Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Osłona przegubu


carolewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Z doborem gumy jest troche problemów, najlepiej wymierzyć jej długość przed demontażem, a później średnicę osadzenia na półosi i na przegubie. Wiem, że czasami lepiej pasują od passata jak dedykowane do megany, jednak nie wiem o jaki model i wymiary chodziło.

Dla mojego sceniola starszego dopiero za 3 podejściem przyniesiono z magazynu odpowiedni rodzaj. (też nie z sceniola)

No i do lewej niestety trzeba zlać olej ze skrzyni....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba wymontować całą półoś.?? Może ktoś w punktach napisać jak to ogarnąć.??

 

Dodano: 09 cze 2012 - 22:50

Co do przegubu to wczytując się w książke okazuje się że są dwie możliwości bo pozostałe dwa o których mowa w tej lekturze to przeguby wewnętrzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuszczasz olej ze skrzyni, czasami, a zazwyczaj wypada, zalać od razu nowym, w starszych skrzyniach jest z jego czystością różnie...

Zdejmujesz koło ale wcześniej najlepiej popuścić nakrętkę na czopie w piaście,

po zdjęciu koła, rozłączasz sworzeń zwrotnicy przez odkręceni i WYJĘCIE śruby blokującej.

Odkręcasz kilka śrub mocujących do skrzyni blaszany kołnierz na gumie wewnętrznej,, przecinasz większa opaskę na gumie do wymiany, wybijasz czop przeguby z piasty nie uszkadzając gwintu i cała półoś wyciągasz z auta.

Dla obeznanych 2-3 godzinki roboty z demontażem, wymianą i ponownym montażem.

Tak to pobieżnie wygląda. Potrzebny kanał i kalka poważnych narzędzi. (takich przydatnych do pracy, nie tylko fajnie wyglądających)

No i przeguby ZEWNĘTRZNE półosi są tylko 2 rodzaje, o czym już w tym temacie wspomniano.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz zewnętrzną gumę jej mniejszym otworem przez przegub przeciągnąć???

Przy gumach do tego przystosowanych nie ma ponoć z tym problemu, przy oryginalnych jest to niewykonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze półosi z bliska nie widziałeś.....

Starą gumę do ściągnięcia, to możesz i przeciąć.. Jak jednak chcesz przez przegub, ten przy zwrotnicy, mający około 10cm średnicy przeciągnąć mniejszy otwór nowej gumy, gdzie jest średnica 3cm ??? Nakładając tą gumę z drugiej strony, od strony skrzyni jest to możliwe, choć też ciężko przez baryłki na łożyskach igiełkowych to przeciągnąć. (niestety nie pamiętam czy były demontowane przy wymianie gumy) Tak jak Ty planujesz niewykonalne. (w maluchu tak, tam brak przegubów a wieloklin wchodzi w zabierak)

Chyba, że zastosujesz te uniwersalne osłony gumowe, naciągane przez odpowiedni stożek, albo kleszcze pneumatyczne.

Tu masz zaznaczone o jakie średnice chodzi.

Prawe czerwone strzałki to ta mała średnica osłony. Trzeba przeciągnąć przez miejsce z zielonymi strzałkami.

2340744952.jpg

fota zajumana z Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam Waszą rozmowę i może łatwiej zdeontować te baryłki na łożyskach igiełkowych i od strony skrzyni założyć osłone niż ściągać zewnętrzny przegub, co.??

 

Po dokładniejszych oględzinach okazało się że poci mi się też przy tej gumie która jest przy skrzyni (chyba osłona przegubu wewnętrznegu) więc demnotując te baryłki założył bym osłone zewnętrznego przegubu i tą gumę od wewnątrz.

 

Jest to możliwe, żeby założyć nowe osłony (zewnętrzna i wewnętrzna osłona) przez ten koniec półosi od skrzyni, nie zdejmując przegubu zewnętrznego.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz próbować, nie wiem jednak, czy na tyle wysuniesz piastę z pod nadkola, by ze skrzyni ten "krzyżak" z łożyskami wyciągnąć. Piszę na podstawie tego, jak to z kumplem (moim prywatnym mechanikiem) robiliśmy. Ja miałem rozerwaną właśnie tą wewnętrzną osłonę, a zewnętrzna była wymieniana przy okazji, też już nie była w idealnym stanie.

I tak musisz zacząć od oleju i rozszczelnienia tej wewnętrznej gumy. Koło też musisz zdjąć i sworzeń wahacza odłączyć.

W drastycznych przypadkach jeszcze śruby do kolumny McPersona i gałkę od drążka kierowniczego. Wówczas tylko przewód hamulcowy będzie Cie trzymał. To jednak też można obejść demontując zacisk.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ty planujesz niewykonalne.

To z tego wychodzi że Ty chcesz zrobić to od drugiej strony półosi (od przegubu wewnętrznego), a jeśli padnie przegub zewnętrzny to muszę całą nową półoś kupić z przegubem zewnętrznym?

Jak jednak chcesz przez przegub, ten przy zwrotnicy, mający około 10cm średnicy przeciągnąć mniejszy otwór nowej gumy, gdzie jest średnica 3cm ???

Dlatego napisałem ze ściągnął bym przegub zewnętrzny i wtedy zostałaby mi sama półoś z przegubem wewnętrznym w skrzyni

Tak można przy większości aut zrobić to pomyślałem ze tu też się tak da ze po ściągnięciu przegubu zewnętrznego mam samą półoś i osłony przegubów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy na tyle wysuniesz piastę z pod nadkola, by ze skrzyni ten "krzyżak" z łożyskami wyciągnąć

 

Jeśli nie dałoby rady to wyciągne całą półośke. Nie wiem, nigdy tego nie robiłem ale tak pomyślałem że może mniej zabawy ze żciągnięciem tych baryłek niż ściągać przegub zewnętrzny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z tego wychodzi że Ty chcesz zrobić to od drugiej strony półosi (od przegubu wewnętrznego), a jeśli padnie przegub zewnętrzny to muszę całą nową półoś kupić z przegubem zewnętrznym?

Tak. Tak to jest zrobione, że część przegubu zewnętrznego jest zarazem początkiem półosi.

Przeguby są w 2 rodzajach, rozbieralne i nierozbieralne, o czym jest wcześniej wspomniane.

Przy awarii tego przegubu, choćby nawet rozbieralnego, połówki raczej nie kupisz....

 

może mniej zabawy ze żciągnięciem tych baryłek niż ściągać przegub zewnętrzny

Tu właśnie nie pamiętam czy kumpel przeciągał osłony na siłę przez te łożyska czy demontował JEDNO. (on był od tej brudniejszej roboty) ;)

Uważaj na igiełki, zgubienie jednej może spowodować rozwalenie łożyska jeśli bez niej poskładasz.

Pomimo opisów, że wieloklin w piaście siedzi na kleju, jego wybicie nie jest takie straszne. Mało tego, po wybiciu, nigdzie ani grama kleju nie stwierdziliśmy.

Ważne by w czasie wybijania gwintu nie rozwalić.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie za 100 punktów to jest Jak trzyma się ten przegub zewnętrzny. Tu jest ładne zdjęcie przegubu:

 

http://allegro.pl/przegub-renault-scenic-i-megane-23-25-44-i2390731699.html

 

I tam od środka jest jakiś pierścień osadczy typu segera czy jak tam to jest zamontowane.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest ładne zdjęcie przegubu:

Z fotki wynika, ze to jest ten rozbieralny, (czyli już można nabyć takowe luzem) jednak ZERO pewności, że masz już taki w swoim aucie. Popatrz na roczniki stosowania, wpisane w opis w aukcji.

Sam przegub trzyma się w piaście na wieloklinie zewnętrznym i jest przykręcony nakrętką, by się nie przesuwał. W wieloklin środkowy wchodzi jedna strona półosi napędowej. Przypuszczam, że nie jest niczym zabezpieczona tak jak strona od skrzyni, a jej długość jest tak dobrana, by przy maksymalnym odchyleniu zwrotnicy nie wypadła z osadzeń, zarówno w skrzyni jak i w przegubie.

(albo tylko zabezpieczona pierścieniem sprężystym, by ograniczyć przesuwanie)

Tu różnice pomiędzy przegubami:

przechlfl.png

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!