Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczenie hamulców w M II a klocki


Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo będę musiał zmienić przednie klocki i zastanawiam się czy od firmy zależy czy będą one piszczeć czy nie (te oryginalne u mnie piszczą).

 

Czy ktoś może jakieś dobre klocki polecić?

 

Ja wyszukałem Ferodo Premier (trochę drogie ale chyba sprawdzone)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszczenie to nie wina klockow ani tarcz tylko innych elementow ukladu hamulcowego np zapieczonego zacisku itp

tym bardziej po wymianie na nowe klocki i tarcze nie moga piszczec bo sa nowe :)

wymienialem juz hamulce w kilku swoich poprzednich samochodach jak i furach kolegi i w zadnym przypadku nic nie piszczalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest do końca tak jak mówisz, piszczenie może powstawać w przypadku lekkiego hamowania gdy twardy klocek trze o tarcze, właśnie jego twardość jest powodem pisku, zmiana klocków na gorsze (bardziej miękkie) przeważnie likwiduje ten problem

 

podobnie dzieje się w hamulcach ceramicznych gdzie w przypadku lekkiego hamowania pisk jest głośny, natomiast podczas ostrego hamowania tego pisku nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skad masz informacje ze dobre klocki sa twarde

ferrodo ds 2000(czerwone) sa tak miekkie ze po przycisnieciu paznokciem widac na nim wgniecenia a hamuja rewelacyjnie tylko ze zuzywaja sie jakies 4 razy szybciej niz zwykle klocki ( ja je zajechalem po 8000czy 9000 km )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
nie wiem skad masz informacje ze dobre klocki sa twarde

ferrodo ds 2000(czerwone) sa tak miekkie ze po przycisnieciu paznokciem widac na nim wgniecenia a hamuja rewelacyjnie tylko ze zuzywaja sie jakies 4 razy szybciej niz zwykle klocki ( ja je zajechalem po 8000czy 9000 km )

 

gdzie Ty kupiłeś ds2000 do megane II??? poluje ale nigdzie nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często powodem pisku hamulców są różnego rodzau śmieci/brudy znajdujące sie na tarczy i klockach (pisze o nowych), z którego należy je dokladnie oczycić przed założeniem (nie da sie tego zrobić szmatką), bo w czasie hamowania wytwarza sie wysoka temperatura powodująca krystalizację drobinek brudu i to one (acz nie tylko - patrz post bronius) piszczą.

Miałem kiedys z tym problemy, zainwestowałem w spray do czyszczenia hamulców przed założeniem i skończyły sie moje problemy z piszczącymi hamulcami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tarcze brembo i klocki ferodo premier w obu moich megankach:

w nr 2 wciąż piszczą (3 tyś od wymiany)

 

kumpel ma takie same w r5gtt i niestety piszcza jak cholera. a ze pracuje w sklepie z czesciami, to wybadal po ludziach bioracych ferodo premier (clio, m1, r5gtt itd) czy tez im piszcza - okazalo sie ze u wszystkich. teoria jest taka, ze poprostu trafila sie jakas felerna partia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Piszczenie klockow jest spowodowane drganiem kloska o bardzo wysokiej czestotliwosci co powoduje pisk-tego jestem pewny na 100%.

Jesli macie z tym problem rozbierzcie sobie zacisk a nastepnie:

- nalezy zaczac od ogledzin klocka czy "nakladka bitumiczna"(jest to oklejna na klocku od strony cylinderka i zacisku ma ok0.5-1mm) jest OK? jesli jest zniszczona badz odkleila sie od nich czeka nas wymiana klockow

- jesli klocki sa ok to nalezy rozebrac zacisk i dokladnie go wyszorowac z luznej rdzy najlepiej szczotka druciana i obstukac malutkim mloteczkiem

-sprawdzic czy cylinderki sie nie zapiekaja

Tansi producenci klockow stosuja niskiej jakosci nakladki co powoduje szybkie ich zuzycie i piszczenie.

Naprawde po dokladnym wyczyszczeniu nie bedziecie miec problemow, a na pewno z Ferrodo montowalem ich dziesiatki i nikt sie nie skarzy tylko zwroccie uwage na wyczyszczenie zacisku/jazma. Wiekszosc z nas klocki wymiena bardzo szybko stare out nowe in 10 min i po robocie :mrgreen: a potem sa takie efekty

PS klocki Ferrodo DS2000 nie maja tych nakladek poniewaz te klocki nie maja byc komfortowe(ciche), a poza tym w samochodzie WRC czesto tarcze rozgrzewaja sie do czerwonosci (a zarazem klocek) czego tradycyjny klocek by nie wytrzymal

Ps warto zwrocic uwage na prces docierania tzn delikatnie przez pierwszy km, troszke mocniej przez 2gi i tak starac sie delikatnie hamowac przez pierwsze 40-60 km. W tym czasie podczas gwaltownego hamowania (nowe klocki nie pasuja powierzchnia do tarcz musza sie "dopasowac/dotrzec") dochodzi do nieodwracalnych przypalen klocka poniewz powierzchnia styku z tarcza to tylko ok 1/3

Pozdrawiam

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 13 lat później...

Co powiecie na to, że u żony piszczy tylko z prawej strony przód, a lewa nie ? Klocki TRW od nowości było ok i po 5tys wkur... hałas. Podjechałem do mojego mechanika od brudnej roboty:-D rozebrał, wypiaskowane, położył masę przeciw drganią klocka i nadal to samo. Twierdzi, zwe TRW to dziadostwo i muszę zmienić ale nie wiem jakie są miękkie. 

 

Na cenę nie patrzę i nie o to pytam lecz znalazłem na alledrogo Meyle, Delphi, (Brembo raczej są twarde) auto pokonuję 4tys rocznie co byście doradzili ?

 

Tarcze i klocki były razem zakładane wcześniej nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!