Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pipczek niezapiętych pasów


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem. drażni mnie sygnał dźwiękowy niezapiętych pasów. Wprawdzie sygnał jest tylko przez 2 min. (na poczatku słaby, potem głosny), ale jest to wkurzajace. Mam zaswiadczenie lekarskie, że mogę jeździć bez pasów ( i jeżdżę ale tylko po mieście). Czy jest jakis sposób na wyłączwenie tego sygnału dźwiękowego. Sygnał wizualny na desce rozdzielczej może być. Mam Megane II Grandtour (2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wopa, był już taki temat, sam w nim radziłem jak to w prosty sposób unieszkodliwić bez przerabiania. Zaopatrz się w zatrzask z pasa z jakiegoś rozbitka i wpinaj jak nie potrzebujesz pasa zapinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo odłącz wtyczkę pod fotelem od niezapiętych pasów. Wtedy zniknie kontrolka i piszczenie (prawdopodobnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradziłemn sobie jeszcze w inny sposób. Szukać wtyczki pod siedzeniem i narażać że się urwie w czasie odczepiania (bo jest zimno) - z tego zrezygnowałem. Natomiast rozebrałem cały zatrzask pasów (w który wkłada sie klamrę) - odkręcenie 2 srubek i wszystko na wierzchu. W czasie zapinania klamy, klamra przesuwa plastikowy suwak, który rozłącza styk (wchodzi miedzy stykające się blaszki ). Wystarczyło odizolować jeden ze styków (np. wsuwając na blaszkę odpowiedniej srednicy rurke igielitową) i już jest zrobione. Lampka kontrolna niezapiętych pasów się nie swieci i nic nie śpiewa. Nareszcie spokój. Dziękuje wszystkim za sugestie. Dzięki gojgien. I pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wracając do denerwującego brzęczyka !!

 

zwarcie pinów w zaczepie może spowodować odpalenie poduszki. Obecnie w większości aut jest że jeśli mamy niezapięte pasy to poduszka nie odpali podczas wypadku, jeśli okłamiemy system to mamy fajną bombkę czyli my bez pasów a poducha w akcji.

 

tak myślę

Szukam sposobu jak to wyłączyć.

 

Raffsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Właśnie TO miałem na myśli !!!! że mimo niezapiętych pasów system odpali poduchy !! oczywiście wg potrzeby. Bardzo niebezpieczna sprawa czy warta zachodu

Raffsa

 

Regulamin forum się kłania :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo niebezpieczna sprawa

Nie ma zależności zapietych pasów do zadziałania poduszek. Jeżeli jest odpowiednie uderzenie to poduszki zadziałają bez względu czy pasy są zapięte czy nie. Jedynie jest możliwość wyłączenia poduszki na miejscu pasażera kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest odpowiednie uderzenie to poduszki zadziałają bez względu czy pasy są zapięte czy nie.

Tak, tylko wtedy można zostać bez głowy przy odpaleniu poduszki - pasy temu zapobiegają między innymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo niebezpieczna sprawa

Nie ma zależności zapietych pasów do zadziałania poduszek. Jeżeli jest odpowiednie uderzenie to poduszki zadziałają bez względu czy pasy są zapięte czy nie. Jedynie jest możliwość wyłączenia poduszki na miejscu pasażera kierowcy.

 

Kolega miał wypadek Fordem focusem !! pierwsze co policjant powiedział że dlaczego niemiał zapiętych pasów. !! Bo poduszka nie wystrzeliła. Przecież wystrzał poduszki bez pasów to śmierć na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Renówce poduszki strzelają tak jak napisał wopa. Każda marka ma swoje rozwiązanie, np w niektórych strzelają obie przednie poduszki (np. Renault, BMW) a w niektórych pojedyncze. Nie wiem jak jest we Fordzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam podobno clipem da sie wyłączyć pikanie pasów.

 

Mechanik specjalista od renówek obiecał mi że po urlopie mi to zrobie 2 minuty, może ktoś wie jak to niebede musiał do niecho pędzić bo mam dostęp do CLIP-a ale niewidzę takie opcji ogólnie czarna magia :notacrook:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przeciwnikiem jazdy bez pasów - ale cóż każdy robi jak lubi - mi inni wiszą i powiewają.

Co do wyłaczenia CLIPEM - nie lepiej kupić na allegro - samą "wtyczkę" pasa?

Wpisz w allegro: BRELOK - ZAŚLEPKA PASÓW BEZPIECZEŃSTWA

http://allegro.pl/brelok-zaslepka-pasow-bezpieczenstwa-i2479651311.html

itp.

Taka zaślepka będzie kosztować tyle co usługa CLIPEm (nawet po znajomości za czteropaka) i jest szybko odwracalna - gdyby zaszła taka potrzeba, że znów ma pikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!