Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym żeby to były zegary, dlatego czekam aż kolega lepper_pl to sprawdzi.

A i jeszcze jedno, PIN nr 3 z kostki przeźroczystej, to nie jest masa, tylko masa oświetlenia tablicy, jeśli ktoś ma regulacje podświetlania to należy go połączyć z pinem nr 5 w czerwonej kostce, a jeśli jej nie ma to faktycznie jest masa :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzemyk, świtęta prawda z tym co piszesz. Dziś podłączyłem i niestety zostałem wyleczony z komputera.

Kontrolka ABS ma inną polaryzację

i cały czas świeci i do tego napis serv

Problem z hamulcem ręcznym,

to nie sprawiało problemów

nie działa obrotomierz

tak po uruchomieniu silnika wskazówka ląduje na 6-7 tyś i tak sobie skacze. Po dodaniu gazu idzie poza skalę.

Tak więc diesel jest bardziej kłopotliwy.

Teraz troszkę czasu i wszystko muszę zdemontować. Dalej się z tymi licznikami nie bawię.

Jak by cos to dysponuje zdjęciami z montażu i działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się licznikowi od PHI i szanse marne, ale spróbować zawsze można.

 

[ Dodano: 2009-08-26, 19:52 ]

Jest mały szczegół, albo wrażenie :-/ , przez chwile tak jakby obrotomierz pokazywał dobrze. :-/

 

[ Dodano: 2009-08-27, 12:43 ]

Udało mi się rozwiązać wszystkie problemy oprócz obrotka.

Stąd moja prośba do lepper_pl, jakbyś mógł zbadać, czy mimo usterki komputer zachowuje się poprawnie (info o spalaniu). Bo ja nie mam możliwości (nie posiadam jeszcze konektorka) by się podpiąć do swojego komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzemyk, będzie problem bo liczniki oddałem gdyż miałem taką możliwość. Ale pomogę w inny sposób darując Ci moje kostki (jeżeli oczywiście chcesz) bo mi są już zbędne. Dogadamy się jak by coś na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie mam tylko jak w tym momencie zorganizować kabelka "info o spaleniu" od kompa do skrzynki w silniku.

Nie mam za bardzo internetu teraz i nie mogę dorwać schematu. Sprawa może się rozwiązać jeszcze łatwiej, niż przypuszczam, bo przecież obrotek info bierze z alternatora. Muszę tylko wyczaić, czy ta informacja jest jeszcze do czegoś potrzebna oprócz zegarów, bo przewód się niby rozgałęzia, ale odłączenie kabla od alternatora nie spowodowało negatywnych skutków. Byś może rozwiązaniem problemu jest podmiana alternatora. Muszę tylko dorwać się do schematów i zobaczyć skąd w PHII jest brane info o obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z góry przepraszam za formę pytania ale szukam odpowiedzi drugi dzień i nie mogę znaleźć...

 

Mam Renie z silnikiem 1,4 8V (E7J). Dobrałem się do kostki w skrzynce przy lewym nadkolu i niestety nie mam posiadam pinu który powinien odpowiadać za info o spalaniu, gdzieś widziałem wypowiedź że do mojego silnika nie da się zamontować zegarów z komputerem. Chciałbym się dowiedzieć czy to prawda a jeśli nie to gdzie dokładnie mam szukać tego przewodu? Próbowałem rozszyfrowywać schemat i szukać w dialogys ale jakoś nie potrafię go tak obsłużyć aby znaleźć potrzebne informacje.

 

Z góry dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedź.

Pozdrawiam.

 

//EDIT: Chyba właśnie znalazłem opis złącz ECU i wynika z tego że do silników E7J nie da się zamontować zegarów z informacją o spalaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
obrotek info bierze z alternatora

Czy ktoś może potwierdzić informację, że licznik bierze informacją o obrotach z alternatora?

Dla sprawdzenia tej teorii, odłączyłem u siebie kable od alternatora i obroty działały prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie dlaczego u krzemyka i leppera_pl obrotomierz nie działał prawidłowo? Może jest na to jakieś wytłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim dTi sygnał brany jest z alternatora, w dCi już na 99% wychodzi z kompa.

Dlatego nie działa prawidłowo obrotomierz, ale sprawa jest już rozpracowana, pozostało tylko zamontować układ i sprawdzić czy działa, ale nie ma na to czasu na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sygnał w silkniach dTi jest brany z dwóch miejsc z kompa i alternatora cała bajka się rozchodzi kto jaki ma silnik dTi chodzi o wyznacznik tego modelu np F9Q 710 bierze z kompa sygnał o obrotach a juz F9Q 736 z alternatora wszystko zależy jaka jest konstrukcja silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie F9Q 734 bierze z alternatora, na kompie nie ma nawet wyjścia do obrotomierza. Nie jest to dziwne ponieważ pompa wtryskowa czyli i komp sterujący akurat w tym silniku jest taki sam jak w golfach 3 (oczywiście soft pewnie się różni, ale nie koniecznie), a tam sygnał obrotomierza jest brany z alternatora.

Jak napisałem wcześniej dzielnik obrotów niby już jest, ale nie mam czasu na zabawy przy tym, jeżeli uda się uruchomić to opiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Chce zamontować u siebie licznik z kompem ale od ph1, ale nie moge dojść do ładu z tymi kostkami. Powiedzcie, czy ten schemat pinów dla ph1 jest numerowany od góry licznika, czy też może od dołu, bo jak sprawdzam po scieżkach to nic mi nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!