Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Waszych limuzynach :)


Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie na podstawie ilości powietrza a na podstawie ciśnienia na listwie wtryskowej (które nie jest mierzone w benzynie - zakłada się, że jest takie jakie powinno być) oraz czasu wtrysku.

 

Co do ciągłego zawyżania we wszystkich znanych Tobie megankach to albo masz taki fart, że na same takie trafiłeś, albo coś nie tak jest z dokładnością liczydeł na stacjach gdzie tankujesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kolegi Mr.T podaję wzór

 

Napisałem: 7,2l LPG/100km co w przeliczeniu daje 2,94l Pb/100km lub 3,58l ON/100

1l LPG = 1,81 zł

1l Pb = 4,39 zł

1l ON = 3,60 zł

wzory te widnieją na wszystkich stacjach benzynowych na takich dużych tablicach

oraz 1l C2H5OH (etanol 40%) = 38 zł :)

to już przy kasie na stacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem z pomiarem spalania przez komputer w starych tego nie ma.

Nie tylko w renówkach jest taki błąd pomiaru, lecz we wszystkich markach i nie widziałem aby któreś z tych aut miało pomiar przez zliczanie wtrysków.Podaj chociaż 1 model,który tak ma zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  witman napisał(a):
Nigdy nie spotkałem się, aby komputer zawyżył pomiar.

Ostatnio tankowałem po przejechaniu 870 km. Komputer pokazał spalanie na poziomie 6,3l/100km, a po obliczeniach własnych okazało się, że wyszło 6,09l/100km. U mnie ta tendencja jest stała - jak wyjadę cały bak po mieście, komputer daje precyzyjne wskazania, jak pojadę w trasę, to zawyża spalanie o 0,2-0,3 litra na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla kolegi Witman

 

wątek jest o średnim spalaniu a nie kosztach przelotu 1km i stąd moje pytanie ...

poza tym dla naszych obliczeń i porównań wzór który opiera się tylko na zmiennych można sobie głęboko ... :)

 

a żeby nie było OT to wynik niezły ... mój rekord w Clio 1,2 16V LPG to 5,17 l/100km Gdańsk-W-wa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  witman napisał(a):
Tak jak pisałem z pomiarem spalania przez komputer w starych tego nie ma.

Nie tylko w renówkach jest taki błąd pomiaru, lecz we wszystkich markach i nie widziałem aby któreś z tych aut miało pomiar przez zliczanie wtrysków.Podaj chociaż 1 model,który tak ma zrobione.

Oczywiście, że nie tylko w renówkach. W co niektórych autkach jest to i do 30%. Ja może odpowiem pytaniem na Twoje pytanie - znasz jakikolwiek samochód który nie zlicza po wtryskach zużycia paliwa? Albo jakikolwiek samochód który liczy zużycie paliwa wykorzystując do tego przepływomierz powietrza? A już szczególne diesla gdzie ilość zużywanego powietrza nie jest skorelowana z ilością zużytego paliwa?

No ale chciałeś choć jeden model - to niech będzie - przykładowo megane I z silnikiem 1.6 16V.

To zresztą logiczne - po czasach wtrysku można najdokładniej wyliczyć zużycie paliwa. To tak jak by liczyć łączną ilość dżemów poprzez sumowanie ile słoików o jakiej pojemności jest. Sposoby typu policzyć o ile ktoś przytył albo ile naoddychał by spalić ten dżem są już sposobami pochodnymi, zawiłymi i mało dokładnymi.

W starszych autach na gaźniku do pomiaru ile orientacyjnie zużywa się paliwa był wakuometr - i tam to było odniesione do ilości wpadającego powietrza. W autach z wtryskiwaczami sterowanymi elektronicznie masz gotowy sygnał ile i jakich słoików idzie - czyli ile i jak długich impulsów wtrysku jest i nie ma co kombinować naokoło - skoro te dane są wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  waldek708 napisał(a):
No dalej panowie,dalej....Ciekawe kto kolegę Mirek, przebije :)

Osobiście nie wierzę w te 3.7l ale niech będzie.... ;-)

-Dlatego wyniki podałem w przeliczeniu na inne paliwa

i że 7,2l LPG/100km co w przeliczeniu daje 2,94l Pb/100km lub 3,58l ON/100

-Wynik kolegi Mr.T jest rewelacyjny w Clio 1,2 16V LPG to 5,17 l/100km

i to naradzie najlepszy jaki widziałem

bo 5,17l LPG/100 daje nam 2,58l ON/100 !!!

trzeba by jeszcze policzyć jak to wygląda w stosunku do całkowitej masy pojazdu lecz nie wiem ile waży Clio ?

Szkoda, że nie można tych pomiarów udokumentować ;-) Pisałem kiedyś o takim sposobie, aby nagrać krótki filmik z całkowitych pomiarów na wyświetlaczu i wystawić np. na YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wyświetlaczu to nie będzie dokładnie. Jeden będzie miał na plus drugi na minus wskazania. Do tego trzeba wziąć pod uwagę, że samochód pokazuje spalanie nie dokładnie na 100km a na taką ilość obrotów kół które "myśli", że wystarczą na przejechanie 100 km. A liczniki zazwyczaj przekłamują w dół, odległość w górę . Stąd spalanie zazwyczaj przekłamuje w dół. Chyba, że ktoś założy wyższy profil opony, lub szersze o tym samym profilu. Wtedy będzie miał przekłamania w górę. Tzn. pojawi mu się, że spala 8/100 a spali 7.5/100 np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  julio napisał(a):
przykładowo megane I z silnikiem 1.6 16V.

A możesz podać na jakim sterowniku? Siemens 32, 32N czy 34 lub Sagem

U mnie jest taka możliwość pomiaru poprzez czasy otwarcia wtryskiwaczy, ale tylko w sterowniku LPG SQ24 MY07 i trzeba jeździć z podpiętym laptopem pod sterownik.

A i tak najdokładniejszy pomiar jest poprzez lanie do pełna pod warunkiem, że dystrybutor nie kłamie.Można by też zamontować miernik przepływu na przewód paliwowy.Słyszałem,że jedna z firm transportowych zamontowała w swoich autach, aby kierowcy nie robili sobie boków na paliwku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pokazuje bez przekłamań, dokładnie takie spalanie jakie wychodzi z obliczeń - zawsze tankuję pod korek. Przy jeździe w długich trasach ma dosłownie minimalną tendencję do zawyżania, szczególnie jak się leci długo autostradą.

 

PS.

W Focusach można sobie skorygować o kilka procent "przekłamanie" spalania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj - nieporozumienie - ja miałem na myśli fabryczny komputer spalania zainstalowany w samochodzie.

Jeżeli nie mamy komputera pokładowego to pozostają nam pomiary we własnym zakresie. Co do pomiarów czasów wtrysku to każde auto OBD-II pokazywać musi obciążenie silnika, ale niekoniecznie czas wtrysku przez OBD-II. No i tak czy inaczej ni byłby to pomiar dokładny - bo tam zawsze są lagi transmisji. Trzeba by się podpiąć pod wtryskiwacze. A pomiar przepływu paliwa jest najdokładniejszy - ale niestety jest to bardzo drogie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!