Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka komórka i dlaczego...


DARKOM

Rekomendowane odpowiedzi

Wtrące swoje kilka groszy. Ostatnio trochę telefon przerobiłem.

Odnośnie OVImapy to wg mnie jest całkiem przyzwoita, mapy są czasami dokładniejszy np. od Automapy. Natomiast działanie samej nawigacji uznaję za nieco gorsze, czasami próbowała mnie dziwnymi trasami prowadzić. Reasumując, jak na darmową nawigację to warto pomyśleć o Nokii.

Co do telefonów to OVi mapy mam na Nokii e72, fajny telefon, przyzwoita bateria + QWERTY. Mam jeszcze Nokie 1616, świetna jeśli chodzi o dzwonienie, bateria trzyma kosmicznie długo, nawet do 14 dni (jak mało rozmawiam).

Jeśli chodzi Androida to mogę polecić Samsunga Galaxy S I i II, telefon idealny do korzystania z Internetu, choć bateria niestety trzyma do 2 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na darmową nawigację to jest super. W porównaniu do komercyjnych urządzeń to wolę TomToma.

Nokia wolniej odnajduje się w rzeczywistości, mniej intuicyjne wprowadzanie danych, po wprowadzeniu literówki w nazwie nic nie podpowie i jak dla mnie za mały ekran.

Natomiast potrafi dużo dłużej prowadzić nas do celu bez zasilania. TomTom pada po około 2h natomiast E52 wytrzymuje ~ 6 h. A przede wszystkim masz ją ciągle przy sobie, gdy potrzebujesz gdzieś trafić, coś znaleźć (stację, sklep) to klikasz i masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przede wszystkim masz ją ciągle przy sobie,

No właśnie to mi się najbardziej podoba w tym rozwiązaniu, poza tym to mapa o szerszym obszarze.

A jak sprawa wygląda z kategoryzacją dróg, logarytmem obliczania trasy, ostrzeganiem o radarach, aktualizacją danych mapowych i POI drogowych??? Można coś samodzielnie uaktualniać czy jest tylko to, co producent udostępnia???

Wiele miejsc w necie już z tego powodu odwiedziłem, ale wiadomości jakie tam znalazłem są raczej szczątkowe, a przynajmniej brak głębszych porównań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na karcie mapę całej Europy i co najważniejsze można ją aktualizować za darmo :D

Kategoryzacja dróg jest średnia, logarytm obliczania tras też zawodzi (w TomTomie również), dlatego trzeba myśleć podczas jazdy, pilnować znaków. Szczególnie należy uważać podczas ustawienia trasy najkrótszej, bo i z terenówką 4x4 może być problem (ostrzega jeżeli wyznaczy trasę przez drogi nieutwardzone).

Punkty POI można (prawdopodobnie - nie próbowałem) samemu wprowadzać. Ostrzeganie o radarach działa, ale nie o wszystkich masztach, czyli znowu trzeba się pilnować. Ja lubię jeździć z GPS-em szczególnie w nocy, słaba widoczność, nieznana trasa - wtedy wiem co przede mną, orientacyjnie kiedy dojadę (w TomTomie trzeba "sprawnie" jechać, aby skrócić czas dojazdu natomiast w Noki czasy podawane są z pewnym zapasem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie żebym się czepiał, ale nie używajcie słów, których znaczenia nie znacie. Logarytm to funkcja matematyczna, a konkretniej stosunek liczb. Natomiast nawigacje wyznaczają trasy za pomocą skomplikowanych algorytmów. To tak na przyszłość.

Przemo i jak tam z tą GPMapa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK- słusznie, :D pomyliłem pojęcia w czasie przenoszenia myśli na klawisze.

Oczywiście chodziło o algorytm. Wynikało to zresztą z pytania o kategoryzację.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samsung Solid to wytrzymały telefon. Grałem takim "w piłkę" nad ogniskiem :D

 

Ja od niecałego roku posiadam Nokię N8 i spisuje się rewelacyjnie jako multimedialny kombajn z funkcjami dzwonienia i pisania SMSów ;)

Na plus: najlepszy aparat na rynku(od ponad roku) - szklane soczewki obiektywu 2.8 Carl Zeiss z AutoFokusem, ksenonowa lampa błyskowa, pełna automatyka oraz kilka programów tematycznych. Jak ktoś się na tym trochę zna, samodzielnie ustawi kontrast, ekspozycję - efekty bywają jak na telefon niewiarygodnie doskonałe. Można tym na prawdę zrobić świetne zdjęcia.

Dodatkowo telefon posiada bardzo dobry dotykowy ekran, super jakość dźwięku(w muzyce oraz rozmowach dzięki dwóm mikrofonom), bogaty zestaw akcesoriów, USB OTG - możliwość podłączenia pendrivów, klawiatury czy myszy(ja podłączyłem nawet niektóre telefony czy mp4-ki), wyjście HDMI oraz 16gb pamięci wbudowanej z możliwością dokupienia karty pamięci. Poza tym darmowa nawigacja Ovi (zaraz będzie to się nazywało Nokia Maps) śmigająca szybko na stale rozwijającym się Symbianie s^3 oraz rewelacyjna jakość wykonania (anodyzowane aluminium + szkło gorilla glass) czynią N8 łakomym kąskiem. Mało który model konkurencji skupia w sobie to wszystko. Poza tym symbian mimo kilku malutkich błędów(które z każdą aktualizacją znikają) działa sprawnie i ma od razu podstawowe funkcje, których niekiedy brakuje u innych producentów i trzeba coś doinstalowywać ;)

Według mnie największą wadą tego telefonu jest umiejscowienie głośnika. Wystarczy położyć go na czymś miękkim i trzeba być czujnym na przychodzące połączenia/SMSy. Ale dla mnie to pikuś w porównaniu z zaletami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy którą wersją miałeś styczność. Jedni wolą otwartość i szybkość Androida łączone z mnóstwem aplikacji (niekiedy zupełnie niepotrzebnymi) a inni multimedialność, prostotę działania oraz funkcjonalność „prawdziwego telefonu” jak za dawnych lat, którą oferuje Symbian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że używałem tego systemu bardzo dawno temu, ale z racji, że jestem gadżeciarzem to dużo oglądałem filmów na yt traktujących o każdym os na telefony (żeby być na czasie). Kompletnie jednak nie rozumiem plusów symbiana, które wymieniłeś, a niby android ich nie posiada. Multimedialność? W którym miejscu symbian jest bardziej multimedialny? Prostota? Używanie androida jest po prostu banalne. Funkcjonalność telefonu - wyżej w postach opisałem podstawowe działanie telefonu z androidem - dzwonienie, pisanie sms jest bardzo proste i intuicyjne.

Edytowane przez CareK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iPhone 4G - to mój pierwszy telefon z dotykowym ekranem i na pewno nie ostatni :D To ładny gadżet ;) a poza tym super wyświetlacz, dobry aparat, mnóstwo aplikacji (choć nie wszystkie darmowe). Wyświetlacz na tyle duży że w jakimś stopniu nadaje się do przeglądania internetu (ale kompa nie zastąpi). Nawigacja w oparciu o mapy googla ok pod warunkiem ze korzystamy z tego w PL, inaczej rachunki zniszczą ;) Bateria - no cóż wytrzymuje od jednego dnia do trzech w zależności od intensywności korzystania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!