Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam pytanie i mam nadzieje ze ktos jakos sprobuje mi pomoc:)

chodzi o klimatyzacje w mojej megi. otoz jakies 3 miesiace temu byl robiony przeglad odgrzybianie i napelnianie klimy. klima na krotkich trasach chodzila dobrze tzn tak jak powinna jednak ostatnio zdarzyla mi sie dluzsza trasa i po jakis 50 km przejechanych w 27-28 st na zewnatrz klima na najnizszej temperaturze nawiew na 1 zaczela chlodzic gorzej. pozniej juz nawet na 2 i 3 stopniu nawiewu nie chlodzila tak jak powinna... lecialo cieplejsze powietrze no i nawiew na tym 2-3 st mniej dmuchal niz na 1 st powiedzmy do tych 50 km przejechanych... po wyl nawiewu na 0 i jazda tak jakis czas pozniej wlaczenie klimy na 1 i znowu przez moment chodzila normalnie a pozniej znowu jakby chciala a nie mogla... czy ktos ma jakis pomysl co sprawdzic i co to moze byc...?? bede wdzieczna za pomoc...

i jeszcze jedno pytanko. w zime autko stalo na dworze po nocy na mrozie rano jak sie ja odpalalo slychac bylo dziwny swist przy przyspieszaniu i zmianie biegow z 1 na 2 i z 2 na 3 dalej juz nie. mechanik powiedzial ze to mogla byc woda ktora sie tam gdzies na czyms skraplala o ile dobrze pamietam chodzilo o pasek klinowy. po zimie problem zniknal i pojawil sie znowu jakis czas temu no ale temp na dworze w nocy nie spada ponizej 0 wiec nie moze to byc wina skraplajacej sie wody... do momentu az silnik sie nie rozgrzeje przy przyspieszaniu i zmianie biegow jak wyzej napisalam slychac swist (nie jest to swist turbiny tak mi sie wydaje bo pozniej juz go nie ma no a poza tym slychac go wyrazniej przy zmianie biegow z 1 na 2 i z 2 na 3 pozniej juz cisza...)... czy to moze oznaczac pasek klinowy do wymiany?

z gory dzieki za wszelka pomoc

pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

megusia, Z objawów z klima to najpierw bym sprawdził jak wygląda czujnik temperatury wnętrza. Powinien być gdzieś w osłonie za wewnętrznym lusterkiem wstecznym. Piszę na podstawie tego co wyczytałem w postach na forum. Koledzy posiadający M II powinni dokładniej to wyjaśnić. Jest temat w dziale o klimatyzacji i chłodzeniu opisujący problem zabrudzonego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

megusia, Powiedz nam czy klime masz ręczną tzn. pokrętłem ustalasz siłę nadmuchu czy automatyczną. A z paskiem jeśli na luzie tez skrzypi to najprościej otworzyć maskę i przysłuchać się czy to on( lewa strona silnika obok wlewu na wode

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam klime manualna...

 

a co do drugiego problemu to po dzisiejeszej jezdzie swtierdzam ze ow swist ma miejsce przy wciskaniu sprzegla bo dzis juz nawet przy zmianie biegu z 3 na 4 dalo sie go slyszec wrr... ale tylko dopoki nie przejedzie sie kilku km...pote problem "cichnie"<ok>

 

dziekuje za dotychczasowa pomoc czekam na jeszcze:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klimy to ilu letnie auto? Czy był kiedykolwiek sprawdzany lub wymieniany czynnik chłodniczy w klimatyzacji? Może po prostu czynnik uciekł?

Pasek - trzeba sprawdzić cały układ napędu paska akcesorii łącznie z rolką na alternatorze i sprzęgłem el-mag na sprężarce klimatyzacji. Prawdopodobnie pasek na bank do wymiany jeśli ma więcej jak 5 lat lub przebieg kilkudziesięciu tyś. km. Szczególną wagę poświęcił bym rolkom prowadzącym pasek. Lubią czasami szumieć, piszczeć a czasami nawet warczeć. <ok> Z tym problemem to tylko do mechanika, bo to trzeba zobaczyć i posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z klima to tak jak pisalam byl robion yprzeglad jakies 3 miesiace temu napelnianie odgrzybianie itp co do szczelnosci to czy wtedy nie chlodzilaby od razu gorzej? a nie dop po kilkudziesieciu przejechanych km??

pasek hm nie byl wymieniany poniewaz jak te 3 miesiace temu byl przeglad robiony to pasek byl ok wymieniany byl rozrzad i pierdolki do rozrzadu pompa napinacze...

autko jest z 2003 roku... czy pasek byl wczesniej wymieniany nie mam pojecia a w niemieckiej ksiazce przegladow nic nie pisza albo ja nie rozumiem:)

ale dzieki za wszytskie rady w weekend chyba odstawie autko do mechanika zeby przejrzal co tam i jak tam jest nie tak....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, to ja mam tez pytanie.

Otoz zauwazylem, ze jadac w cieple dni z wlaczona klimatyzacja nie chlodzi ona zbyt mocno. Mimo ustawienia na 15C daje z dmuchawy wychodzi lekko schlodzone powietrze. Ale co zauwazylem, po tym jak pasazer zamknal wyloty bo mu bylo zimno!? Ze zimne powietrze wylatuje tylko z prawej strony kabiny. Z prawego otworu w srodkowym panelu oraz przy drzwiach pasazera!! :-/

Obecnie klima dziala, jak w aucie z dwustrefowa klimatyzacja!? Wiem jak to dziala, bo jezdze rowniez Volvo V50, ale w Megance II takiego bajeru nie mam! <ok>

Wiec co sie zepsulo? Moze sie zablokowala gdzies jakas przyslona w rurach doprowadzjacych powietrze z klimy!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!