Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Osłona przegubu


carolewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko już złożone i skręcone, zalany nowy olej... Jazda próbna... Przejechane 5 metrów, skręt kierownicą na maxa w lewo BUCHHH!!!!! coś strzeliło :) :) :) Zaglądam za koło.... Spadła osłona przegubu zewnętrznego z kielicha przegubu :)

 

Załamałem się. Ciężko to założyć bo ta osłona jest z jakiegoś h..owego materiału i taka mało elastyczna. Nie wiem co teraz, czyba wyciągnę tylko półoś ze zwrotnicy i będę próbował założyć od nowa bo całej półośki chyba nie ma sensu wyciągać. Gorzej jak ta osłona będzie ciągle spadać przez to że nie jest elastyczna. Wydaje się że zamiast z gumy to jest z plastiku ta osłona :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed poskładaniem miałeś spróbować przegubem obrócić. Półoś pionowo przegubem do góry i wykonać nim kilka pełnych kolistych obrotów trzymając za wieloklin wchodzący w piastę.

Guma musi się poddać ale nie może się naciągać. W razie potrzeby luzujesz opaskę mniejszą i przesuwasz gumę w stronę przegubu. Najlepiej to jednak tak spróbować przed zaciągnięciem małej opaski. Guma się ułoży jak potrzebuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pisał, chyba nawet w tym temacie, że lepiej pasowała osłona od passata niż ta dedykowana dla meganki. Na starej osłonie mam napisane 25 / 97 a dzwoniąc po hurtowniach i sklepach twierdzą że nie ma wogóle takiego rozmiaru. Bo wydaje mi się że ta osłona którą kupiłem jest poprostu za mała. Zakładając ją na przegub trzeba ją trochę naciągać wkrętakiem :)

 

 

O tym passacie pisze na 1 stronie w tym temacie, ostatni post.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak ściągnąć prawidłowo tą opaskę dołączoną do przegubu żeby było naprawdę ściśnięte. Bo wykombinowałem coś takiego:

 

Wziąłem taki giętki płaskownik, coś takiego jak ta wspomniena opaska, końce tego płaskowniczka wygiąłem pod kątem 90 stopni i po wierciłem w nich otwory, założyłem na osłonę przegubu i skręciłem śrubką. Skręcenie śrubką spowodowało że jest naprawdę dojeb..e i kręce przeguben i osłona nie spada :) Ale moja opaska raczej się nie nadaje bo jest tam ciasno, może i byłoby ok ale boje się zaryzykować. Wiem chociaż że to kwestia prawdziwego ściśnięcia tej osłony na przegubie.

 

Natomiast ta opaska w zestawie z osłoną... nie ma jak tego ścisnąć zachaczając o te ząbki żeby było chociaż trochę ściśnięte, w konsekwencji zaczepiając tą opaskę o te ząbki jest tak że nie ma to żadnego uścisku i bez większego wysiłku można kręcić tą opaską na montowanej osłonie a ściśnięcie tego kwadracika obcęgami nie daje pożądanego ścisku. I co teraz.??

 

Może ktoś stwierdzi że głupoty gadam ale naprawdę przykładałem się i próbowałem ze szwagrem i za każdym razem to samo a teraz ta opaska skręcona na śrubkę naprawdę porządnie trzyma tą osłonę.

 

Zastanawiam się nad wykorzystaniem takiej opaski (jak stosują gazownicy przerabiając układ chłodzenia na potrzeby instalacji lpg) skręcanej na małą śrubkę. Ta śrubka jest przecież tak mała że nie powinna tam przeszkadzać. Jest tam mało ,iejsa ale przecież nie aż tak mało żeby taka śrubeczka się nie zmieściła...

 

Innego pomysłu nie mam a ta opaska typowa do przegubów....no nie wiem jak można ją naprawdę dobrze ścisnąć mając do tego wkrętaka, kombinerki i obcęgi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych opasek są specjalne kleszcze:

http://www.techwar.eu/?2005,szczypce-do-opasek-na-przeguby-yato-yt-0606

Domowym sposobem zrobisz to i takimi + większy śrubokręt:

http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&prod_id=2292

Zapinasz opaskę tak by miała około 5-7 mm luzu, (na średnicy) w to miejsce wkładasz śrubokręt i podważasz.

Najlepiej gdzieś naprzeciwko ząbków i otworków. (miejsca składania opaski) Kleszczami obejmujesz opaskę z obydwu stron śrubokręta i powoli zaciskasz pod nim, tworząc 2 zagięcia pomiędzy gumą, a śrubokrętem. Jak trzyma atomowo, wyjmujesz śrubokręt i jeszcze lekko zaciskasz. Zacisk wygląda i trzyma jak fabryczny.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w to miejsce wkładasz śrubokręt i podważasz.

Najlepiej gdzieś naprzeciwko ząbków i otworków

 

Czyli między osłonę a opaskę wkładam wkrętak, naprzeciwko ząbków na które zapiąłem opaskę

 

Kleszczami obejmujesz opaskę z obydwu stron śrubokręta i powoli zaciskasz pod nim, tworząc 2 zagięcia pomiędzy gumą, a śrubokrętem.

 

Czyli mam zrobić dodatkowe zagięcie, nie tylko to na ty kwadraciku przygotowanym do zagięcia.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w opasce jest taki kwadracik to robisz to w tym miejscu...

Wówczas opaskę spinasz jak najmocniej i w kwadracik wkładasz odpowiedniej szerokości płaski śrubokręt. Kleszczami łapiesz opaskę z zewnątrz kwadracika jak najniżej przy gumie i zaciskasz pomiędzy śrubokrętem a gumą. Tylko z wyczuciem, by nie zerwać zapięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zastanawiam się nad wykorzystaniem takiej opaski (jak stosują gazownicy przerabiając układ chłodzenia na potrzeby instalacji lpg) skręcanej na małą śrubkę. Ta śrubka jest przecież tak mała że nie powinna tam przeszkadzać. Jest tam mało ,iejsa ale przecież nie aż tak mało żeby taka śrubeczka się nie zmieściła...

 

Nie możesz zastosować opaski ze śrubą - półosie są (powinny być) dokładnie wyważone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opaska do osłon przegubów zaciskana obcęgami też nie służy temu aby półosie były dobrze wyważone bo w miejscu zaciskania dwa końce zachodzą na siebie i jest ten kwadracik do zacisnięcia a więc też jest to jakieś obciążenie w danym punkcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!