Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

Ja w miejsce IC2 dałbym transoptor. Na wyjściu...

Masz rację, z tym, że akurat tutaj to może zadziałać, ponieważ sygnał pochodzi ze stojana altermatora, a zakłócenia po prostu pochodzą z instalacji. Myślę, że wystarczy zmienić elementy filtru (zwiększyć wartość rezystora), tak aby zakłócenia miały amplitudę poniżej 9V. Ogólnie pojawiają się tylko gdy chodzi podgrzewacz płynu chłodzącego. Powodują one mylne zliczanie impulsów przez CD4017.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich:)

Odkopię temat troszkę. Chce się upewnić i liczę na waszą pomoc.

Mam megane coupe 96r, 1.6, 8v(K7M). Licznik analogowy JAEGER, komputer pod maską siemens.

Nabyłem licznik z białymi zegarami od ph2 z komputerem pokładowym SAGEM z kostkami.

Zauważyłem rozpiskę kostek, które trzeba połączyć, ok. Interesuje mnie jeszcze połączenie z ECU do licznika i Z ECU do skrzynki z bezpiecznikami?? Proszę mi dokładnie napisać te dwa połączenia i wszystko bym miał w sumie jasne:) ;)

Z góry dziękuje za odpowiedz i pomoc

 

[ Dodano: 2009-10-31, 17:50 ]

Co sie dzieje, jak podłączyłem wszystko według kostek (spis powyżej) i po zapaleniu silnika licznik nie reaguje na żaden ruch, jakby nie miał prądu:( HELP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na pierwszej stronie tematu i w moim poście ze schematem wszystko jest wyjaśnione.

Jeżeli masz ABS to zrób tak jak jest napisane u mnie, inwerter narysowany na schemacie. Jeżeli nie masz absu zwierasz odpowiedni pin z czerwonej kostki do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zamontowałem do swojej Megany zegary z Ph2 lecz mam taki problem, teraz po odpaleniu świeci kontrolka ABS, hamulca ręcznego oraz SERV i STOP, jak na to zaradzic??

u mnie też tak było ,z hamulcem poradziłem sobie odrazu ,podłączyłem pin 15 czerwonej kostki pod pin masowy 3 z kostki starej przeżroczystej .Dziś polutuję ten układ który zmontował kolega krzemyk-oczywiście dzięki koledze za cenne wskazówki :mrgreen:

 

.Dodam tylko,że instalacja do komputera u mnie była już cała wyprowadzona,po zwarciu pinu 6 z czerwonej kostki wyświetlają się informacje o spalaniu itd .

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz...w kostce szarej pin 5 w manualu jest nie używany,u mnie jest tam fabrycznie podpięty zielony przewód :P .

filmik z zakończonych prac :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwi mnie tylko żarząca się chwilami kontrolka ładowania-może to wina lużnej klemy na aku-to się sprawdzi .

 

Właśnie u mnie występuje ten sam problem, i też myślałem, że to luźna klema ale nie, ładowanie też jest wporządku 14.22V z włączonymi światłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to musi być coś z obrotami silnika ,bo jak dasz nieco większe to problemu niema .Powłączałem wszystkie odbiorniki i napięcie na aku jet ponad 14 V ,tylko podczas włączenia chwilowo skacze,ale raczej to normalne .Postaram się to rozwiązać,bo oprócz tego to wszystko działa jak powinno .Niewiem,może licznik wskazuje nieco mniejsze obroty jak są,podjadę na warsztat zmierzyć obroty biegu jałowego ,jeśli bedą ok,przestawię wskazówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy czy da się ten "swap" licznika przełożyć, żeby w 100% wszystko działało. Bo jak czytam te posty to już się zgubiłem :-) i widze że problemy pojawiają się w raz z większą ilością osób po "swapie"

 

Mam 1.6 8v 75km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAREN, z jakiego auta wstawiłeś czujnik ? przymierzam się też to zrobić .Widziałem czujniki od opla,i pewnie taki zamontuję ,koledzy tu od nexii wstawili,ale akurat takiego na allegro ostatnio nie było :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!