Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zamiana kół, tył z przodem


Rekomendowane odpowiedzi

...wbrew logice (na pierwszy rzut oka), największe znaczenie i wpływ na prowadzenie się pojazdu jeśli chodzi o ogumienie mają koła tylne ponieważ opony w złym stanie nie są w stanie utrzymać przyczepności tylnych kół. Dlatego "ktoś" określił zasady montażu opon w zależności od stopnia zużycia tj. ogumienie w lepszej kondycji na oś tylną, natomiast gorsze na przód. W takim wypadku ma sens przełożenie opon tylnych na oś przednią tylko w chwili wymiany jednej pary opon (które powinny być wtedy zamontowane na tyle).
widzisz i tą tezę da się podważyć. Wszem i wobec wiadomo , że nie ma nic gorszego jak uśluzg osi kierowanej. Popełniany najczęściej błąd w ekstremalnych zakrętach to puszczenie gazu co skutkuje zarzuceniem tyłu. W najgorszym wypadku lądujesz tyłem w rowie lub na pasie w przeciwnym kierunku (ale nadal po piruecie tyłem !). Przy odpowiedniej ilości miejsca i szczęścia (nie wchodzę w poziom umiejętności) nadal jednak masz kierowalną przednią oś która trzyma podłoże. Zakładając marne opony na przód "przytrzymasz" tył (choć uważam, że mało to prawdopodobne) ale wyjedziesz przodem z zakrętu w rów lub co gorsza na przeciwny pas (gdy skręt w prawo) na .... CZOŁÓWKĘ (!). Wybór należy do Ciebie czym wolisz przygrzmocić. Idąc dalej : jest ślisko, w kraju wiele rynien na asfalcie zatem wolisz mieć aquaplaning tyłu czy przodu ?

Zapewniam Cie , że jest tyle samo zwolenników co przeciwników teorii gdzie założyć lepszy bieżnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto artykuł MICHELIN: http://www.michelin.pl/pl/front/affich.jsp...=20060922130208

 

Oto artykuł KLEBER: http://www.kleber.pl/KleberPL/front/affich...616&lang=PL

 

Potrafię sobie wyobrazić że teoria może mieć tyle samo zwolenników co przeciwników, ale skoro wiodący producenci opon radzą w ten sposób montować ogumienie, że nie wspomnę o testach ADAC - to może coś w tym jest. :roll:

 

...te artykuły zamieszczam tylko informacyjnie jako ciekawostkę, nie mam zamiaru nikogo pouczać ani <boks> się na słowa ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację, ale dochodzi jeszcze jeden czynnik a w sumie dwa. Pierwszego w art.nie wzięto pod uwagę czyli ekonomika polskich konsumentów. Niestety każdy miesza oponami aby bieżnik wykorzystać jak najdłużej zatem wyższy na przód do zdarcia i szkoda się dalej w ten temat zagłębiać. Drugi to poziom umiejętności który założono na podstawowym poziomie : czując uślizg przedniej osi każdy normalny kierowca zwolni w złych warunkach zatem nie dojdzie do opisywanych wcześniej piruetów tyłu. I właśnie pod tym względem i z tego powodu artykuły jak najbardziej trafiają w sedno. Problem zaczyna się kiedy ten jeden jedyny raz jednak będzie za szybko w łuku i przód wyjedzie i w tym miejscu wraca do mojego posta wyżej. Pewnie , że w tym jednym jedynym przypadku opis policji i w gazetach będzie "niedostosowanie prędkości" ale mimo wszystko obracając (zupełnie nieświadomie bo lepszy bieżnik na przodzie) auto tyłem nie skończyłoby się na nekrologu. Jednak teza ta nie jest udowodniona zatem nikt w artykułach gdybał nie będzie.

 

[ Dodano: 2009-01-31, 14:58 ]

Przeczytałem art.po dwa razy. Są cholernie tendencyjnie napisane. Co to za stwierdzenie "że łatwiej jest kontrolować koła przednie niż tylne" po pierwsze filozofia w zdaniu żadna a po drugie co chcą kontrolować z przodu jeżeli ulegnie poślizgowi przednia oś ? Skoro mało kto używa hamulca i kierownicy do dociążania przodu w celu złapania przyczepności zatem po uślizgu przodu w łuku pozostaje odśpiewać "Anielski orszak..." ;-) . Biorąc pod uwagę lepszy bieżnik na tyle i większy docisk na przód można "wyważyć" auto, zgadza się, ale cały czas uważam , że jak jużniszczyć auto w ekstremalnym przypadku to jednak lepiej tyłem niż przodem pod TIRa <ok> , choć moja siła przebicia jest żadna z Michelinem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz wydaje mi się że zdecydowanie łatwiej jest odzyskać kontrolę nad przodem pojazdu niż nad jego tyłem w ekstremalnych sytuacjach oczywiście, wszystko oczywiście zależy od umiejętności kierującego (i myślę że nie ma co tu gdybać). Jeśli chodzi o oszczędności niektórych (na szczęście), użytkowników to się w zupełności zgadzam ale nie jestem w żaden sposób tego zrozumieć.

 

Proponuje otworzyć nowy post w powstałym temacie, zobaczymy jak do tematu podchodzą inni :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!