Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze zwarciem w bocznym Air Bag'u MII


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie szperałem po forum i jedynie znalazłem informacje na temat problemów z poduszkami czołowymi , zwijaczami czy napinaczami.

W piątek byłem w Firmie C&S Auto Serwis na Hipotezy w warszawie i komputer wykrył usterkę:

DF077 : Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie

i oczywiście świeci się kontrolka AIR BAG i Service

 

Sam podejrzewam uszkodzony przewód pomiędzy poduszka a wtyczka pod fotelem lub gdzieś przy podusi i tu się pojawia problem bo nie mam zielonego pojęcia jak się do niej dobrać. Dodam ze fotel nie posiada oznak napraw czy demontażu. Wcześniej tez parę razy zaświeciła się kontrolka i "bujnięcie" wtyczko pomagało, teraz przestało.

 

Wiec moje pytanie brzmi czy macie jakieś pomysły na usunięcie tego defektu lub chociaz wiedzę jak się dostać do poduszki w fotelu.

Auto MII PhI Grand Tour 2004 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź na początek kostki pod fotelem, bo przy samej poduszce rzadko się coś dzieje. Pamiętaj że działasz na wyłączonym zapłonie. Odpinasz kostki, psiukasz kontaktem, kilkukrotnie wpinasz i wypinasz kostki. Po złożeniu powinno być w porządku.

Nie wiem jak jest w MII, ale często trzeba zdejmować tapicerkę, albo pruć :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymm wyjmowanie i wkładanie z jednoczesnym czyszczeniem nie pomogło ...co prawda styki były trochę zielonkawe ale teraz są czyste i się błyszczą jak psu "brzuszek" ale kontrolka nadal się zapala. Może jest już ok ale trzeba odpiąć na trochę akumulator ??

 

Będę tez miał pewne pytanie bo dzwoniłem do jednego elektronika mówiłem o co chodzi i mówił ze prawdopodobnie zrobi naprawę i będzie to polegało na wycięciu kostki i lutowaniu na stałe. Wydaje mi się to trochę bestialskie rozwiązanie ale z drugiej strony nie zamierzam wyjmować foteli i robić czegoś z nimi wiec może by to było nie głupie. Jak myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze wtyczki przy samych napinaczach sprawdzić. Taśmę poduszki na razie wykluczam bo nic nie pisałeś o trzeszczącej kierownicy.

 

Wydaje mi się to trochę bestialskie rozwiązanie

to jest chyba najlepsze rozwiązanie na te styki, jednak jak będziesz chciał wyjąć fotel to będzie trzeba ciąć kable. Jak masz lutownicę i trochę zdolności to zrobisz to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołowa raczej odpada bo komputer wyraźnie wskazał poduszkę w fotelu a napinacz jeszcze sprawdzę tylko muszę rozkminić zdejmowanie plastików

niestety pogoda jest taka ze albo upał i człowiek się nie garnie do pracy, a pod domem to juz ciemno jak jestem i tylko komary tną:mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-07-14, 16:02 ]

trochę to monolog :D ale udało mi się dostac do poduchy ..okazuje się ze tapicerka fotela na boku normalnie sie odpina na takich plastikowych w sówkach

 

dostałem sie również do wtyczki która wchodzi do poduchy i jest po rozwalana a dwa styki które wchodzą potrzebują separacji a przez połamanie jej nie mają .. . tylko teraz problem gdzie taka wtyczkę zdobyć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarkB, wtyczka jest na tyle mały i pokiereszowany ze szpilki latają luźno a są w takim miejscu ze ciężko by było się tam dostać z lutownica.

Właśnie jestem na etapie wyjaśniania osobie która rozbiera jakiegoś megana na części, gdzie ona się znajduje i jak wygląda ..mam powoli małą dokumentacje zdjęciową wiec po operacji ja wstawię "dla potomnych"

hymm tylko czy jak już wszystko będzie połączone to czy będę musiał jechać na kompa kasować błąd ? czy wystarczy odpięcie klem akumulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!