Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich.

Dziś tj. 23.11.2013r wymieniałem oring magistrali wody, w serwisie samochodów francuskich zaśpiewali mi 125zł za wymianę, mnie... laikowi zajęło to około 2h (koszt 2zł uszczelka + około 5zł przesyłka) wraz z odpowietrzeniem układu. Objaw brak śladów wycieku a płynu ubywało... około 1,5cm na 400km niby nic ale po 2 miesiącach dolałem około 500ml. Wymiana to bajka gdy się odkręci aluminiową osłonę wtrysków (nasadka 13), opróżni zbiornik wody, upuścić około 1,2 litra wody reszta pójdzie w glebę, nasadka 13 odkręcamy śrubę trzymającą magistralę, kręcąc rurką i ciągnąc ją w stronę akumulatora można to zrobić bez rozbierania wspornika alternatora i innych. Moja uszczelka była mooocno zużyta aż dziw że tak słabo się lało, wymieniłem na nową założyłem, skręciłem, zagrzałem silnik do 90stopni później jazda próbna i dolałem trochę około 200ml i gotowe. Póżniej wszystko skręcamy.

 

Dziękuję za pomoc marcinmd i wszystkim którzy wzięli udział w tej dyskusji.

 

Wstawiam kilka grafik może komuś się przyda.

 

Pozdrawiam

post-64121-0-19195100-1385240794_thumb.jpg

post-64121-0-12280200-1385240805_thumb.jpg

post-64121-0-70954100-1385240813_thumb.jpg

post-64121-0-18662500-1385240824_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

jestem właśnie po wymianie oringu. Mam jednak jeden problem próbuję odpowietrzyć układ chłodzenia i chyba jest dalej zapowietrzony. Z odpowietrznika przy obudowie filtra powietrza leci powietrze. Silnik się zagrzał i dalej to powietrze... Nie wiem co robić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz korek w zbiorniczku, odpalasz auto i co jakiś czas popuszczasz korek odpowietrzający, czekasz aż włączy się wentylator.

Po tym cały układ powinien być odpowietrzony,

Jeżeli dalej jest coś nie tak, to może być jakaś nieszczelność w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziś znowu odpowietrzałem układ. Wyglądało to tak:odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym włączyłem silnik rozgrzałem renie, włączył się wentylator. Następnie odręciłem odpowietrznik jedyny w tym silniku. Poszło powietrze, zakręciłem odpowietrznik i zakręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym. Zauważyłem że jak dodam gazu to z górnego węża zaczyna się przelewać parujący płyn do zbiorniczka!!!? Co jest? Potem znowu otworzyłem odpowietrznik i znowu wylatuje powietrze i dopiero potem płyn.

Dodam że przed wymianą oringu nie było takiej sytuacji z przelewającym się płynem w zbiorniczku wyrównawczym!?

Edytowane przez Marek38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że jak dodam gazu to z górnego węża zaczyna się przelewać parujący płyn do zbiorniczka!!!? Co jest?

Jest to normalny objaw działania siły bezwładności. W warunkach usalonych płyn w układzie płynie ze stałą prędkością, a po dodaniu gazu (zwiększeniu obrotów) pompa wymusza szybkie zwiekszenie prędkości przepływu, a płyn swoją bezwładnością przeciwstawia się temu i wtedy następuje przelanie się płynu górnym wężykiem do zbiornika. Po ustabilizowaniu się prędkości przepływu na nowym poziomie przelew do zbiornika zaniknie.

Dodam że przed wymianą oringu nie było takiej sytuacji z przelewającym się płynem w zbiorniczku wyrównawczym!?

Na pewno była, ale na to nie zwróciłeś uwagi lub miałeś niski poziom płynu w układzie, wtedy ta sytuacja może nie występować.

Co do notorycznego zapowietrzania się układu, to dziwna sprawa, bo nie wiem jak w sceniku, ale w megance jak termostat się otworzy to układ sam się odpowierza do momentu ponownego zamknięcia termostatu. Śruba odpowietrzająca w obudowie termostatu ma za zadanie umożliwić zalanie bloku silnika płynem oraz usunąć powietrze z obudowy termostatu, po to aby termostat miał bezpośredni kontakt z płynem i odpowiednio reagował.

A jakie występują objawy, że stale odpowietrzasz układ. Jeżeli pod odpowietrznikiem jest stale powietrze, to z tego wynika że jest przedmuch do układu, to raz, a dwa że tam gdzie jest opowietrznik tworzy się kawerna spowodowana jakąś przeszkodą w przewoddzie między termostatem, a chłodnicą uniemożliwiająca swobodny odpływ "powietrza" do zbiornika wyrównawczego i to "powietrze" gromadzi się w obudowie termostatu. Ta przeszkoda może też być przyczyną owego przelewu do zbiornika wyrównawczego przy dodaniu gazu.

Masz instalację gazową?, bo jeżeli tak, to reduktor może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Megane I ph II 1999 1,4 8V Benzyna

Dziękuję chłopaki bez Was nic bym nie zrobił to moje pierwsze odpowietrzanie w życiu i troszkę spanikowałem. Teraz jak wskaźnik temp. wskazuje między trzecią i czwartą kreską, załącza się wentylator powietrza w odpowietrzniku brak. Auto sprawdzone na odcinku 20 km woda się nie gotuje. Co sądzicie? Mam pytanie kolego gimak. Chodzi mi o tą śrubę odpowietrzającą w obudowie termostatu. Czy występuje ona również w moim silniku E7J 626 Renault Megane I ph II?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie kolego gimak. Chodzi mi o tą śrubę odpowietrzającą w obudowie termostatu. Czy występuje ona również w moim silniku E7J 626 Renault Megane I ph II?

Tego to ja na 100% nie wiem, ale po tym wpisie

odręciłem odpowietrznik jedyny w tym silniku.

to miałem na myśli śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu, bo z reguły w tej okolicy znajduje się odpowietrznik - myliłem się? Z tego co się dowiedziałem z lektury forum, to był drugi odpowietrznik na chłodnicy, alle u mnie go nie ma i przez to w chłodnicy w górnej jej części jest cały czas pęcherz powietrza. Pozostawiony tam celowo, nie przeszkadza w zbytnio w wymianie ciepła w chłodnicy, ale po nagrzaniu wytwarza ciśnienie w układzie, automatycznie podnosząc tym samym temperaturę wrzenia płynu w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie świadomie zapowietrzyć układ chłodzenia podczas wymiany oringu. Zapowietrzenie układu może powstać jak u mnie z powodu nie odkręcenia odpowietrznika- podczas nalewania płynu. A oto instrukcja:

NAPEŁNIANIE I ODPOWIETRZANIE (cytuję z książki):

Uwaga. Nie wolno odkręcać śruby odpowietrzania układu chłodzenia podczas pracy silnika.

- upewnić się, że śruba odpowietrznika jest odkręcona

- napełnić układ chłodzenia przez wlew w zbiorniku wyrównawczym

- dokręcić śrubę odpowietrznika, gdy ciecz zacznie spod niej wypływać w sposób ciągły

- uruchomić silnik i pozwolić mu pracować przez ok 4 min. z prędkością obrotową 2500 obr/min utrzymując ciecz w zbiorniku wyrównawczym na górnym poziomie

- zamknąć wlew zbiornika wyrównawczego korkiem

- utrzymać przez ok 20min stałą prędkość obrotową 2500 aż do wyłączenia się wentylatora chłodnicy

- sprawdzić, czy poziom cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym jest w pobliżu MAX

- dokręcić korek zbiornika wyrównawczego.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie swiadomie zapowietrzyć układ chłodzenia podczas wymiany oringu

Nie bardzo rozumiem pytanie. Do zapowietrzenia układu zawsze dojdzie, jak poziom płynu nadmiernie się obniży, czy to z powodu wycieku, czy świadomego działania.

zapowietrzenie układu może powstać jak u mnie z powodu nie odkręcenia odpowietrznika- podczas nalewania płynu.

I tu na pewno do takiego zapowietrzenia doszło, ale to żaden problem, bo po napełnieniu układu należy odkręcić odpowietrznik na obudowie filtra i wypuścić zgromadzone tam powietrze i zakręcić odpowietrznik i ewentualnie dolać płynu do zbiornika wyrównawczego. Nastepnie uruchomić silnik i 2-3 razy podnieść na chwilę obroty silnika do ok. 2500 obr, po to aby ewentualne pęcherze powietrza plątające się w małym układzie chłodzenie przegonić do obudowy termostatu. Po tej operacji (silnik może pozostać na chodzie, na wolnych obrotach) odkręcić odpowietrznik (bez obawy oparzenia - płyn jest jeszcze zimny), wypuścić zgromadzone tam powietrze i zakręcić odpowietrznik oraz uzupełnić ewentualny ubytek płynu w zbiorniku wyrównawczym. Następnie dalej rozgrzewać silnik (ja to robie na wolnych obrotac, ale można jak w przytoczonej instrukcji), ale obserwuję temperaturę silnika i jak dźwignie się powyżej normalnej temperatury pracy silnika, a termostat się nie otworzy (zimny górny wąż do chłodnicy), ponownie odkręcam odpowietrznik (tym razem ostrożnie, bo płyn jest już gorący - najlepiej to robić kluczem sztorcowym i w rękawicach) wypuszczam z obudowy termostatu resztki powietrza i zakręcam odpowietrznik. Po tej operacji, po krótkiej chwili termostat (jak jest sprawny) powinien się otworzyć i to jest koniec odpowietrzania i wtedy dopiero zakręcam korek na zbiorniku wyrównawczym.

Gdyby nie doszło do otwarcia termostatu, to należy ponowić ostatnią fazę odpowietrzania, gdyby i ta skończyła sie niepowodzeniem, a przy odkręceniu odpowietrznika nie było powietrza i pojawił się od razu płyn, to należy sie liczyć z niesprawnym termostatem (tej ostatniej opcji nie przerabiałem więc to tylko sugestia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy oring który łączy rurkę od układu chłodzenia z silnikiem pokazany przez wyżej przez sanczessco jest takich samych wymiarów do Meganki IphII? Czy to się fachowo nazywa oring magistrali wody? Bo nie mogę po tej nazwie znaleźć nic w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam.

Opiszę mój problem. Miesiąc temu wymieniałem u mechanika termostat i czujniki temperatury. Jakiś tydzień temu nagle podczas jazdy przestało działać ogrzewanie. Dolałem płynu bo się okazało że nie ma w zbiorniczku (około 1,5l), czujnik wskazywał minimalnie ponad temperaturę optymalną. Potem jeszcze podczas jazdy na nagrzanym silniku było wszystko ok, płynu nie ubywało. Tydzień ogrzewanie działało ok, małe dolewki płynu (100 -200 ml) myślałem, że się odpowietrza. Czujnik nagle nie wskazuje nic, zero.

 

Zaznaczę , że ogrzewanie działa dobrze natomiast zauważyłem, że znów brakuje płynu. Dolałem około 400 ml i nagle po 5 min płynu brak. Zauważyłem, że wyciek jest może nie ciągły ale intensywne krople w okolicach pompy, wszystko na zimnym silniku. Naprawa pewnie niedługo zobaczymy co padło ale moje pytanie odnosi się do czujników temperatury. Od jakiegoś czasu czujnik wskazuje zero. Pytanie czy przy braku płynu czujnik działa czy nie? Ma wskazywać temperaturę? Bo nie wiem czy zgłaszać do tego mechanika usterkę czujnika. Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez robertto84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!