Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

mam taki problem w moim Megane 1.9 dTi '01, przy większych prędkościach strasznie ciężko idzie wciskanie hamulca przez co słabo auto hamuje, na autostradzie (czyli od 120km/h) to już w ogóle porażka, jakbym nogę na kamieniu trzymał. Wydaje mi się że podobne objawy są kiedy kilka razy pod rząd korzystam z hamulca, tj. z każdym następnym naciśnięciem idzie co raz gorzej czy też przy długich dohamowywaniach - z ubiegiem czasu pedał robi się co raz twardszy.

Podejrzewam, że coś nie tak mam z podciśnieniowym układem wspomagania hamowania. Zrobiłem kilka testów:

1. rano wsiadając do auta, bez odpalania nacisnąłem hamulec i było ok, później już przy kolejnych wciśnięciach co raz bardziej twardy się robił, czyli ciśnienie, a raczej podciśnienie nigdzie nie ucieka :roll: <ok>

2. następnie trzymając nogę na hamulcu, po kliku wciśnięciach wcześniej odpaliłem auto i po woli jednostajnie pedał od razu zaczął opadać, więc pompka chyba działa :roll: :mrgreen:

3. na postoju, przy włączonym silniku, szybko kilka razy nacisnąłem pedał hamulca i te późniejsze naciśnięcia były już dość oporne, czyli tak jakby pompka się nie wyrabiała, a może ma prawo się nie wyrabiać w takim teście :roll: :P

Problem jest też taki że mam klocki, tarcze i chyba szczęki wkrótce do wymieniania, ale nie wiem czy to może być winną twardego pedału przy większych prędkościach :roll: :P

 

Co można jeszcze zrobić, żeby zdiagnozować przyczynę takiego hamowania :P Czy inni z 1.9dTi mieli lub mają podobne objawy :P Zaznaczę, że płyn był niedawno wymieniony ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe, że gdzieś np klocek trze (nie odbija do końca)

A jak to sprawdzić??

Bo klocki zawsze wyglądają na przyklejone do tarczy... W tym tygodniu luknę sobie stan klocków, tarcz i szczęk to porobię foty też <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przejechaniu jakiegoś dystansu podotykaj felg

Test (0,5h jazdy po mieście przy -2°C) wykonany ;-)

Wynik: przednie felgi minimalne ciepłe, tylne zimne; żadna felga nie była wyraźnie cieplejsza...

Kto ma jeszcze jakieś pomysły :roll: <ok> Czekam na wszelkie podpowiedzi/wskazania...

 

[ Dodano: 2009-02-07, 18:36 ]

Dziś chciałem sprawdzić stan hamulców z przodu i z tyłu, niestety nie pomyślałem że nie mam klucza do odkręcenia bębna :mrgreen: więc wiem tylko jak sytuacja ma się z przodu... Ale w tygodniu nadgonię :P

 

Tarcze są do wymiany... Czy to normalne że przy osi się zużywają wolniej :P

dsc009661rw0.th.jpg

 

Czym mogą być spowodowane te rowki :P Są tylko na jednej tarczy z jednej strony.

dsc009711th6.th.jpg

 

Klocki są chyba raczej w dobrym stanie :P, ale nie ma to znaczenia w wypadku zmiany tarcz...

dsc009531fs5.th.jpgdsc009591xq2.th.jpgdsc009651tg5.th.jpg

 

Słyszał ktoś kiedyś lub używał klocków firmy Fomar?

dsc009551no3.th.jpg31053990cq8.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam proponuje ściągnij przewód z wspomagani tesli nie będzie wielkiej różnicy będziesz miał sprawę jasną albo pompa wacum nie wiem czy to się tak pisze albo membrana w servo

 

[ Dodano: 2009-02-11, 10:59 ]

Rowki powstają na skutek jazdy bez okładzin na samych blachach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje ściągnij przewód z wspomagani

czy możesz jakoś obrazowo wskazać który to przewód <ok> tylko w sumie jak ściągne przewód, bo domyślam się że to ten od podciśnienia, to non-stop będę miał twardy pedał :-/ :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobny problem z twardym pedałem hamulca. Co prawda w innej marce pojazdu, ale z pewnością warto to sprawdzić. Otóż powodem były zapieczone przednie tłoczki w zaciskach hamulcowych. Te które odpowiadają za docisk klocków do tarczy. Z jednej strony była zniszczona ta gumka zabezpieczająca tłoczek przed dostawaniem się brudu i wody. Odkręciłem więc całość, wyjąłem klocki, między tłoczek a obudowę wsadziłem drewniany klin i naciskając lekko na pedał hamulca spowodowałem jago możliwie najdłuższe wysunięcie (uwaga aby nie wysunął się i nie wypadł całkiem bo wówczas czeka nas odpowietrzania całego układu) Następnie całego oczyściłem drobnym papierem ściernym spryskałem WD40, włożyłem i wysunąłem jeszcze kilka razy gdy chodził już w miarę lekko, posmarowałem cienko smarem i założyłem nową gumkę. Po złożeniu wszystkiego w całość, efekt twardego pedału został ewidentnie zniwelowany :-> Myślę, że jeśli tego typu zabieg nie pomoże, to przyczyna będzie leżeć w serwie lub samej pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po kupieniu odpowiedniej nasadki do nakrętki trzymającej bęben udało mi się dziś looknąć stan okładzin :oops: Wygląda to tak:

 

dsc009941lp0.th.jpgdsc009951hu1.th.jpg

Najmniejsza grubość okładziny (samej, bez tej części metalowej na której leży) wynosi 2,5mm, więc według "Sam naprawiam" chyba wypadałoby wymienić :oops:

 

dsc009981ff9.th.jpgdsc00999om7.th.jpgdsc00997amf5.th.jpg

Wydaje mi się, że cylinderki nie ciekną, więc chyba nie trzeba ich zmieniać :)

 

dsc010001sq1.th.jpgdsc010011wa7.th.jpg

Takich rowków chyba nie powinno być... :) Wie ktoś jak ograniczyć dostawanie się brudu do środka, który jest pewnie przyczyną tych rowków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś jak ograniczyć dostawanie się brudu do środka, który jest pewnie przyczyną tych rowków
pilnuj aby po jeździe w deszczu dotrzeć hamulcem ręcznym brud który dostał się do bębna (przejedź kilka metrów z lekko zaciągniętym ręcznym) - nigdy to nie będzie szczelne połączenie, bo dwa elementy obracają się cały czas względem siebie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te rowki będą się zawsze robić, to samo jest na tarczach z przodu. Może być to wina materiału użytego do wykonania klocka/okładziny. Nie ściera się równomiernie i stąd przyczyna. Brudu tam wbrew pozorom nie ma wiele, to jest pył ze startych okładzin.

Szczęki masz do wymiany, a bęben do przetoczenia jeśli jeszcze się nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!