Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przyciemnianie podswietlenia zegarow


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mając w perspektywie jazde z ciagle wlaczonymi swiatlami (co popieram) musze

rozwiazac pewien problem. Wlasciwie to nie wiem czy to defekt mojej meganki

czy zle zaprojektowanej jej "inteligencji".

Juz kiedys o to pytalem jednak nikt nie podzielil moich spostrzeżeń.

Chodzi o przyciemnianie podswietlenia zegarow i wyswietlaczy po wlaczeniu

swiatel. Wiem ze jest do tego regulacja ale w pozycji na najjasniej w

sloneczny dzien podswietlenie jest i tak zbyt ciemne zeby komfortowo czytac

wyswietlacz. Komfortowo czyli odczytac rzutem oka a nie wpatrujac sie w

niego. Na pewno nie jest to wina przepalonych niektorych zarowek jak

poprzednio ktos sugerowal. Jak to wlasciwie powinno dzialac? U mnie jest

tak ze jak mam regulator ustawiony na najjasniej to po wlaczeniu swiatel i

tak podswietlenie przygasa. Moim zdaniem jesli jest regulacja stopnia

przygasania to powinna dzialac od 0 (czyli brak przyciemnienia) do

powiedzmy calkowitego wygaszenia.

Dzis mierzylem opór na tym regulatorze i w pozycji najjasniej jest 0 OM

czyli tak jak powinno być. Wnioskuje ze musi istniec jeszcze jakis opornik

odpowiedzialny za to. Gdzie go szukać? Może ktoś ma schemat tej czesci

instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro podświetlenie jest podłączone razem z pozostałym oświetleniem to czego oczekujesz perpetum mobile? zawsze będzie spadek napięcia straty energii itd u siebie zauważyłem to samo przygasanie ale "daszek deski rozdzielczej skutecznie przyciemnia to miejsce i wyświetlacz mam czytelny. na pewno sprawdzałeś oświetlenie tego wyświetlacza?

być może w tym jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też przygasa masz dodatkowo 4 żarówki a u mnie 6 do zasilenia też myślałem że to coś z alternatorem lub regulatorem napięcia ale wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie spokojnie

ten system przyciemnienia podświetlenia napisów w tablicy wymyślono na noc i to się świetnie sprawdza; niestety tuzy Renault nie wzięli pod uwagę naszych polityków i zmiany Kodeksu;

Przy wyłączonych światłach nie ma opornika (jest odłączony);

Przy włączonych światłach prąd płynie przez opornik (regulowany pokrętłem czyli jest blisko pokrętła lub w nim- schemat elektr. który posiadam nie pokazuje potencjometru)

W słoneczny dzień nie widzę zegara - więc włączam muzykę , klimę i naprzód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie to przygasanie jest fabrycznie zrobione i tak ma byc. Jest to nie tylko w renaultach. Ale moje pytanie jest takie jak to ominac?? Zeby po wlaczeniu swiatel nic nie przygasalo tylko swiecilo caly czas tak samo, ale zeby sciemnianie pokretlem dzialalo nadal???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na schemacie opornik ten jest pokazany chyba przy/w pokretle regulacji jasnosci podswietlenia. Sprawdzcie czy mam racje i podzielcie sie spostrzezeniami. W mazdzie np taka operacja polegala na odlaczeniu jednego kabelka od zegarka.

A jak w meganie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jest przy tym pokretle kostka to co sie dzieje po jej wypieciu?? dalej po wlaczeniu swiatel przygasa wyswietlacz??

gaśnie całkiem a po zwarciu styków świeci jak przy pozycji regulatora na najjaśniej. Czyli jak pisałem 0Ω.

Wspomniałeś ze masz jakiś schemat... Możesz mi go podrzucić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj maila to ci wysle.

Sluchaj jak wlaczasz swiatla to zapala sie podswietlenie zegarow przelacznikow itp. a wyswietlacz godziny i temperatury robi sie ciemniejszy( ma to niby za zadanie nie oslepiac w nocy). I teraz moje pytanie: czy jak przy wlaczonych swiatlach krecisz pokretlem to czy zmienia sie jasnosc zegarka i temp??

Bo wydaje mi sie sie ze ten wyswietlacz niema regulacji jasnosci tylko albo jasny bez swiatel albo ciemniejszy na swiatlach, jesli tak jest to niema co szukac tam gdzie szukamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!