Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci czy 1,6 16V?


Guder

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przymierzam się do wymiany samochodu i moim głównym kandydatem jest MII. Mam tylko problem z wyborem jednostki napędowej. Głównym problemem są dla mnie koszty. Jeśli wezme 1,6 to odrazu przerabiam go na LPG.

 

Spalanie na LPG i ON wychodzą mi zbliżone ale sama instalacja to 2500 zł + zbiornik paliwa zamiast koła zapasowego a koło w bagażniku + minimalnie mniejsza moc + różne problemy z regulacją instalacji, strzałami itp.

 

Przy 1,5dci 105KM nie mam powyższych problemów ale jako że auto będzie miało ze 100kkm na liczniku ryzyko awarii wtrysków, pompy czy koła dwumasowego wzrasta a z tego co wiem nie są to rzeczy tanie.

 

Więc jeśli możecie powiedzcie która opcja jest lepsza i jakie są dokładnie koszty naprawy poszczególnych wymienionych wyżej elementów w 1,5 dci 105KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guder, wszystko zależy ile i gdzie jeździsz. Diesel jak się go odpali to lubi troszkę pojechać. Ja osobiście oglądałbym się za dieselkiem, niby moce zbliżone jednak frajda z jazdy dużo większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam dylemat więc podpowiem - oczywiście, że diesel :mrgreen:

Piszesz o wersji 105KM (lepsze wtryski) więc min. rocznik 2006 - a ph2 nie jest już tak podatna na awarie. Oczywiście wszystko zależy od tego jak był traktowany - dbasz, tankujesz dobre paliwo i nie ma problemów. Przy benzynie 1.6 masz problem z mocno awaryjnym KZFR - poczytaj na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to oznacza że "wtryski lepsze"? a co z kołem dwumasowym i innymi duperelami? ile szkotują i po jakim czasie przeciętnie się sypią? ja będe nowe auto dopieszczał ale co robił poprzedni właściciel? tego niewiadomo. do jakiego przebiegu jest sens interesować się 3 letnią meganką?

 

i ile km trzeba jechać na jako takie rozgrzanie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze 6-otworowe ze sterowaniem piezoelektrycznym - skrócony czas reakcji i usprawnione sterowanie (wcześniej stosowano wtryski typu "solenoidowego"). Koło zamachowe też jest inne niż w ph1 - z podwójnym układem tłumienia drgań (DVA). Kosztów wymiany nie znam - przeszukaj forum. Rocznik 2006 można trafić z przebiegiem 60k-70k i to krajowy - zależy ile kasy chcesz przeznaczyć.

Żona codziennie dojeżdza do pracy 10km - latem szybko łapie temperaturę, zimą dopiero po tych 10km. Nie ma to jednak dużego wpływu na spalanie - diesel nie jest tak wrażliwy na temperaturę jak benzyna. Ogrzewanie zimą bardzo wydajne dzięki elektrycznej nagrzewnicy - zanim oskrobiesz szyby z przedniej leci już woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy wyciąłeś z kontekstu. Ja to zrozumiałem , że na spalanie (ilość zużytego paliwa :mrgreen: ) diesel nie ma takiego takiej zależności od temperatury zew. jak benzyna. Czyli w lecie diesel przykładowo 6 a w zimie na tej samej trasie 6,6, w benzynie adekwatnie np 8 i 10

 

[ Dodano: 2009-05-08, 23:14 ]

Witam.

 

Mam tylko problem z wyborem jednostki napędowej.

dylemat klasyczny czy lepiej utrzymana benzyna czy diesel z większym przebiegiem? Czy sens LPG do benzyny ?

podział jest jeden :

do 20 000km rocznie only benzyna

20 000 do 30 000 jeżeli masz benzynę można zastanawiać się nad LPG, jeżeli masz diesla problem z głowy

40 000 i dużo większe przebiegi tylko diesel

 

Dlaczego tylko zastanowić nad LPG a nie brać w ciemno ? Ponieważ, zwrot sekwencji nastąpi po około 1,5 do 2 lat czyli auto swoje przejedzie i może okazać się, że tak na prawdę zrobiłeś dobrze ale kolejnemu właścicielowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ, zwrot sekwencji nastąpi po około 1,5 do 2 lat czyli auto swoje przejedzie i może okazać się, że tak na prawdę zrobiłeś dobrze ale kolejnemu właścicielowi.

 

tylko że ja zakładam użytkować nowe auto przez około 5-7 lat, więc instalacja LPG spokojnie by się zwróciła i zarobiła na siebie. obecnie jeżdże około 15kkm rocznie i mimo to LPG się opłaca.

 

mój dylemat dotyczy przedewszystkim awaryjności, problemów i kosztów generowanych przez LPG i diesla w trakcie eksploatacji a nie ile paliwo będzie mnie kosztować (bo to już sobie policzyłem ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Jestem nowy na forum wiec zrobie maly offtopick i sie przywitam hej :mrgreen:

 

Mam podobny problem nie wiem czy 1.9 dci czy 1.6 16v. Nie robie jakos duzo przebiegow rocznie, ale to dlatego ze nie mam w ogoel auta a moje pierwsze palilo 14 litrow na setke ;) - jakis error mialo ;)

Zastanawiam się nad awaryjnoscia silnika 1.9 slyszaelm i czytalem cos tutaj o problemach ze swiecami delphi w 1.9 i o problemach ze zmiennymi fazami rozrzadu w 1.6.

Wybralbym diesla i to nawet nie chodzi o rozsadek kosztowy (wiadomo przeglady drozsze ale jadac nie bedziesz sie zastanawial, czy wolniej czy szybciej i komputer pokladowy nie bedzie Cie denerwowal wiec jest spokoj jazdy. Problem jest w tym ze ktos mi powiedzial ze 1.9 nie jest dobracowanym silnikiem i costam sie psuje czesto prawda?)

1.6 mialbym nowsze z mneijszym przebiegiem.

 

Sam nie wiem co wybrac pomozcie ;)

Dla porownania

1.9

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8630986

 

1.6

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8543069

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w lecie diesel przykładowo 6 a w zimie na tej samej trasie 6,6, w benzynie adekwatnie np 8 i 10
NIe wiem co Wy za silniki macie. Już czwartego benzynowca ujeżdżam i jeszcze nigdy takich efektów nie miałem.

A tak na marginesie. NIe ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie PB czy ON. Jedno i drugie ma swoje + i -. Na szczęście charakterystyka pracy jest różna, więc można wybrać wg. własnych odczuć i upodobań.

Mi w dieslach bardzo podoba się możliwość jazdy na niskich obrotach używając momentu obrotowego, zaś irytuje mnie gwałtowny zanik zarówno mocy jak i momentu na nieco wyższych obr. Przedział użytecznych obr. jest niewielki. W benzynie możesz w razie potrzeby pociągnąć obroty i do 6tys bez zmian biegów, ale niestety nie masz momentu obrotowego niemal od obr. jałowych. Conieco poprawia ten stan system zmiennych faz.

Koszty utrzymania pewnie nie są jakoś diametralnie różne, więc może sróbuj zorganizować sobie jazdy próbne i wybierz to co bardziej przypadnie do gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem megane 1.4 16v w benzynie - wrocaw gdansk i spowrotem jeden dzien i super bylo

jezdzilem megane 1.5 dci 105 (na ktore mnie nei stac wiec biore 1.9) i tez sie super jezdzi

1.9 i 1.6 nei jezdzilem ale patrzac na oferty ktore pokazalem bardziej odpowiadac mi powinna ta z benzyna sedan mi jakos bardziej lez (hatch tez sliczny mimo to :mrgreen:). oprocz tego salonowka maly przebieg. mam jeszcze 2 pytania

1. jak wyglada spalanie 1.6 (czytalem na autocentrum ze z 10 w miescie wezmie przy normalnej jezdzie.

2. jak wyglada sprawa z przebiegiem. zakladajac ze jest udokumentowany potwierdzony w serwisie i w dobrym stanie. 160 k km nie uszukujmy sie to realne raczej przbiegi dla diesla z 03 roku. Jaki to ma wplyw na silnik turbine i przede wszytskim na zawieszenie ;)

 

Dzieki.

 

PS juz sie nie moge doczekac mojej nowej megi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160 k km nie uszukujmy sie to realne raczej przbiegi dla diesla z 03 roku. Jaki to ma wplyw na silnik turbine i przede wszytskim na zawieszenie :mrgreen:

 

na to pytanie było już chyba milion odpowiedzi... :roll: ale trzeba chociaż troszkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!