Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16V szarpanie


Mack

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy tez maiałem podobny problem, a mianowicie zaczeło sie tak! Zona jadac widzi zapalona kontrolke (pomarańczowa) takie falujace sinusoidy! cos tam mi sie kiedys obiło o uszy ze to soc z elektronika, ale niemogłem za chol....ere dojsc o co chodzi! czytałem czały ten temat szarpania wszystkie posty! Myslałem ju zeby wymienic swiece sonde i przewody a nawet rozdzielacz! szamochód mój 96 rok megane coupe 16 8V zachowywał sie tak odpaliłem go i falowały obroty nieznacznie, to nic. jadac na niskich obrotach na piererwszym biegu strasznie szarpał przy dokładaniu gazy działo sie tak na 2 i 3 a na 4 i 5 było ok nic nie czułem! ale naprawde słab na mocy i strach było tym sie przemiszczac! wczoraj poszedłem do samochodu i zaczołem przegladac co go tam moze bolec, pomimo tego ze była wczoraj niedziela! Bozia mi wybaczy, mysle:)) i napotkałem sie na taka dziwna usterke mówiono o niej bodajrze w tamacie silniczka krokowego. niewiem jak to sie dokładnie nazywa, ale za silniczkiem krokowym idzie taki cieki wezyk bardzo twardy ze palcami nie idzie go zgniesc, wychodzi od jakiejs przepustnicy i wchodzi do takiego plastikowego czegos o wymiarach około 7 cm na 3 cm i 2 cm jakis moduł czy cos takiego, ten wezyk był pekniety i podcisnienie które w nim jest zasysało powietrze z zewnatrz, pekł na zgieciu! skruciłem go i podpuiołęm tak jak wczesniej! ku mojemu zdziwieniu to była usterka jaka powodowała ze moja megi sie strasznie dławiłą i nie miała chwilowej mocy przy niskich obraotach na 1,2,3. mam nadzieje ze nic mi juz sie nie stanie ze tak samochód osłabnie! niewiem koledzy sprawdzcie to sobie przed ewentualnymi wymianami czegos bardziej konkretnego i kosztujacego wiele wiecej, moze to akurat to boli wasze autko:))))) dziekuje i przepraszam za błedy! Jesli komus pomoze moja rada to dajcie znac na forum lub na gg 6430631 bo sam sie zastanawiam ze to taka błachostka a tyle szumu!pozdrawiam i zycze zdrowia waszym megankom!

 

Przeprosiłeś, OK, to ładnie z Twojej strony. Patrząc na wiek, mniemam że szkołę niedawno skończyłeś. Jeśli masz jakiś szacunek dla nas i forum, to proszę poczytaj sam coś napisał, wyciągnij wnioski i popraw. - Prezes

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie mam podobny problem. Silnik 1.4 16v. Wczoraj zaczęły się dzia dziwne rzeczy. Odpaliła bez żadnego problemu, jednak przy 3 zaczęło się szarpanie. Pierwsza myśl - syf w paliwie bo dzień wcześniej wlałem w sumie niewielką ilośc na stacji, na której nigdy nie tankowałem. Dolałem 15l 98 na macierzystej stacji i o dziwo ustało. Jednak moja radośc nie trwała długo. Pojezdzilem ok 50km po mieście, postawiłem auto na 2h odpaliłem i znów to samo. Szarpanie, drganie, obroty w granicach 500 i brak mocy tak jakby auto nie paliło na jeden gar. Nie kopci, nie gaśnie, pali na dotyk. I co najlepsze potrafi się "sama uleczyc". Dzisiaj rano jadąc do pracy nic się nie działo, po jakiś 8km złapało mnie czerwone na krzyżowce i znów obroty spadły i autem zaczęło szarpac nawet na jałowym. Jakieś pomysły co to moze byc? Przestudiowałem ten temat dokładnie ale i tak pytam. Moja pierwsza myśl - świece. Auto ma 135tkm przebiegu więc pewnie miało raz wymieniane świeczki. Jutro zmieniam zobaczymy. Jakby ktoś miał jakieś sugestie będę wdzięczny za pomoc.

 

EDIT: I jakie Panowie te świeczki w końcu wsadzic ?? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jakie Panowie te świeczki w końcu wsadzic ??

EYQUEM RFN58LZ lub EYQUEM RFC58LZ2E a to wszystko jest dostępne w temacie :MEGANE I i II INFO O ŚWIECACH DO SILNIKÓW WYMIANA CEWEK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W aucie mojego ojca (Renault Megane Classic 1.4 16v) działo się tak że gdy stał na luzie szarpało cały samochód a jak przyśpieszał to bardzo ociężale mu to przychodziło i czasami jak pod lekką górkę wjeżdżaliśmy na 4 biegu to trzeba było redukować aż na 2 bieg i ciągnąć

samochód na wysokich obrotach. Gdy samochód został podłączony do komputera nic nie wskazywało na to że coś jest zepsute po prostu wszędzie pisało że wszystko jest sprawne.

Okazało się że poszła jedna świeca i dlatego auto tak szarpało i jak została wymieniona to komputer pokazał że jeszcze jest do wymiany cewka. Po tej wymianie auto śmiga jak nowe.

Czyli trzeba było wymienić świece koszt około 60 zł i cewke (najlepsze są niemiecki z firmy Beru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja u siebie w scenicu wymienilem cewke bo tak mi pokazl komputer ze jest walnieta "szarpanie" minimalnie ustalo ale i tak to nie byla plynna praca silnika.

Wymienilem swiece i jak reka odial. A swiece mialem tak zarypane ze szok pierwszy raz cos takiego widzialem jedna wielka rdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich!

 

Śledziłem wątek od dłuższego czasu, jako że moja Megi 1.6 16V również od jakiegoś czasu zaczęła szarpać podczas przyspieszania oraz na jałowym. Postanowiłem w pierwszej kolejności wymienić świeczki. Zamontowane miałem NGK BKR6E (przez autoryzowany serwis btw.), do czasu wymiany przejechałem na nich jakieś 15 tys. Wstawienie świec EYQUEM RFN58LZ załatwiło sprawę szarpania i spadków mocy. W razie problemów z tym silnikiem, polecam sprawdzenie tego, jakie świeczki macie i profilaktyczną wymianę na to, co rekomenduje Renault. Produkty firmy NGK będę omijał szerokim łukiem - wygląda na to, że nie do końca wiedzą do czego można stosować to co sprzedają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie same objawy jak wy szarpie na niskich obrotach do ok 3tys jakby przerywał i zrobił się mułowaty teraz mam świece NGK od około 10tys km bo na starych championa to mi już gasł na wolnych obrotach ale były chyba od nowości . Nie wiem czy wymienic świece na inne czy może wymienic 3 cewki Sagemy bo obecnie mam 1 Beru i 3 Sagemy. Co sądzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byś miał walniętą cewkę to byś czuł. Ja przy kupnie Megi miałem jedną Sagema i od razu poszła do wymiany... no dobra, od razu jak przeczytałem co się może z nią dziać.. :mrgreen:

IMHO, jak masz kasę to wymieniaj cewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam wszystkich

od niedawna też zauważyłem że moja meganka 96 rok silnik 1.4 zaczeła szarpać jednak zauważyłem że dzieje się to zaraz po wyjściu z zakrętów kiedy docisnę pedał gazu.tak sobie myślę że może to mieć jakiś związek z paliwem kiedy rozpędzam się na prostej nie zauważyłem by przerywał. może ktoś miał tak samo będę wdzięczny <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dzis stojąc na światłach zauważyłem jak dodaje gaz i np. do 2000 tys. obr. to obroty utrzymują się na tym poziomie chwile ,następnie spadną o jedna kreskę ,potem trochę podejdą i spadają dalej , ale przeważnie skokowo spadają do ok 1,6-1,7 tys. a pedał gazu trzymam cały czas tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

miałem podobny problem z nierównymi obrotami i szarpiacym silnikiem i przełączanie na ssanie na zimnym silniku, do tego dochodziły odgłosy jak z tłumika sportowego spod silnika. Byłem dzisiaj u mechanika podpieliśmy megana do kompa i wykazało bład czujnika temperatury. A co do odgłosów tłumika sportowego to zniszczeniu uległ łacznik w ksztalcie kokonu w oplocie z siatki stalowej, gdy wpadał w rezonans dawał własnie takie odgłosy cena nowego to jakies 80 zł( całe szczęscie bo myślalem że już coś z kolektorem) We wtorek podjade jeszcze raz do mechaniora żeby podpiął wszystko pod kompa i sprawdził czy już wszystko jest ok. Mam nadzieje że to bedzie już koniec sprawy.

 

 

dzisiaj zmieniłem czujnik temperatury i nic sie nie zmieniło, praca silnika taka sama :/ mam nadzieje, że chociaz komp nie bedzie go wykrywał jako bład...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na wakacjach wymieniłem pierw świece brak poprawy następnie kupiłem 2 Cewki Beru. Obecnie są 2 Beru 1 Valeo z Aso i i Sagem.Auto nie szarpie juz tak, spalanie spadło, tylko jak jest wilgotno czasem auto jest nie stabilne przez 15 sekund winna jest chyba ta 1 Cewka Sagema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!