Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tankowanie - a wskaznik ani drgnal...


Rekomendowane odpowiedzi

Przedwczoraj jechalem z NL do PL, po drodze na nowej A4 wskaznik pokazal mi ze jade juz na rezerwie. Wiec zjechalem do Legnicy, dopiero na trzeciej !!! stacji (po Shellu, Orlenie) udalo mi sie zatankowac diesla bo na wczesniejszych stacjach nie bylo paliwa!! (jak za komuny...).

Podjechalem na stacje, z racji tego, ze cale ponad 800 km bardzo gnalem po autostradzie, i dalej sie spieszylem, nie wylaczajac silnika zatankowalem 15 litrow diesla. Zaplacilem, wsiadam i patrze ze wskaznik paliwa i kontrolka paliwa pokazuja, ze jade wciaz na rezerwie...

Wiec zgasilem silnik, wyciagnelem karte i zapalilem znowu i sytuacja sie powtorzyla... Poniewaz spieszylem sie na pociag, pojechalem dalej, choc przyznaje, ze balem sie ze zabraknie mi paliwa na autostradzie i wetdy to juz nigdzie nie zdarze.

Czyzby rezerwa w Megane II byla az na 15 litrow? Czy to poprostu z powodu nie wylaczonego silnika, komputer nie zauwazyl ze nalalem paliwa?

 

Dopiero dzis po zatankowaniu do pelna, wszystko juz jest normalnie.

Co ciekawe na odcinku 930 km, z predkoscia srednia 133,6 km/h z pelnym bagaznikiem i 4. osobami, z predkosciami 150-190 km/h z tempomatem i klima auto spalilo 6,6 l/100 km. Wiec super <ok> 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez miałem taką sytuację, podjechałem na stację i tankuję, kierowała moja narzeczona i nie zgasiła silnika, ja zapłaciłem odjechaliśmy i się okazało, że wskaźnik ani drgnął. Zatrzymaliśmy się na poboczu zgasiliśmy silnik, zapaliliśmy i wskaźnik ustawił się we właściwej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

dzisiaj dojechał mnie podobny problem.

wyjezdziłem do konca paliwo i zaczałem tankowac do pełna.

zablokowałem pistolet i wlazłem do srodka autka przekrecajac zapłon, chciałem zobaczyc haj wskazowka sie podnosi.

paliwo nalało sie do pełna a mi wskazuje 3/4zbiornika.

zrobiłem 50km dolałem do pełna ale nadal mam 3/4 baku. komputer tez pokazuje ze tyle jest.

o co kaman ??

odłaczyc aku zeby zrobic reset czy wyjezdzic do zera

Widać, że można z polskimi znakami to proszę całość tak pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki tekst znalazłem w dialogysie:

"Przypadek szczególny :

- jeżeli tablica wskaźników wykrywa zwiększenie poziomu paliwa (mniejsze od 10 l) bez wyłączenia zapłonu, tablica wskaźników nie stwierdza dolania paliwa i nie koryguje wskazań na wyświetlaczu,

- jeżeli tablica wskaźników wykrywa zwiększenie poziomu paliwa (większe od 10 l) bez wyłączenia zapłonu, tablica wskaźników nie stwierdza dolania paliwa i nie koryguje wskazań na wyświetlaczu"

Ja też raz zatankowałem bez gaszenia silnika i wskaźnik ani drgnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można tankować przy pracującym silniku urąga to podstawowym zasadą bezpieczeństwa własnego oraz innych kierowców ,a trzeba się z tym liczyć ,że w przypadku jakiejś nieszczelności w układzie zasilania silnika pożar jest nieunikniony a co ze stacją paliw .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podłączę się pod ten temat, żeby nie zakładać nowego wątku. Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Grandtour'a z 2004 roku 1,5 dci i zastanawiam się, czy mój komputer pokładowy prawidłowo podaje odczyty dotyczące ilości km jakie auto może przejechać na paliwie znajdującym się w baku.

 

Jak wiadomo, jedną z funkcji komputera jest pokazywanie ile jeszcze km można przejechać na posiadanym paliwie. Rozumiem, że wartość ta opiera się na średnim spalaniu i na odczycie czujnika ile litrów paliwa zostało w baku. Wszystko to u mnie działa prawidłowo, ale do momentu, gdy zaświeci się rezerwa, wtedy komputer zamiast ilości km pokazuje jedynie kreski - czyli jest brak odczytu. Trochę to denerwujące, bo jak człowiek ma mało paliwa, to właśnie wtedy akurat chciałby wiedzieć, ile może jeszcze km przejechać... Czy to jest normalne w Megankach, czy jest to jakiś feler mojej Meggi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!