Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam pytanie i mam nadzieje ze ktos jakos sprobuje mi pomoc:)

chodzi o klimatyzacje w mojej megi. otoz jakies 3 miesiace temu byl robiony przeglad odgrzybianie i napelnianie klimy. klima na krotkich trasach chodzila dobrze tzn tak jak powinna jednak ostatnio zdarzyla mi sie dluzsza trasa i po jakis 50 km przejechanych w 27-28 st na zewnatrz klima na najnizszej temperaturze nawiew na 1 zaczela chlodzic gorzej. pozniej juz nawet na 2 i 3 stopniu nawiewu nie chlodzila tak jak powinna... lecialo cieplejsze powietrze no i nawiew na tym 2-3 st mniej dmuchal niz na 1 st powiedzmy do tych 50 km przejechanych... po wyl nawiewu na 0 i jazda tak jakis czas pozniej wlaczenie klimy na 1 i znowu przez moment chodzila normalnie a pozniej znowu jakby chciala a nie mogla... czy ktos ma jakis pomysl co sprawdzic i co to moze byc...?? bede wdzieczna za pomoc...

i jeszcze jedno pytanko. w zime autko stalo na dworze po nocy na mrozie rano jak sie ja odpalalo slychac bylo dziwny swist przy przyspieszaniu i zmianie biegow z 1 na 2 i z 2 na 3 dalej juz nie. mechanik powiedzial ze to mogla byc woda ktora sie tam gdzies na czyms skraplala o ile dobrze pamietam chodzilo o pasek klinowy. po zimie problem zniknal i pojawil sie znowu jakis czas temu no ale temp na dworze w nocy nie spada ponizej 0 wiec nie moze to byc wina skraplajacej sie wody... do momentu az silnik sie nie rozgrzeje przy przyspieszaniu i zmianie biegow jak wyzej napisalam slychac swist (nie jest to swist turbiny tak mi sie wydaje bo pozniej juz go nie ma no a poza tym slychac go wyrazniej przy zmianie biegow z 1 na 2 i z 2 na 3 pozniej juz cisza...)... czy to moze oznaczac pasek klinowy do wymiany?

z gory dzieki za wszelka pomoc

pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

megusia, Z objawów z klima to najpierw bym sprawdził jak wygląda czujnik temperatury wnętrza. Powinien być gdzieś w osłonie za wewnętrznym lusterkiem wstecznym. Piszę na podstawie tego co wyczytałem w postach na forum. Koledzy posiadający M II powinni dokładniej to wyjaśnić. Jest temat w dziale o klimatyzacji i chłodzeniu opisujący problem zabrudzonego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

megusia, Powiedz nam czy klime masz ręczną tzn. pokrętłem ustalasz siłę nadmuchu czy automatyczną. A z paskiem jeśli na luzie tez skrzypi to najprościej otworzyć maskę i przysłuchać się czy to on( lewa strona silnika obok wlewu na wode

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam klime manualna...

 

a co do drugiego problemu to po dzisiejeszej jezdzie swtierdzam ze ow swist ma miejsce przy wciskaniu sprzegla bo dzis juz nawet przy zmianie biegu z 3 na 4 dalo sie go slyszec wrr... ale tylko dopoki nie przejedzie sie kilku km...pote problem "cichnie"<ok>

 

dziekuje za dotychczasowa pomoc czekam na jeszcze:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klimy to ilu letnie auto? Czy był kiedykolwiek sprawdzany lub wymieniany czynnik chłodniczy w klimatyzacji? Może po prostu czynnik uciekł?

Pasek - trzeba sprawdzić cały układ napędu paska akcesorii łącznie z rolką na alternatorze i sprzęgłem el-mag na sprężarce klimatyzacji. Prawdopodobnie pasek na bank do wymiany jeśli ma więcej jak 5 lat lub przebieg kilkudziesięciu tyś. km. Szczególną wagę poświęcił bym rolkom prowadzącym pasek. Lubią czasami szumieć, piszczeć a czasami nawet warczeć. <ok> Z tym problemem to tylko do mechanika, bo to trzeba zobaczyć i posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z klima to tak jak pisalam byl robion yprzeglad jakies 3 miesiace temu napelnianie odgrzybianie itp co do szczelnosci to czy wtedy nie chlodzilaby od razu gorzej? a nie dop po kilkudziesieciu przejechanych km??

pasek hm nie byl wymieniany poniewaz jak te 3 miesiace temu byl przeglad robiony to pasek byl ok wymieniany byl rozrzad i pierdolki do rozrzadu pompa napinacze...

autko jest z 2003 roku... czy pasek byl wczesniej wymieniany nie mam pojecia a w niemieckiej ksiazce przegladow nic nie pisza albo ja nie rozumiem:)

ale dzieki za wszytskie rady w weekend chyba odstawie autko do mechanika zeby przejrzal co tam i jak tam jest nie tak....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, to ja mam tez pytanie.

Otoz zauwazylem, ze jadac w cieple dni z wlaczona klimatyzacja nie chlodzi ona zbyt mocno. Mimo ustawienia na 15C daje z dmuchawy wychodzi lekko schlodzone powietrze. Ale co zauwazylem, po tym jak pasazer zamknal wyloty bo mu bylo zimno!? Ze zimne powietrze wylatuje tylko z prawej strony kabiny. Z prawego otworu w srodkowym panelu oraz przy drzwiach pasazera!! :-/

Obecnie klima dziala, jak w aucie z dwustrefowa klimatyzacja!? Wiem jak to dziala, bo jezdze rowniez Volvo V50, ale w Megance II takiego bajeru nie mam! <ok>

Wiec co sie zepsulo? Moze sie zablokowala gdzies jakas przyslona w rurach doprowadzjacych powietrze z klimy!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!