Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,mam problem z piszczącymi przednimi kołami przy skręcaniu i jeździe po nierównościach np.jakaś droga z kamienia,czy jazda po dołkach i nie wiem co to jest,czy to mogą być łożyska,a może coś innego .proszę o pomoc .pzdr. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a czy problem występuje przy skręcaniu tylnych kół, wtedy można konkretnie zdiagnozować. <ok> Panowie piszcie coś więcej w stylu : przy kręceniu na sucho w miejscu, w jeździe, spod maski, z zewnątrz. Może to być od paska wspomy po kamyczek w tarczy. Chciałem zmusić do myślenia dowcipnym postem o skręcaniu kół tylnych ale moderator niestety nie ma poczucia humoru, usunął posta i najchętniej odesłałby do poważnego ASO.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej, mam podobny problem. Kiedy samochód stoi i kręcę kierownicą słyszę takie delikatne ciche piszczenie. Ostatnio mam wrażenie, że pojawia się ono niekiedy także w jeździe, ale odgłos naprawdę jest bardzo cichy i zastanawiam się czasem czy to piszczy muzyka, która akurat leci w radiu, czy to coś z układem kierowniczym?

jakiś czas temu mechanik rozkręcił koło, bo twierdził, ze do wymiany są drążki, po czym je z powrotem skręcił mówiąc, że to jednak maglownica. Do tej pory jej nie zrobiłam (planuję regenerację w najbliższym czasie). No i moje pytanie, czy te piski to od zużytej maglownicy, czy jeszcze coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piski od magla ? w jaki sposób i co to by tam piszczało ? To zwykła przekładnia zębata, chyba że jakaś gumeczka, kołnierz ociera itp. A czasem nie pasek klinowy jest luźny. Znajdź innego mechanika i niech potwierdzi diagnozę, bo ten co sprawdzał nie wydaje mi się (z opisu) godnym zaufania --> co ma drażek do piszczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek to na pewno nie, to nie jest tak głośnie piszczenie.

No i nie mechanik stwierdził, że piszczy maglownica, tylko ja tak sobie koncypuję, jak widać błędnie <ok>

Mechanik twierdził, że do wymiany są drążki (właściwie nie wiem nawet na jakiej podstawie tak twierdził), ale po rozkręceniu koła powiedział, że drążki ok, a maglownica zjechana i zregenerować lub wymienić trzeba.

No i jakiś czas po tej diagnozie zauważyłam, że jak kręcę kołami na parkingu to słychać bardzo cichy pisk. Co to zatem może być?

I na jakiej podstawie można stwierdzić, że maglownica jest nie tego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Mam ten sam problem dodatkowo, piszczy głosniej przy włączonej klimie i długich światłach, wtedy kiedy pobór prądu jest większy. Po pewnym czasie jak sie rozgrzeje piszczenie ucicha. Wyminiłem już rolkę docisku paska i sam pasek. Nic nie pomogło. Podobno może to być łozysko alternatora albo pompy ( nie wiem jakiej czy wody czy od klimy ). Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziwne te wasze opisy i diagnozy. kolega Vivaldi zamiast pomagać to neguje wszystko co inni napiszą.

Po pierwsze PASEK (klinowy piszczy przy zimnym silniku+duży pobór prądu.)

Po drugie PASEK (od wspomagania piszczy w momencie max skręcenia kół w lewo bądź prawo na postoju)

Po trrzecie (piszczy coś z zawieszenia. Jeśli dzieje się to na postoju podczas kręcenia kołami- prawdopodobnie sworzeń wahacza do nasmarowania-wymiany).

I tak o każdej piszczałce można się rozpisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do piszczenia na parkingu, jeśli jest to parking podziemny, z takich śliskich płyt jak są np w hipermarketach, to podejrzewam że piszczą opony ;) sprawdź na innych nawierzchniach. Co do prostszych pisków, może jakiś paproch dostał się za kratkę od nawiewu i gwiżdże ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się tu z moim problemem.

 

W moim przypadku pisk/świst (coś w rodzaju paska klinowego) pojawia się podczas maksymalnego skręcenia kół w prawo bądź w lewo na postoju, bądź niewielkich prędkościach parkingowych (nie zaobserwowałem tego podczas trasy). Podejrzewam tak jak sugerował kolega taddow pasek od wspomagania ale równie dobrze może być to za niski poziom płynu w układzie wspomagania. I teraz mam do was pytania:

 

1. jaki płyn nadaje się do układu wspomagania kierownicy, znalazłem informacje że ELF Renault matic D2 albo mobile ATF 220 powinny być ok., ale znalazłem też info że leje się je do skrzyni biegów wiec proszę o pomoc w doborze (może jakiś uniwersalny ale jakie DOTx?)

 

2. czy jest jakaś regulacja tego paska od wspomagania układu wspomagania? jeśli tak to czy można zrobić to samemu? co i w którą stronę podciągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

to i ja się podepnę pod temat ;-) dzisiaj zauważyłam również pisk przy skręceniu kierownicy w prawo i lewo. Tak jak u koleżanki ele, nie mam żadnych wycieków,płyny są uzupełnione. Mechanik jesienią powiedział mi że końcówka drążka kierowniczego jest do wymiany- to może być od tego? Meganka ma przejechane 200tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!