Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze zwarciem w bocznym Air Bag'u MII


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie szperałem po forum i jedynie znalazłem informacje na temat problemów z poduszkami czołowymi , zwijaczami czy napinaczami.

W piątek byłem w Firmie C&S Auto Serwis na Hipotezy w warszawie i komputer wykrył usterkę:

DF077 : Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie

i oczywiście świeci się kontrolka AIR BAG i Service

 

Sam podejrzewam uszkodzony przewód pomiędzy poduszka a wtyczka pod fotelem lub gdzieś przy podusi i tu się pojawia problem bo nie mam zielonego pojęcia jak się do niej dobrać. Dodam ze fotel nie posiada oznak napraw czy demontażu. Wcześniej tez parę razy zaświeciła się kontrolka i "bujnięcie" wtyczko pomagało, teraz przestało.

 

Wiec moje pytanie brzmi czy macie jakieś pomysły na usunięcie tego defektu lub chociaz wiedzę jak się dostać do poduszki w fotelu.

Auto MII PhI Grand Tour 2004 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź na początek kostki pod fotelem, bo przy samej poduszce rzadko się coś dzieje. Pamiętaj że działasz na wyłączonym zapłonie. Odpinasz kostki, psiukasz kontaktem, kilkukrotnie wpinasz i wypinasz kostki. Po złożeniu powinno być w porządku.

Nie wiem jak jest w MII, ale często trzeba zdejmować tapicerkę, albo pruć :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymm wyjmowanie i wkładanie z jednoczesnym czyszczeniem nie pomogło ...co prawda styki były trochę zielonkawe ale teraz są czyste i się błyszczą jak psu "brzuszek" ale kontrolka nadal się zapala. Może jest już ok ale trzeba odpiąć na trochę akumulator ??

 

Będę tez miał pewne pytanie bo dzwoniłem do jednego elektronika mówiłem o co chodzi i mówił ze prawdopodobnie zrobi naprawę i będzie to polegało na wycięciu kostki i lutowaniu na stałe. Wydaje mi się to trochę bestialskie rozwiązanie ale z drugiej strony nie zamierzam wyjmować foteli i robić czegoś z nimi wiec może by to było nie głupie. Jak myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze wtyczki przy samych napinaczach sprawdzić. Taśmę poduszki na razie wykluczam bo nic nie pisałeś o trzeszczącej kierownicy.

 

Wydaje mi się to trochę bestialskie rozwiązanie

to jest chyba najlepsze rozwiązanie na te styki, jednak jak będziesz chciał wyjąć fotel to będzie trzeba ciąć kable. Jak masz lutownicę i trochę zdolności to zrobisz to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołowa raczej odpada bo komputer wyraźnie wskazał poduszkę w fotelu a napinacz jeszcze sprawdzę tylko muszę rozkminić zdejmowanie plastików

niestety pogoda jest taka ze albo upał i człowiek się nie garnie do pracy, a pod domem to juz ciemno jak jestem i tylko komary tną:mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-07-14, 16:02 ]

trochę to monolog :D ale udało mi się dostac do poduchy ..okazuje się ze tapicerka fotela na boku normalnie sie odpina na takich plastikowych w sówkach

 

dostałem sie również do wtyczki która wchodzi do poduchy i jest po rozwalana a dwa styki które wchodzą potrzebują separacji a przez połamanie jej nie mają .. . tylko teraz problem gdzie taka wtyczkę zdobyć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarkB, wtyczka jest na tyle mały i pokiereszowany ze szpilki latają luźno a są w takim miejscu ze ciężko by było się tam dostać z lutownica.

Właśnie jestem na etapie wyjaśniania osobie która rozbiera jakiegoś megana na części, gdzie ona się znajduje i jak wygląda ..mam powoli małą dokumentacje zdjęciową wiec po operacji ja wstawię "dla potomnych"

hymm tylko czy jak już wszystko będzie połączone to czy będę musiał jechać na kompa kasować błąd ? czy wystarczy odpięcie klem akumulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!