Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

dzieki za odp. faktycznie przydepnąłem hamulec ostrzej dzisiaj z rana i normalnie terepotał wiec abs działa faktycznie <ok> i z poduchami musi byc tez to samo juz nawet zostawiłem megi u szwagra na warsztacie dzisiaj przed robotą i mi te kostki pod fotelami zlutował na stałe i dalej nic. w obec tego mam teraz pytanie w co musze sie zaopatrzyc ? czy dobrze zrozumiałem zeby te kontrolki normalnie przygasały to musze zrobic 2 osobne inwentery tak?

i kazdy jeden inwenter musze wykonac z kondensatora 330N czy tez tranzystora T2? i do tego są potrzebne na kazdy inwenter 3 rezystory 3,3 ohm tak? pytam bo nie bardzo wiem co dokładnie kupic bo gubie sie w tych tematach typu rezystory tranzystory kondensatory itp...

i jeszcze jedno czarny przewód idący do kostki czarnej pinu 5 z tego zdjęcia jest podłaczony tylko do jednej z nużek tego srebrnego kondensatora , czy tez tranzystora ? ( słabo widac to miejsce na tym zdjęciu i nie wiadomo jak to by zlutowac :shock: ) domyslam sie ze to ma trzy nózki jedna idzie w lewo do rezystora (chyba ze myle pojęcia :-/ ) druga srodkowa tez do rezystora na dole zdjęcia i trzecia z prawej do czarnego przewodu?

i juz ostatnie moje pytanko czy jest taka mozliwosc zeby podłączyc kontrolke chceck injection ?

 

[ Dodano: 2010-03-24, 12:02 ]

kupiłem juz 3 rezystory 3,3 ohm , 2 kondensatory 330n z tym ze zastanawiam sie teraz czy bedą one potrzebne ale to nic bo i tak kosztują tylko 60gr za sztuke :-P , tranzystora nie kupiłem bo nie wiem jaką on musi miec wartosc albo oznaczenie bo to jest wazne :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwerter to na moim schemacie tranzystor T2 i tam masz: dwa rezystory 10k[kOhm] ( R5, R7 ), jeden 1k ( R6 ). tranzystor to BC547. Wejście to jest połączenie R5 i R10, wyjście to połączenie R6 z tranzystorem. Na internecie znajdziesz opis wyprowadzeń tranzystora, to ze strzałką to emiter E, baza to B, łączy się z R5, kolektor C to wyjście i łączy się z R6.

Dziwną sprawa są poduszki, ja nie musiałem zakładać inwertera do nich, może źle coś podłączyłeś do wejścia poduszek, a jest tak że kontrolka świeci na odwrót ( tzn jak włączysz i przekręcisz kluczyk to zgaszona a później świeci)?

Jeśli świeci cały czas i jak podłączysz stary licznik też świeci cały czas, to jest błąd pewnie zapisany, jeżeli na starym liczniku jest dobrze to coś masz z połączeniem, lub rzeczywiście w twoim modelu potrzeba inwertera do poduszki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 3 pytania co do tematu. Przymierzam się do wymiany zegarów i:

1. Obecnie nie posiadam obrotomierza (tylko zegar w jego miejscu), czy po podłączeniu nowych zegarów powinien normalnie chodzić, czy będzie trzeba kłaść jakiś nowy kabel ? Jeżeli tak to skąd bierze sygnał w moim silniku? (1.6 75km).

2. Czy te ZŁĄCZA, które podał krzemyk będą bez problemu pasowały zamiast oryginalnych wtyków ?

3. Obecnie nie posiadam tej regulacji wycieraczek w manetce, a z tego co widzę to te od komputera posiadają tą regulację, więc moje pytanie czy ta regulacja również będzie działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij najpierw na opis kostek,jeśli masz potrzebne kable to wystarczy według instrukcji dorobić kostki,albo zakupić od angola (mniej roboty ) ,widzę,że masz autko z 98' roku jak moje ,wiec instalacja mogła być już pociągnięta do komputera pokładowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądnąłem już kostki i z tego co widziałem, nie mam kabla odpowiadającego za obroty, czyli 6tego w szarej 10pinowej kostce.

W innym temacie widziałem, że kolega pakada pisał "silniku K7M (1.6) jest brany z przekaźnika pompy paliwa ( jest to minus z komputera pin 48 złącza wielostykowego, który podawany jest impulsowo na przekaźnik pompy i na obrotomierz równocześnie przy czym jak się patrzy na przekaźnik to częstotliwość impulsów jest taka że cały czas trzyma)." Czyli wystarczy, że puszczę kabel od tego 48 złącza z komputera do 4 pinu czerwonej kostki licznika ?

Czy może w 75 konnym (K7M 720) jest inaczej ?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

 

EDIT:

Zegary założone, dla informacji, w K7M 720 informacje o obrotach brane są z H2, przekaźnika pompy paliwa. Ja nie miałem oryginalnych kostek i zastosowałem taśmy od dysku z PC, trochę je trzeba było dopasować ale ostatecznie fajnie pasują.

Zdjęcie kostek z taśmą: >> ZDJĘCIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''Po odkreceniou tych śrubek odłączamy kostke z przewodami i wysuwamy manetke w prawo

Nastepnie podłaczamy brakujący przewód do kostki znjaduje się on w miejscu b7

(na foto widac na kostke już zamontowany pin w dolnym lewym rogu),,

 

 

WITAM może mi ktoś wytłumaczyć z kąt przeprowadzić przewód do b7

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich:)

 

Jestem nowy na forum, mam megi 1.9 dTi z 97 r. licznika sagema z obrotomierzem, chciałbym zalożyć sobie kompa.pokł, moje pytanie brzmi czy do tego modelu silnika jest taka możliwość,proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie troche pytanie z innej beczki.

 

Mam w megi licznik z elektronicznym licznikiem ph1 (km, stan oleju) Czy podejdzie mi licznik o ph1 z licznikiem mechanicznym?

 

Pytam do znalazłem taki z kompem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam megi 1.9 dTi z 97 r. licznika sagema z obrotomierzem, chciałbym zalożyć sobie kompa.pokł, moje pytanie brzmi czy do tego modelu silnika jest taka możliwość

jest taka możliwośc założenia komputera pokładowego :-)

 

Witam

Panowie a czy te liczniki nie sa pod konkretna wersje silnika? mam anglika z kompem ale diesla wiec do mojego 1,6 75 KM nie bedzie pasował chyba?

NIE nie ma znaczenia czy licznik był w dieslu i został założony do benzyny w meganach po lifcie licznik miał jednakowe wyskalowanie :-) i pasuje do diesla i benzynki ten sam <ok>

 

Mam w megi licznik z elektronicznym licznikiem ph1 (km, stan oleju) Czy podejdzie mi licznik o ph1 z licznikiem mechanicznym?

TAK bez najmniejszego problemu wystarczy wypiąc i wpiąc taki jaki potrzebujesz :-)

 

 

A tu taka mała zmiana podświetlenia licznika oraz nowe wskazówki :-)

 

8b181c8da8df9cf6med.jpg

 

Pozdro

DAREN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK bez najmniejszego problemu wystarczy wypiąc i wpiąc taki jaki potrzebujesz
thx, to już teraz tylko poczekać na przesyłkę <ok>

 

A tu taka mała zmiana podświetlenia licznika oraz nowe wskazówki
wygląda kozacko, chcę tak samo zrobić właśnie tylko biało-błękitny dać, choć nie wiem czy takie diodki znajdę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAREN, ładne wskazóweczki ,niedługo będe miał kolejny licznik do modów to może wskazówki przeszczepię ,jaki jest dawca wskazówek ?

Przy białych diodach jest najmniej roboty ,by wskazówki były czerwone,u mnie przy zielonym podświetleniu musiałem się nakombinować 8-)ciekawe czy podejdą wskazówki z MII :roll:

b4a0c91067f38d02med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki jest dawca wskazówek ?

RENAULT LAGUNA II <ok>

 

Dokładnie przy białym nie ma problemu ale aby wskazowki były innego koloru to trzeba się nacwiczyc przy zegarach :-)

 

Andrzej ładnie wyglądają liczniki z ramkami u Ciebie ) ja też bedę zamawiał teraz te ramki :-)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!