Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam pytanie i mam nadzieje ze ktos jakos sprobuje mi pomoc:)

chodzi o klimatyzacje w mojej megi. otoz jakies 3 miesiace temu byl robiony przeglad odgrzybianie i napelnianie klimy. klima na krotkich trasach chodzila dobrze tzn tak jak powinna jednak ostatnio zdarzyla mi sie dluzsza trasa i po jakis 50 km przejechanych w 27-28 st na zewnatrz klima na najnizszej temperaturze nawiew na 1 zaczela chlodzic gorzej. pozniej juz nawet na 2 i 3 stopniu nawiewu nie chlodzila tak jak powinna... lecialo cieplejsze powietrze no i nawiew na tym 2-3 st mniej dmuchal niz na 1 st powiedzmy do tych 50 km przejechanych... po wyl nawiewu na 0 i jazda tak jakis czas pozniej wlaczenie klimy na 1 i znowu przez moment chodzila normalnie a pozniej znowu jakby chciala a nie mogla... czy ktos ma jakis pomysl co sprawdzic i co to moze byc...?? bede wdzieczna za pomoc...

i jeszcze jedno pytanko. w zime autko stalo na dworze po nocy na mrozie rano jak sie ja odpalalo slychac bylo dziwny swist przy przyspieszaniu i zmianie biegow z 1 na 2 i z 2 na 3 dalej juz nie. mechanik powiedzial ze to mogla byc woda ktora sie tam gdzies na czyms skraplala o ile dobrze pamietam chodzilo o pasek klinowy. po zimie problem zniknal i pojawil sie znowu jakis czas temu no ale temp na dworze w nocy nie spada ponizej 0 wiec nie moze to byc wina skraplajacej sie wody... do momentu az silnik sie nie rozgrzeje przy przyspieszaniu i zmianie biegow jak wyzej napisalam slychac swist (nie jest to swist turbiny tak mi sie wydaje bo pozniej juz go nie ma no a poza tym slychac go wyrazniej przy zmianie biegow z 1 na 2 i z 2 na 3 pozniej juz cisza...)... czy to moze oznaczac pasek klinowy do wymiany?

z gory dzieki za wszelka pomoc

pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

megusia, Z objawów z klima to najpierw bym sprawdził jak wygląda czujnik temperatury wnętrza. Powinien być gdzieś w osłonie za wewnętrznym lusterkiem wstecznym. Piszę na podstawie tego co wyczytałem w postach na forum. Koledzy posiadający M II powinni dokładniej to wyjaśnić. Jest temat w dziale o klimatyzacji i chłodzeniu opisujący problem zabrudzonego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

megusia, Powiedz nam czy klime masz ręczną tzn. pokrętłem ustalasz siłę nadmuchu czy automatyczną. A z paskiem jeśli na luzie tez skrzypi to najprościej otworzyć maskę i przysłuchać się czy to on( lewa strona silnika obok wlewu na wode

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam klime manualna...

 

a co do drugiego problemu to po dzisiejeszej jezdzie swtierdzam ze ow swist ma miejsce przy wciskaniu sprzegla bo dzis juz nawet przy zmianie biegu z 3 na 4 dalo sie go slyszec wrr... ale tylko dopoki nie przejedzie sie kilku km...pote problem "cichnie"<ok>

 

dziekuje za dotychczasowa pomoc czekam na jeszcze:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klimy to ilu letnie auto? Czy był kiedykolwiek sprawdzany lub wymieniany czynnik chłodniczy w klimatyzacji? Może po prostu czynnik uciekł?

Pasek - trzeba sprawdzić cały układ napędu paska akcesorii łącznie z rolką na alternatorze i sprzęgłem el-mag na sprężarce klimatyzacji. Prawdopodobnie pasek na bank do wymiany jeśli ma więcej jak 5 lat lub przebieg kilkudziesięciu tyś. km. Szczególną wagę poświęcił bym rolkom prowadzącym pasek. Lubią czasami szumieć, piszczeć a czasami nawet warczeć. <ok> Z tym problemem to tylko do mechanika, bo to trzeba zobaczyć i posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z klima to tak jak pisalam byl robion yprzeglad jakies 3 miesiace temu napelnianie odgrzybianie itp co do szczelnosci to czy wtedy nie chlodzilaby od razu gorzej? a nie dop po kilkudziesieciu przejechanych km??

pasek hm nie byl wymieniany poniewaz jak te 3 miesiace temu byl przeglad robiony to pasek byl ok wymieniany byl rozrzad i pierdolki do rozrzadu pompa napinacze...

autko jest z 2003 roku... czy pasek byl wczesniej wymieniany nie mam pojecia a w niemieckiej ksiazce przegladow nic nie pisza albo ja nie rozumiem:)

ale dzieki za wszytskie rady w weekend chyba odstawie autko do mechanika zeby przejrzal co tam i jak tam jest nie tak....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, to ja mam tez pytanie.

Otoz zauwazylem, ze jadac w cieple dni z wlaczona klimatyzacja nie chlodzi ona zbyt mocno. Mimo ustawienia na 15C daje z dmuchawy wychodzi lekko schlodzone powietrze. Ale co zauwazylem, po tym jak pasazer zamknal wyloty bo mu bylo zimno!? Ze zimne powietrze wylatuje tylko z prawej strony kabiny. Z prawego otworu w srodkowym panelu oraz przy drzwiach pasazera!! :-/

Obecnie klima dziala, jak w aucie z dwustrefowa klimatyzacja!? Wiem jak to dziala, bo jezdze rowniez Volvo V50, ale w Megance II takiego bajeru nie mam! <ok>

Wiec co sie zepsulo? Moze sie zablokowala gdzies jakas przyslona w rurach doprowadzjacych powietrze z klimy!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!