Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kiepskie przyspieszenie- sprawdź wtrysk


prokant

Rekomendowane odpowiedzi

Mówiłem, że turbo, bo ja mam to samo :mrgreen:

To nie wiem gdzie Ci tyle krzykneli bo w ASO ten czujnik kosztuje dokładnie 303 zł.

To raz - po drugie to równie dobrze może być czujnik, który jest w turbinie - tak właśnie jest u mnie. A clip pokaże też ten zewnętrzny czujnik. Metodą na sprawdzenie tego zew. jest pożyczenie od kogoś takiego czujnika i zamiana miejscami. Jak problem ustąpi to masz winowajce. Jak nie, to ten w turbinie. Niestety, żeby się dostać do tego w turbo trzeba rozebrać turbo. Ja to będę robił w przyszłym tyg. Bo u mnie się pojawiły problemy właśnie po regeneracji turbiny. Sprawdzałem wszystko po kolei, a dzieki zaprzyjaznionemu ASO wiem już o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem gdzie Ci tyle krzykneli bo w ASO ten czujnik kosztuje dokładnie 303 zł.

 

w ASO Płock "krzyknęli tyle, natomiast może te 303 zł o których piszesz to cena zamiennika. Dzwoniłem do JC i u nich 270 zł kosztuje zamiennik. Muszę jeszcze poszukać może uda mi się gdzieś załatwić na podmiankę aby móc w 100% stwierdzić że to właśnie ten. Podjechałem dziś jeszcze do znajomej która też ma Megi II ale niestety numer na czujniku był inny niż na moim, zapewne dlatego że Ona ma PHI a ja PHII. Pozostaje mi tylko szukać takiego czujnika z MII phII. A co najciekawsze bo zapomniał bym tego napisać może nawet dziwne i śmieszne to jak dziś jechałem do ASO przez całe 30 km nie zapaliła mi się kontrolka dopiero jak podjechałem pod same (dosłownie) drzwi servisu to się zapaliła. W drodze powrotnej świeciła się cały czas, natomiast nieco później jak jechałem do znajomej to znowu się nie paliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy zamiennik, bo tyle mi krzyknięto w ASO w Długołęce pod Wrocławiem. Nie sądzę, zeby ASO na zamiennikach jechało. Chyba, że różnica w cenie wynika właśnie z różnicy w wersji. Ja tez mam phI podobnie jak Twoja koleżanka.

Co do kontrolki - u mnie pali się tylko jak silnik pracuje na obciążeniu. Jeśli do serwisu jechałeś spokojnie to turbo nie miało wiele do roboty, więc pewnie dla tego sie zapaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli do serwisu jechałeś spokojnie to turbo nie miało wiele do roboty, więc pewnie dla tego sie zapaliła.

 

Jak wyjeżdżałem z domu i nic mi się nie zapaliło to pomyślałem że może lepiej jechać spokojnie niż ze stratą mocy gdyby się zaświecił "kluczyk" ale w połowie trasy stwierdziłem jak coś ma się stać to niech lepiej wyjdzie od razu bo przecież nie będę jeździł jak niedzielny "dziadek" . Postanowiłem jechać tak jak jeżdżę zwykle czyli w granicach 120 do 130 km/h więc chyba turbo miało co robić. Zastanawia mnie jeszcze jedno, może to zbieg okoliczności a może nie - jak wspominałem kluczyk pojawił się dopiero pod serwisem i zaczynam teraz się zastanawiać bo zauważyłem ten kluczyk w momencie kiedy włączyłem wsteczny (bynajmniej tak mi się wydaje). Drodzy koledzy może to ma jakiś związek :mrgreen: , korespondowałem teraz z kolegą na pw który miał podobny problem i u niego pomogło oczyszczenie styków czujnika hamulca ( tego nad pedałem). Tylko patrząc na to z drugiej strony to czasami u mnie zapala się zaraz po uruchomieniu silnika gdzie jeszcze nie wrzucam wstecznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, to w turbinie nie ma żadnego czujnika. W turbinie jest zmienna geometria łopatek, która sterowana jest sztangą razem z gruszką. Gruszka podpięta jest do elektrozaworu od podciśnienia turbosprężarki. Ten elektrozawór ustawia odpowiednio ustawienia gruszki która w konsekwencji ustawia łopatki w turbinie. Więc za takie działanie nie musi odpowiadać czujnik ciśnienia doładowania. Może przekłamywać on, jak może również być uszkodzony elektrozawór od podciśnienia. Może także być zapieczona gruszka lub same łopatki w turbinie. Przy przyspieszaniu gruszka nie będzie podciągać sztangi, co w konsekwencji będzie skutkowało niedoładowaniem. Jakoś tak to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jakos tak. Bo tak też mi tłumaczył znajomy z ASO. Generalnie chodzi o to, że właśnie w turbinie jest jakieś "popychadełko", które jest połączone z elektrozaworem. I właśnie to "popychadełko" jest u mnie uszkodzone ( raczej źle złożone niż zapieczone, bo problem jest od początku po regeneracji turbo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza fachowca to uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania turbiny.

Ł_y_s_y, możesz pokazać na zdjęciu, który to czujnik?

 

sztanga

U nas na to mówią cięgno po prostu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat. A czy jest jakiś sposób domowy na sprawdzenie tego cięgła ( sztangi )? Czy to powinno się delikatnie poruszać? U mnie to, to siedzi sztywno i ani drgnie :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno się ruszać. Luz ok 5-10mm. U mnie tak jest, wczoraj trzymałem w ręku nówkę turbinę od Mazdy i ruch był ok 10mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz pokazać na zdjęciu, który to czujnik?

Chcesz foto dokładnie mojego czujnika, czy tak ogólnie jak on wygląda.

A tak na marginesie Panowie szukam tego nieszczęsnego czujnika z nr-m 8 200 375 080 na podmiankę bo kurde nie jestem do końca przekonany czy to na pewno to jest uszkodzone, a kasy w błoto nie chcę wywalać. Jeżeli by ktoś miał taki to może udało by się jakoś spotkać (dogadać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie równie dobrze może być zepsuty elektrozawór turbiny. Żeby go sprawdzić musiałbyś zdjąć z niego 2 wężyki i połączyć je jakoś ze sobą. Bo to może być właśnie ten elektrozawór lub ten czujnik. Przyczyną mogą być także zapieczone kierownice jeżeli jeździsz bardzo delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!