Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dreczace mnie pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie , w marcu tego roku mialem powazny wypadek wracajac do domu na autostradzie jakis palant w Tirze postanowil zjechac na pas na ktorym bylem ja uderzyl w moje dzrzwi od pasarzera obrocilo mnie kilka razy uderzylem w bariere, potem wpadlem mu pod kola i jakos sie zatrzymalem caly i zdrowy

 

ale mam pytanie dlaczego wypalily tylko kortyny od strony pasazera(pierwsze uderzenie), nie otworzyly sie ani poduszki w siedzeniach, ani nawet kierowcy i pasarzera co moglo byc tego przyczyna

samochod poszedl do kasacji

 

czy moglo sie tak stac ze akumulator zostal oderwany przed tym jak czujniki zostaly wlaczone

 

dzieki za wszystkie odpowiedzi naprawde dreczy mnie to czemu sie tak stalo

 

copyofdsc01566.jpg

 

copyofdsc01570.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moglo sie tak stac ze akumulator zostal oderwany przed tym jak czujniki zostaly wlaczone

Myślę że nie, bo system poduszek powietrznych jest wyposażony w kondensatory, które są w stanie "napędzić" poduszki powietrzne na kilka chwil po odłączeniu zasilania. Dlatego też dziwi mnie, że nie wystrzeliła reszta poduszek.

Boczne mogły nie wystrzelić, bo za słabe było uderzenie z boku - napisałeś że tir zjechał na Twój pas, więc można uznać że to nie było uderzenie.

 

Trudny do rozpatrzenia przypadek, teoria swoją drogą, a praktyka i urządzenie swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nic Ci się nie stało, to widocznie nie było potrzeby
podoba mi się ten post : generalnie jakbyś zginął znaczy się źle że nie odpaliły, ale żeś cały to nawet lepiej że nie odpaliły :mrgreen: ;) niemniej zgadzam się z postem, miało nie wypalić i nie wypaliły (abstrahuje od rezystorów zamiast poduszek w aucie z rynku wtórnego)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, gdyby driver zginął, to by znaczyło, że jechał za szybko 8-)

Mój wujas miał wpadek- poszedł Vectrą C w plener-skosił kilka niezłych drzewek i nie odpaliła żadna poduszka. ( Auto do kasacji-kupka złomu) Też nie miał obrażeń, ale nie spodobał mu się fakt, że żadna poduszka nie wyskoczyła. Powołał nawet rzeczoznawcę, bo myślał, że auto jest wadliwe. Okazało się, że gdyby to było jedno uderzenie, to miałby komplet jaśków w zasięgu wzroku, ale to było kilka uderzeń, więc nie było takiej potrzeby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i dobrze ze nie wystrzelily, no ale sprawa i tak dziwnie wyglada bo przod byl na tyle zniszczony ze powinny, no ale juz nic nie zrobie czlowiek mysli swoje a komputer swoje i juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie, bo system poduszek powietrznych jest wyposażony w kondensatory, które są w stanie "napędzić" poduszki powietrzne na kilka chwil po odłączeniu zasilania.

 

Tyle, że skąd wtedy komputer ma czerpać prąd by wysłać do nich sygnał o wystrzeleniu poduszek? Poduszki mają osobny zasilany awaryjnie system który wylicza kiedy mają wystrzelić...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż... elektronika ŻONDZI. W moim scenicu jest tak że poduszka pasażera ma 2 opcje otwarcia w zależności od prędkości i mocy uderzenia. Decydentem jest elektronika która tak bardzo zawodzi na codzień nie wspominając już o tym jedym jedynym zdarzeniu w którym na szali jest nasze życie. Fajnie że żyjesz i nic ci się nie stało bo auto troche poobijane jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki mają osobny zasilany awaryjnie system który wylicza kiedy mają wystrzelić...?

Coś w tym stylu. To sensor we współpracy z czujnikami decyduje o tym czy poduszka strzela czy nie. Te kondensatory podtrzymują cały system poduszek, ale bardzo krótko, o ile pamiętam to mniej niż sekundę i może dlatego więcej poduszek nie wystrzeliło (akcja trwała za długo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!