Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16V szarpanie


Mack

Rekomendowane odpowiedzi

mialem podobne objawy: na ok 3 000 obr, bylo takie szarpanie ze strach bylo jechac , silnik sie dusil i nie mial mocy, dodatkowo obroty na wolnych byly w okolicy 1500 - 2000 . Okazalo sie ze uszkodzony jest map sensor, tps i przerdzewialy 1 brok silnika w zwiazku z tym olej dostawal sie do swiec i to powodowalo szarpanie. Po wymianie broka , swiec, tpsa i map sensora silnik zachowuje sie idealnie.

Dla wyjasnienia - brok to taka metalowa zaslepka otworow technicznych. Osiagalny jest wylacznie w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy no i ja mam ten sam problem, tylko w trakcie jazdy wszystko hula jak powinno, a na jalowym drgania odczuwalne w kabinie i lekkie falowanie wskazówki, wymieniony filtr powietrza, jutro sprawdze symbol swiecy, ale wygladaja bardzo wporzadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

tez tak mialem na jałowym szarpalł i przygasał, zrobiłem wszystko co było mozliwe a po przeczytaniu postów Bargara postanowiłem sprawdzić ustawienie rozrządu i okazało sie ze nie dało rady nawet założyc na walki blokady tak były poustawiane. Po ustawieniu rozrządu wszystko śmiga bezproblemowo, nic nie szarpie, nie przygasa i nie faluje :mrgreen:, także w takich przypadkach gdy wszystkie proste rzeczy sie nie sprawdziły polecałbym sprawdzenie ustawienia rozrządu.

 

Regulamin forum to należało przeczytać przy rejestracji - tam jasno określono zasady pisania jaki i cytowania postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam po dłuuugiej przerwie.

Kiedyś już poruszałem ten temat i jakiś czas było lepiej niestety problem powrócił.

Chodzi mianowicie o spadek mocy podczas jazdy. Objawia on najczęściej przy mocniejszym dodawaniu gazu. Silnik zachowuje się jakby na sekundę nie dostawa paliwa. Trzymam gaz wciśnięty, a obroty maleją, po sekundzie na chwilę szarpnie i znowu obroty maleją. Potrafi tak kilka razy. Trwa to kilka sekund i najczęściej jak odpuszczę gaz i dodam ponownie jest ok. Problem występuje gdy w baku jest mało paliwa. Wskazówka jest na czerwonym polu ale ostatnio pojawił się gdy była wyżej co mnie niepokoi :/ Świece wymieniałem w zeszłym roku co zresztą pisałem na forum i na jakiś czas problem ustąpił. Potem pojawiał się sporadycznie, a teraz coraz częściej. Może jakiś syf w baku i pompa nie może zassać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, poczytałem trochę o falujących obrotach i nie znalazłem objawów podobnych do moich, a mianowicie.

Posiadam instalację gazową BRC Sequent24 około 2 miesiące.

W trakcie jazdy

na benzynie jak i na gazie wszystko jest ok, samochód ma moc (no może jedynie na zimnym silniku przy ruszaniu jak mocniej wcisnę gaz to tak go dławi - oczywiście jadę wtedy na benzynie)

, nie ma problemów z przyspieszaniem, nie ma żadnych falowań itp. Problemy się robią na biegu jałowym. Gdy samochód

stoi lub się toczy i wcisnę gaz przykładowo do ok. 1700 obr/min to obroty nie stoją nieruchomo na tych obrotach tylko sobie falują w przedziale około 250 obr. Jest to falowanie bardzo równe (jak sinusoida). Czym wyższe obroty próbuje utrzymać, tym ta sinusoida jest "niższa" i "częstsza".

Dodatkowy objaw (nie wiem czy ma to coś wspólnego). Czasami na wolnych obrotach (nie wiem od czego to zależy, że tylko czasami) też zauważalne są takie objawy, a raczej spadki obrotów do około 500 obr/min ale samochód nie gaśnie i obroty wracają do normalnych.

Dodatkowo (również czasami i to bardzo rzadko) jak dojeżdżam do skrzyżowani (czyt. hamuję i daję luz) samochód gaśnie, zauważyłem, że częściej się to zdarza jak mam włączoną klimę (czyli silnik jest dodatkowo obciążony). Dodam, że na benzynie

żadne z powyższych objawów się nie zdarzają.

Za wszystkie pomocne sugestie bardzo będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wyczyściłem silniczek krokowy i chodzi trochę lepiej ale pozostał problem odpalania auta. Czasami trzeba długo pokręcić. Wydaje mi się, że to wina świec. Ostatnio przy 80kkm wymieniłem z podobnymi problemami i było ok. Teraz też zamówię i wymienię. Zrobiłem już 22 kkm na Eyquem RFC58LZ2E, bo takie mi na forum ktoś polecił. Teraz chyba kupię dedykowane jednoelektrodowe. Zastanawiam się tylko, czy Eyquem, czy Iskra. Poleci ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już trafiłem na ten wątek <ok>

 

edit: Znowu przyczyną były świeczki. Po włożeniu Iskier jest ok.

 

[ Dodano: 2010-09-21, 22:31 ]

Szarpanie ustało ale pozostał problem z odpalaniem auta. Czasami nie chce odpalić. Ostatnio zrobiłem 70km i zatrzymałem się pod centrum handlowym. Po około 30 min. wróciłem i nie chciał odpalić. Dopiero za 4 razem po 3s. Miał ktoś podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam.

Przeczytałem cały wątek. Wszystkie objawy jakie były poruszane w temacie są podobne do mojego z małą różnicą.

Problem dotyczy megane 1,4 16v z 2002r. Falowanie obrotów w różnych przedziałach np. 1000-2000obr, 2500-3500obr, bez reguły, bywa też że utrzymuje normane obroty, a po dojeżdzaniu np. do świateł nagle obroty spadają i auto gaśnie. Kolejną rzeczą jest szarpanie. Objawy podobne jak u innych czyli przy gwałtownym przyspieszaniu silnik się dławi bez względu na któryb biegu jadę. Dodatkową rzeczą, o której nikt nie wspominał jest zapalenie się w tym momencie czerwonego checku i STOP. Po wciśnięciu sprzęgła gdy silnik się uspokoi, wszystkie kontrolki gasną i auto jedzie w miarę normalnie do santępnego razu.

Jakieś nowe sugestie oprócz tego co było pisane wcześniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na falowanie pomogło wyczyszczenie przepustnicy i wymiana uszczelek, uszczelki po prostu parcieją. Miałem takie objawy że na zimnymi silniku falowaly obroty az telepało całym autem a jak silnik sie rozgrzał było prawie ok.

wcześniej wymieniłem - silniczek krokowy ale nie pomoglo, generalnie nie polecam tanich silniczkow z allegro, W Pruszkowie jest sklep gdzie za ok 100 zł mozna zamówić magnetti marelli , czyli to co jest montowane na piewrszy montaż.

A na szarpanie to co pisałem parę posów wyzej, głównym powodem był przerdzewiały brok silnika , przy mocniejszym dodaniu gazu olej zalewał swiece i silnik się dusił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!