Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej 1,5 dci?


20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od tygodnia chodze z bólem głowy gdyż będę zmieniał olej w scenicu i cały czas myśle nad olejem. Jakim olejem zalać 1.5 dci 130tyś. Myśle o VALVOLINE MAXLIFE 10W40 albo ELF COMPETITION STI 10W-40. Teraz mam jeszcze większy ból głowy bo znalazłem VALVOLINE MAXLIFE DIESEL 10W40, a na stronie elfa polecają olej EVOLUTION SXR 5W40. Niestety nie wiem jaki olej był lany wcześniej czy syntetyk czy półsyntetyk. Dlatego myśle że bezpieczniej będzie wlać 10W40 i kusi mnie ten MAXLIFE ale nie wiem jak się zachowuje w 1.5 dci i który lepszy zwykły czy MAXLIFE DIESEL. Może ktoś z was już go przerobił i może coś o nim napisać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, jak nie chcesz zarżnąć turbiny to wlej syntetyka 5w40. Znajdź valvoline maxlife 5w40, ja jeździłem na takim w poprzednim aucie (102konie dci) przy 217 tyś. nie zgłaszał problemów więc i Tobie radzę, dobry olej. (Nie smarujesz- nie jedziesz :notacrook:)

Półsyntetyk=śmierć turbo. Elf= hydrokrak= nasycony olej mineralny (coś więcej trzeba dodawać?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując samochód też nie wiedziałem jakim olejem był zalany,więc nalałem Elf 10W40 zrobiłem 70tys.i jak narazie turbo ma się dobrze ,silnik chodzi jak zegarek,nie zgodzę się ze stwierdzeniem że półsyntetyk=śmierć turbo,wymiana co 10tys. a nie jak zaleca producent co 30tys.i spokojnie można śmigać, tyle z moich doświadczeń.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 20.05.2013 o 07:59, Pitch Black napisał(a):

No tak ale czy nic się silnikowi nie stanie jeżeli wcześniej miał 10W40. Tak jak pisałem nie wiem czym jest teraz zalany.

 

a czemu kupiłeś auto niewiadomego pochodzenia?

teraz masz dylematy...

 

Zalej syntetykiem, nawet lotusem , czy z Orlena, można nabyć 4,5 litra poniżej 90 zł.

Na pewno lepiej będzie silnik pracował niż na jakimś markowym 1/2-syntetyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym przebiegu nie warto - lej full syntetyk bezpieczniej i zdrowiej dla turbo. Z tego co ja oglądałem samochody posiadając chęć ich nabycia to jeśli był od prywatnego właściciela (jeździł w Polsce) miał zalewany to co zalecał producent czyli jak benzynki to w większości 5W30 . Wiadomo że w komisach i u chandlarzy też wisiały karteczki z wymianą oleju ale kto ich tam wie , jak liczniki kręcą...

 

Lej to co zaleca producent ew. możesz zastosować płukankę do silnika przed wymianą (polecam)

Edytowane przez Domcio181
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie. Otóż zakupiłem Sceniola II, przymierzam się do wymiany oleju, poprzedni właściciel mówił że lał półsyntetyk. Jest to silnik 1.5 105 kucyków, czy mogę wlać Castrola Magnetic? Czy ten olej jest dobry dla tego silnika?

Edytowane przez ambarass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Nie znalazłem na forum nic podobnego.

Mam pytanie. Jaki olej nada sie do mojego megane 1.5 DCI 82km z przebiegiem 180tys. km?

Pytam, bo nie mam żadnej kartki z poprzedniej wymiany, a poprzedni właściciel nie wie, bo wymiany miał robione w serwisie.

Jakie firmy polecacie? Mam ogólnie dostęp do oleju Platinium, ale nie wiem jakie parametry się nadadzą.

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki! Wleje 10W40,żeby nie wlać lepszego niż był.

 

Dodano: 12 gru 2013 - 21:28

A wiecie może ile oleju wchodzi? Do meganki? Baniak 4l starczy?

 

Dodano: 12 gru 2013 - 21:32

http://allegro.pl/elf-competition-sti-10w40-10w-40-4l-gratis-i3726635291.html

Czy taki olej się nada? Kolega pisał syntetyk, a ten jest półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!