Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam na wstępie zaznaczę że przeszukałem szukajkę - mój problem polega na tym iż jak załączę dmuchawę na 4 to odczuwam silne wibrację w aucie po właczeniu stopnia prędkości 3 wszystko jest ok .Dodam że dzieje się tak zarówno na włączonej klimie jak i bez niej - czy może ktoś z was spotkał się z takim problemem .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jak wygladaja łopatki od wentylatora, mozliwe ze cos jest pekniete i wentylator jest niewyważona. Kolejną przyczyną może byc znaczny pobor pradu przez silnik wentylatora przez co alternator bardzo obciąza silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczny pobor pradu przez silnik wentylatora

Jest zabezpieczony bezpiecznikiem, więc prędzej się on spali niż "alternator obciąży silnik"

 

Tomek_M, te wibracje skąd pochodzą? Z Silnika, czy od wentylatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek_M, te wibracje skąd pochodzą? Z Silnika, czy od wentylatora?

 

silnika dmuchawy(wentylatora) niezaleznie czy jest klima czy nie (na 3 prędkości tego nie czuć ale na 4 już czuć na pedałach drgania -wibracje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że bezpiecznik pali się przy zwarciu (b. dużym poborze prądu np. zablokowany wirnik wentylatora). Przy ciągłym dużym poborze prądu zabezpiecza bezpiecznik termiczny w rezystorze dmuchawy, a on nie spali się nagle bo jest chłodzony co opóźnia jego spalenie (z tego co pamiętam to jest na temp. 90 albo 105 st. C).

Tak czy siak musisz dostać się do wirnikadmuchawy i skontrolować jej stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika że coś się dzieje z wirnikiem wentylatora, możliwe że się wyrobiło mocowanie lub połamane są łopatki. Przy niższych prędkościach tego nie czuć. Trzeba pooglądać dmuchawę.

 

Bezpiecznik pali się bo przekroczony jest jego prąd nominalny. Jeżeli bezpiecznik ma nominalną wartość wynoszącą 10 A to jeżeli przez niego puścić 11 A spali się, może nie natychmiast, ale po krótkiej chwili. W przypadku zwarcia prąd gwałtownie rośnie, w efekcie bezpiecznik praktycznie momentalnie zostaje przepalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o tak masz rację ale bezpieczniki w aucie sa bezpiecznikami szybkimi. Do uruchomienia zaś silnika wentylatora będzie na pewno potrzebny dużo większy prąd niż nominalny. I dlatego aby bezpiecznik nie palił się w momencie rozruchu jest odpowiednio większy co nie zmienia faktu że oczywiście zabezpiecza przed zwarciem (czytaj: zdecydowanie zwiększonym podorem prądu). Natomiast jeśli np. dojdzie do zwarcia międzyzwojowego w silniczku dmuchawy (nie wiem czy akurat taka jego konstrukcja jest ale pisze ogólnie) to przy rozruchu wcale bezpiecznik nie musi się spalić - natomiast może być zwiększony pobór prądu który powoduje większą temperature na rezystorze dmuchawy i w konsekwencji przepalenie bezpiecznika termicznego w dmuchawie. Po coś ten bezpiecznik termiczny musi być i wg mnie właśnie ma zabezpieczyć układ przed dalszym niekontrolowanym wzrostem temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchawa to raczej silnik komutatorowy, ze szczotkami i typowym wirnikiem. Bezpieczniki główne na pewno się spalą w momencie gdy w układzie zrobi się zwarcie, czy to będą bezpieczniki szybkie czy zwykłe, drutowe. Praktycznie w każdym układzie elektrycznym są bezpieczniki aby zapobiegać spaleniu instalacji elektrycznej i poszczególnych urządzeń w przypadku zwarcia. Bezpiecznik termiczny pewnie jest ale on tak od razu się nie spali. Jak sama nazwa wskazuje jest to bezpiecznik termiczny. Takie bezpieczniki są albo półprzewodnikowe, albo bimetaliczne (obecnie rzadko stosowane). Cała sprawa polega na tym, że taki bezpiecznik zabezpiecza układ przed przegrzaniem i odłącza prąd. Jak ostygnie, to prąd znowu popłynie. Zabezpiecza on urządzenie przez przegrzaniem i jednocześnie spaleniem, a wtedy dopiero robi się zwarcie i gwałtownie rośnie prąd pobierany przez dane urządzenie. W przypadku naszej dmuchawy, jeżeli w wirnik wpadnie jakiś patyczek, albo w wyniku eksploatacji wirnik będzie ocierał o obudowę. W takiej sytuacji silnik będzie pobierał więcej prądu ale nie na tyle, żeby zadziałał główny bezpiecznik. Taki silnik natomiast bardzo szybko będzie się grzał i wtedy zadziała bezpiecznik, który odłączy prąd do urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że czy tak czy tak nie obejdzie się bez wizji lokalnej wentylatora więc dziekuje wszytkim za rady i w najbliższych dniach zabieram sie za wymontowywanie wentylatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!