Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Osłona przegubu


carolewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Ja już jeżdżę z pękniętą osłoną zewnętrzną ponad rok, jakieś 15-20kkm. Część smaru wywaliło, ale nic niepokojącego się nie dzieje. Półoś i tak mam do wymiany więc się nie przejmuję. Kiedyś w innym samochodzie wymieniałem osłonę i tam w przegubie było pełno piachu i strasznie hałasował. Wystarczyło go tylko rozebrać, wyczyścić i nałożyć nowego smaru. Samochód ten jeździ do dzisiaj z tym samym przegubem.

Edytowane przez marcindj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem w sklepie zorientować się czy kupię osłony przegubów i w jakich cenach. Osłona zewnętrznego przegubu to koszt 20 zł. A osłona wewnętrznego to w jednym sklepie 37zł a w drugim 55zł z tym że w tym drugim sklepie sprzedawca twierdził że do tej osłony wewnętrznego przegubu dołączony jest jakiś uszczelniacz, nie widziałem tego bo nie miał na stanie magazynowym ale tak mówił.

Czy jest przy wewnętrznym przegubie jakiś uszczelniacz.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest przy wewnętrznym przegubie jakiś uszczelniacz.??

Tak, jest. Jest to coś w rodzaju uszczelniacza Simera, który ślizga się po półosi w odpowiednio przygotowanym miejscu, a na nim jest opaską zaciśnięta mniejsza średnica gumy wewnętrznej. Tu, w przeciwieństwie do gumy zewnętrznej, jest ona statyczna, przykręcona do korpusu skrzyni wiec półoś musi się w niej obracać, by jej nie ukręcić.

Guma zewnętrzna jest natomiast ciasno opaskami dociśnięta do przegubu i półosi, obracając się razem z nimi.

Moim zdaniem warto kupić tą z uszczelniaczem, to tylko kilkanaście złotych różnicy, a nie wiadomo w jakim stanie jest uszczelniacz, który posiadasz. Czami się rozlatuje po zdjęciu gumy. Jeśli jego stan będzie dobry, to wymieniać nie musisz, jednakże warto to zrobić za jednym rozbieraniem, skoro nowy będziesz miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie został poprzedni. Guma była zakupiona bez uszczelniacza. Wiem że rozpadł się na 2 połowy ale ze względu na brak nowego i możliwość jego ponownego poskładania nie został wymieniony. Po nałożeniu na niego gumy, musiała być odpowiednio delikatnie, a zarazem pewnie opaska dociągnięta.

Od czasu montażu, wycieku w tym miejscu nie stwierdzono, więc chyba spełnia swoje zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadszedł ten dzień w którym zacznę wymieniać osłony przegubów. Plan jest taki że dziś wyciągne półoś i zdemontuje stare osłony a jutro montaż nowych osłon i montaż półosi. Zaczynam dziś popołudniu.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Chcę wymienić również uszczelniacz znajdujący się przy osłonie przegubu wewnętrznego. Ale o ile z samą gumą nie ma problemu bo można przeciągnąć ją przez ten wewnętrzny przegub to co z tym uszczelniaczem.??? Jego się nie przeciągnie przez przegub a trzeba ten uszczelniacz założyć od strony skrzyni bo przy skrzyni oś ma mniejszą średnice niż przy kole.

Chyba, że (teraz przyszło mi to do głowy) ten uszczeniacz będzie składał się z dwóch części, dopiero go kupię dziś. Jeśli składał by się z dwóch części to spoko ale jeśli jest w całości, tak jak łożysko (np w z tyłu w bębnie przy kole) to będzie mały problem bo będzie trzeba ściągać przegub wewnętrzny.

 

Dodano: 28 cze 2012 - 11:05

Mam już osłonę przegubu wewnętrznego i niestety ten uszczelniacz jest w całości. Chyba trzeba zdjąć przegub wewnętrzny żeby założyć ten uszczelniacz. Prawda.?? Innej możliwości raczej nie ma

 

Dodano: 28 cze 2012 - 20:40

Jestem w trakcie wymiany osłon przegubów na lewej półosi. Wyjąłem półoś, zdjąłem przegub wewnętrzny, stare osłony rozciąłem i wyrzuciłem. Największy problem to ściągnąć ten uszczelniacz przy wewnętrznej osłonie, w domowych warunkach trzeba naprawdę się namęczyć. Czas jaki poświęciłem na demontaż półosi, usunięcie starych osłon, demontaż przegubu wewnętrznego to połowa czasu, druga połowa czasu to ściągnięcie tego uszczelniacza.

Ale udało się.

 

Obecnie zakładam osłone przegubu zewnętrznego. Nie bardzo wiem jak prawidłowo zakładać i zaciskać te opaski, takie jak na tej aukcji.??

 

http://allegro.pl/oslona-przegubu-lobro-vw-passat-b2-b3-b5-1-9-tdi-i2430839546.html

 

Pomoże ktoś.??

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!