Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem megane II 1.5 dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam problem z odpaleniem silnika 1.5 dci w megane II z 2004 r. Autoryzowany serwis , (bo tam go kupowałem) w dniu zakupu wsadził akumulator motrio 50 Ah, i 420 A prądu rozruchowego, trochę mało, no ale cóż. Przy temp. poniżej - 5 stopni rozrusznik kręci znacznie wolniej. Samochód jest mało użytkowany a w dodatku na miejscu, a akumulatora jeszcze nie doładowywałem. To jest wina że akum. a zwłaszcza prąd rozruchu jest za mały?, i co ile z taka jazdą należy akumulator doładowywać - pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mikry ten akumulator. Ja do benzyniaka mam zalecane 55Ah. Centra futura przy tej pojemności daje 610A.

Akumulatora teoretycznie nie trzeba ładować, o ile jeździ sie duzo i ładowanie sprawne. Skoro auto mało użytkowane to warto sprawdzać napiecie. Jak spadnie pon. 12V warto doładować. Naładowany, sprawny akumulator ma 12,5V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Z twojej wypowiedzi wnioskuje, że akumulator jest z 2004r. ? więc odrazu możesz brać się za poszukiwanie nowego... Diesel potrzebuje mocy na rozruch 420A to można do Clio 1.2 wsadzić do tego dochodzi fakt, że akumulatorek najmłodszy nie jest :mrgreen: Ja miałem do przed wczoraj akumulator z 2003r. 55 i rozruch 620A hehehe miałem naprawde nie miłą niespodziankę w górach gdy w nocy przyszło -20C... Obecnie posiadam akumulator 65 A 720A rozruch i jest ostra różnica przy zapalaniu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie nie jest konieczne o ile fura jeździ (codziennie, najlepiej kilkadziesiąt km). Nie zgadzam sie ze jak 2004 to do wymiany - widziałem juz 8-letnie akumulatory w doskonałej kondycji. Tyle ze ta pojemność.... do cinquecento 700 jak znalazł....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały prąd rozruchowy na pewno jest powodem kłopotliwego rozruchu... Poza tym jeżeli jeździsz głównie po mieście to możliwe jest, że akumulator jest lekko rozładowany :mrgreen: wiadomo radio+ogrzewanie+światła+ itp heh kiedy akumulator ma się naładować ?? najlepszym sposobem będzie prostownik !!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maly1984, ja do mojego dieselka 1,9 zakupiłem coś z Varty 74Ah/ 680A. Wydaje się, że przy rozruchu chce wał ukręcić. Dokładnie typu nie pamiętam, bo to było w 2006 roku jesienią a nie chce mi się fotela podnosić i podglądać. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: zdunman co za herezje opowiadasz... wlaczenie swiatel to morderstwo, szczegolnie gdy akumulator ledwo zipie. "pobudzić do pracy" ? a co niby on miałby robić.... akumulator gromadzi pewien ładunek elektryczny, każde użycie zmniejsza "zapas".... chcesz zapalić przy słabym aku? nawet radia nie włączaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coolesh, to nie sa herezje.Starczy tylko swiatłami mrugnąć i akumulator w ten sposób pobudzony ma od razu kopa i kręci.

http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,48316,6...na_mrozie_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób o tym nie wie, a mimo wszystko automatycznie to robią - otwierając samochód centralnym z pilota :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!