Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie praktycznie cały czas słyszałem dźwięczny szum przy włączonej klimie, coś podobnego do metalicznego ćwierkania, przelewania się.

Dzisiaj (prawie 110 tys km) właśnie zatarła się sprężarka co spowodowało przetarcie ze spaleniem paska klinowego - siwy dym spod maski i smród palonej gumy. Zobaczymy czy po wymianie wszystkiego ćwierkanie będzie obecne czy nie.

Przy okazji dowiedziałem się, że jest to wada konstrukcyjna sprężarek i serwis Renault ma ją (i wszystko co się przez to zepsuło) wymienić za free mimo że auto jest już po gwarancji. Zatem warto pewne rzeczy naprawiać w serwisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czołem

Miałem podobny objaw metalicznego odgłosu klimy i coraz słabszego chłodzenia aż do zaniku, ostatniej soboty nabiłem u kolegi z roboty żony (pracuje w firmie zajmującej klimatyzacją), objaw metalicznego dźwięku ustąpił, a klima chłodzi jak się patrzy. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam to samo i jestem świeżo po przeglądzie. Uszkodzona jest cewka, która wchodzi na kopułę kompresora i przy okazji wyrobione jest miejsce, gdzie cewka powinna być osadzona nieruchomo. Czyli szyjka tej kopuły. Cewka obija się o tą szyjkę i dlatego tak dzwoni. Do wymiany cewka i kopuła, ale... to nie takie proste. Poza tym, jak coś już lata, to powinna być wymiana całego kompresora. Nowy 1700 zł - do Renault II Megane. Usiadłem na dupsku jak usłyszałem, teraz zaczynam szukać używanego, mały problem jest taki, że do tej Reni były produkowane trzy różne ;(. Muszę go wymonotowaqć i szukać porównując z innym. Samochód na czas wymiany będzie uziemniony, no chyba, że zamontowałbym inny pas rozrządu, co oczywiśącie się nie opłaca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po naprawie kompresora - za free - wada producencka. Przy okazji okazało się , że jest wyciek z klimatyzacji - uszkodzona ?chłodnica klimatyzacji. Dżwięk metaliczny ustąpił.

Zatem, jeśli ktoś ma podobny problem lepiej jechać do ASO to wymienią kompresor w ramach akcji Renault - dotyczy meganek II od 2006.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że do tej Reni były produkowane trzy różne

Źle szukasz. Podjedź do ASO nie podadzą Ci nr Twojej sprężarki, jak mogą to również producenta. Teraz pozostaje allegro lub jakieś warsztaty które regenerują sprężarki do klimatyzacji. Nie ograniczaj się Maganką na bank takie same sprężarki mogły być montowane w innych modelach Renault i pewnie nie tylko.

 

że zamontowałbym inny pas rozrządu, co oczywiśącie się nie opłaca...

Że co :mrgreen::D Chyba chodzi Ci o pasek napędu akcesorii, popularnie pasek klinowy? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po dwóch latach brzdąkania prawdopodobnie i u mnie dogorywa sprzęgiełko. Do tej pory na wolnych obrotach, przy wyłączonej klimie słychać było jakby ktoś blaszki w garnku podrzucał. Teraz słychać jakby ktoś te blaszki dodatkowo mieszał metalowym prętem :-/

Stało się to pod moją nieobecność. Teraz pytanie (pewnie banalne bo robię to pierwszy raz): czy stracę to co dochodzi do sprężarki rurkami (czynnik?) czy jest jakaś szansa na zrobienie tego w garażu bez większych strat? Co ciekawego mogę napotkać podczas naprawy i na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzdąkanie mówisz... Zrzuć pasek akcesorii i dobrze pooglądaj wszystkie kółka. Nie koniecznie będzie to kółko sprzęgła sprężarki. Równie dobrze może to być sprzęgiełko na alternatorze, właśnie tak brzęczy.

Wszystko zrobisz w garażu, ale najpierw trzeba odessać czynnik i po naprawie układ nim napełnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, to raczej będzie sprzegiełko klimy, dzisiaj mu się przyjrzałem i zaczęło już ruszać się na boki. Cieniutko z nim. Domyślam się że czynnik musi odessać jakiś specjalista od klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czynnik odsysa się na maszynie która jednocześnie go uzupełnia. Jak nabijałeś klimę to Ci podłączali takie urządzenie, właśnie to jest potrzebne. Jak się dogadasz w warsztacie to ściągnąć czynnik, a potem nabiją świeżym z olejem, przy wymianie sprężarki chyba trzeba go dodać więcej. Oczywiście można "puścić" czynnik w powietrze ale to trochę nie w porządku. Na downloadzie leży sobie pliczek o klimatyzacji, ściągnij i poczytaj.

Acha zatkaj sobie szczelnie przewody które odkręcisz od sprężarki, chodzi o to, żeby Ci wilgoci nie naciągnęło do układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem gdzie co i jak trzeba odkręcić, poczytałem i chyba dam radę bo narzędzia są (młotek i przecinak :) )

Muszę znaleźć jakiś kontakt do dobrego warsztatu i zobaczę ile mi powiedzą za taka usługę.

A co z tym sprzęgłem, regeneracja czy wymiana na nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witajcie :mrgreen: Wydaje mi się, że mam podobny problem z klimą w swojej megance, też po jej załączeniu słychać metaliczne odgłosy, takie jakby stukanie. Co mnie bardziej niepokoi to fakt, że przy włączonej klimy silnik wyraźnie wolniej wkręca się na obroty i bardzo wolno z nich schodzi :/ Towarzyszy temu głośny hałas sprężarki. Jak myślicie, wystarczy wymiana tego sprzęgiełka czy tam łożyska czy sprężarkę szlag trafił i trzeba szukać nowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć, ale z Twojego opisu podejrzewałbym, raczej sprężarkę. Możliwe, że nie ma czynnika i tak się właśnie zachowuje. Ale nie należy też wykluczyć sprzęgła. Moim zdaniem powinien to ktoś zobaczyć. Nie da się tego stwierdzić na odległość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!