Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Reset zegara i kompa przy starcie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 miesięcy temu...

Witam mam taki sam problem ja wy wszyscy i przeczytałem tema (???), ale konkretnie nie rozumiem,

w moim aucie renault megane II 1,9 2005 dzieje sie tak ze podczas obpalania po nocy sie reseci spalanie i kilometry i wszystkie opcje znajdujace sie tam srednie spalanie ilosc paliwa itp,

A zergarek tempertura radio sie nie resetuja. Czyli to nie jest wina akumlatora.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Tylko tego wyswietlacza i tych zimnych lutów i co rozebrac to i wysłąs do tej firmy podanej na forum.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Ale tez pisaliscie ze zmieniaja sie kontrastu wyswietlacza ja nie zauwazyłe zeby inne byly . Dlatego pisze bo nie wiem czy o to chodzi czy gdzie inndziej jest przyczyna.

<><><><><><><><><><>><><><><>

A jak mam zdemontowac ten licznik jest gdzies konkrety opis i mógł by ktos podrzucić jak wie gzie (???) konkretnie sie znajduje

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Kolego Mario1985 forum to nie tor wyścigowy. Przed wysłaniem sprawdź co i jak napisałeś, popraw błędy, stosuj zasady interpunkcji i będzie cacy. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario1985 ten temat o zimnych lutach, przygasaniu i resecie dotyczy głównie wyświetlacza w sceniku. I większość o nim właśnie pisze. W megance wyświetlacz jest całkiem inny, poszukaj, o nim też jest gdzieś na forum temat.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki a jak by nie było to co może być wyswietlacz tak jak w scenic czy może masa gdzieś nie łączy

też znalazłem coś na forum nie dużo ale sadziłem że to może być to ale nie musi

 

Dzieki jak coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Od miesiąca mam w posiadaniu Scenic'a z 2003 roku 1.5 diesel 105 km i już pojawiły się pierwsze problemy.

 

Pierwszy problem

Tydzień temu pojawiła się pierwsza usterka związana z samoczynnym opuszczaniem tylnej szyby. Gdy zamykałem kartą samochód tylna szyba za kierowca sama się opuściła i nie reagowała na przycisk opuszczania zarówno po stronie kierowcy jak i w tylnych drzwiach. Stało się to w niezbyt odpowiednim momencie (byłem na działce bez dostępu do jakichkolwiek narzędzi) dopiero po kilkakrotnym rozłączaniu klemy z akumulatora pilotem (funkcja automatycznego zamykania szyb) dosłownie po 5 cm udało mi się ją zamknąć. Oczywiście nadal nie działa. Dzisiaj z kolei znowu jak domykałem z pilota szyby wszystkie poszły do góry a ta jedna pomimo tego ze była zamknięta się opuściła. Po kwadransie nagle sama się zamknęła i jest spokój. Zauważyłem również gdyż było ciemno ze przy zamykaniu szyb świała mijania jakby lekko przygasały.

 

Drugi problem

Parę dni temu zaczęły się problemy z wyświetlaczem tzn. przy otwieraniu drzwi trzy razy zapiszczy a przy odpaleniu dziwnie przygasa po czym zeruje liczniki i zegar, czasami wariuje tez termometr. Pojawia się również komunikat usterka elektroniczna.

Dodatkowo zauważyłem ze w wyświetlaczu od klimatyzacji znika obrys samochodu jak i inne znajdujące się na nim elementy.

 

Trzeci problem

Podczas jazdy na biegu jałowym odczuwalne są drgania. Nie ma reguły bo raz drgania są a raz ich nie ma pomimo tego ze samochód jest rozgrzany. Czasem odnoszę wrażenie ze tuż przed pojawieniem się drgań pojawia się dźwięk z wydobywający się z deski rozdzielczej tak jakby coś się załączało przełączało.

 

Jakiś czas temu zauważyłem w schowkach w podłodze zarówno po stronie pasażera jak i kierowcy wilgoć. Domysłami się ze jest to związane z zapchanymi odpływami pod podszybiem bo raczej nie ze skraplacza gdyż nie używałem klimatyzacji. Zamierzam zająć się tym w ten weekend.

Ale czy może mieć to związek z wymienionymi wcześniej usterkami?

 

Jeśli chodzi o drgania to zdaje sobie sprawę ze może się to wiązać z uszkodzoną poduszką ale czemu drgania raz się pojawiają a raz nie.

Czy może to mieć związek z jakimś obciążenie elektryczne, zwarciem, które powoduje spadek obrotów.

Nadmieniam ze akumulator parę dni temu z ciekawości doładowywałem bo sadziłem ze tam może leżeć przyczyna, ale i to nie pomogło.

Wiem że jeśli chodzi o wyświetlacz to kaczory rozwiązują problem ale może nie tu leży przyczyna.

Proszę o porady i sugestie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie sam sobie odpowiedziałeś:

Jakiś czas temu zauważyłem w schowkach w podłodze zarówno po stronie pasażera jak i kierowcy wilgoć.

do sprawdzenia cała elektronika pod siedzeniami i w komorze silnika, sprawdzaj złącza i czyść połączenia

 

Od miesiąca mam w posiadaniu Scenic'a z 2003 roku 1.5 diesel 105 km

w tym czasie były 101 KM, mocniejsze wersje były dużo później

 

gdyż nie używałem klimatyzacji.
klimy trzeba używać

 

weź auto na CLIPa i niech ktoś kumaty to sprawdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz.

Czyli zacząć od przewodów pod fotelem. przeczyścić (spryskać jakimś kontaktem (jakim najlepiej)i sprawdzić wizualnie ich stan) a później zająć się tymi co są w komorze silnika. Czy przed tą zabawą odpiąć klemy z akumulatora? Jeśli tak to czy kolejność odpinania klem ma znaczenie?

Pozdrawiam i dodam że jeśli chodzi o elektrykę to marny ze mnie specjalista i nie chciałbym pogorszyć sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zacząć od wnęk pod fotelami.

psikanie preparatami (nawet do elektroniki) u nie nie przyniosło na dłuższą metę poprawy - po jakimś czasie znowu wracał błąd poduszek. ja zrobiłem inaczej - wszystko wyczyściłem, lekko porozginałem (lub podoginałem), przeleciałem sprayem odtłuszczającym do hamulców (szybko schnie) i póki co mam spokój.

klemy dla świętego spokoju możesz rozpiąć - będziesz miał do zrobienia przyuczenie szyb + kod do radia do wpisania

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzisiaj postanowiłem zabrać się za przewody pod fotelem kierowcy. Okazało się już ktoś wcześniej tam dłubał. Część przewodów z kostki były podłączone z jej pominięciem. Na kostce zauważyłem zielony nalot wyczyściłem kontaktem styki rozpinałęm i podłączałem od nowa kostkę z 40 razy. Oczywiście wilgoć pod fotelem wszechobecna. Po podłączeniu i uruchomienia zapłonu tylne okno bez zmian, ani się nie podnosi ani opuszcza, totalny brak reakcji na przełaczniki. Zegary również przy każdorazowym odpaleniu się zerują. Także nic nie zdziałałem.

Postanowiłem wyciągnąć wyświetlacz i się mu przyjrzeć, na pierwszy rzut oka wszystko w porządku, nie zauważyłem żadnych zimnych lutów(chyba ze są one widoczne pod lupą). Przyjrzałem się również kostką i też nic dziwnego nie zauważyłem. wszystko ładne czyste prawie jak z fabryki. Ale, ku mojemu zdziwieniu, po zamontowaniu go z powrotem wszystko gra. Nie ma tych dziwnych dźwięków przy otwieraniu drzwi a zegary się nie zerują przy odpalaniu. Próbowałem z 4 razy. Chociaż zdaje sobie sprawę ze tak naprawdę nic nie zdziałałem i wcześniej czy później problem się ten pojawi.

Sądzę ze oba problemy nie są ze sobą powiązanie także wyświetlacz najprawdopodobniej wyląduje w Kaczorach. Ale martwi mnie ta szyba.

Jutro sprawdzę jeszcze raz wszystkie bezpieczniki i co najgorsze bo nie wiem jak, rozbiorę drzwi i prawdopodobnie przejrzę elektrykę w komorze silnika. A oprócz tego czeka mnie czyszczenie odpływów.

Proszę o porady i sugestie na co zwrócić szczególną uwagę, z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) wyjmij szuflady i porządnie wysusz suszarką (farelką) pod fotelami

2) jak zegary się nie resetują już, to tylko sprawdziłbym wtyczki, podociskał styki i nie wysyłał

3) do czyszczenia podszybia trzeba je zdjąć (wycieraczki + podszybie). fajnie się to myje karcherem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Co wysiada w dobrych Renówkach? Problem jest jeden styki wystarczy rozpiąć podgiąć blaszki i spiąć i wszystko wraca do normy.

Druga sprawa to śniedziejące masy,wystarczy odkręcić srubę o pół obrotu i dokręcić i sprawa załatwiona.

Największy problem przy używanych to nagminne i bardzo często nieumiejętne grzebanie w licznikach i konfiguracja poduszek pod te co jeszcze są sprawne w aucie.

O reszcie nawet nie chce mi się pisać...

Jak kupujecie auto nie żałujcie kasy na diagnostykę bo potem są problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Nie miałem wyjścia i z obawy przed pogorszeniem sytuacji oddałem wyświetlacz do naprawy. Koszt 250 PLN kompletnie zregenerowany, gwarancja na rok. Nie wiem czy to dużo czy mało ale przynajmniej mam spokój.

Z kolei jeśli chodzi o tylną szybę i o jej dziwne zachowanie, problem zlokalizowany. Rozebrałem tylne drzwi i pożyczyłem sobie od tych sprawnych sterownik modułu. Okazało się, iż po przełożeniu wszystko gra, także albo go zregeneruje albo kupie używkę.

Nadal pozostaję problem z wilgocią w schowkach w podłodze, podejrzewam skraplacz.

Wiem że w scenicu pojawiają się usterki typu problem z hamulcem ręcznym, z panewkami itp. Ale co należy zrobić aby zminimalizować ich pojawienie. W jaki sposób dbać o nasze auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!