Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wału


anwili

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku miesiący, borykam się z problemem wadliwej pracy czujnika położenia wału, przez który mam kłopoty z uruchamianiem silnika (1,9 dti) po dłuższym postoju. Odpala po 3, 4 a czasami po 5 razie. Problem ten pojawił się od chwili wymiany sprzęgła w listopadzie 2008 r. Podpięcie pod komputer w stacji diagnostycznej wykazuje uszkodzony w/w czujnik. Wymieniłem na nowy i przez parę dni było dobrze. Kupiłem kolejny nowy czujnik, zamontowałem i tak samo. Wystarczy że wykręcę czujnik i zamontuje go ponownie a przez ok 3 dni odpala prawidłowo. Co to może być, mechanicy rozkładają ręce, proszę o pomoc.

Ostatnio zauważyłem że, gdy poruszam wtyczką i kabelkami dochodzącymi do czujnika, silnik czasami zaskoczy za pierwszym razem.

Czy mogę bez obaw wymienić wtyczkę od czujnika położenia wału? Mam nową wtyczkę z kabelkami o dł. ok. 10 cm i chodzi mi o to, czy można uciąć kabelki przy starej wtyczce i przylutować nową wtyczkę nie przejmując się jakąś opornością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakim komputerem sprawdzaleś auto?

Clip z tego co wiem nie pokazuje błędów czujnika polożenia wału przy wyłaczonym zaplonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Gdy zaczęły się kłopoty z odpalaniem, w pierwszej kolejności udałem się z reklamacją do mechanika, który wymieniał sprzęgło. Dał mi namiary i poradził najpierw podpiąć pod komputer. Fachura od kompa to pracownik serwisu renault. Zadzwoniłem, umówił się ze mna na parkingu (trochę mnie to zdziwiło, ale się nie znam) Podjechał z laptopem, podpiął i sprawdzał wpirew na wyłączonym oraz włączonym silniku. Badanie to trwało ok 15 - 20 minut. Na koniec powiedzał, że uszkodzony czujnik położenia wału i wykasował jeszcze jakiś błąd nie związany z czujnikiem.

Koszt: 50,00 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak gość z serwisu to na pewno wiedział o co kaman. Moim zdaniem to nie będzie wina czujnika, a może być to uszkodzenie na wiązce jak piszesz, lub mechaniczne uszkodzenie któregoś zęba, z którego czujnik zlicza impulsy.

 

P.S. Swoją drogą to niezły koleś z tego mechanika, prawdopodobnie zawinął Clipa z serwisu i sobie zarabia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

O jakich zębach kolega meganecoupe02 piszesz? Któregoś razu gdy wyciągnąłem czujnik, widziałem tylko wieniec zębaty współpracujący z rozrusznikiem i koło zamachowe w którym znajdują się chyba cztery wycięcia (poprzeczne rowki o głębokości ok 5 mm). U mnie czujnik przykręcony jest nad tym kołem zamachowym o gładkiej powierzchni tylko z czterema wycięciami. Oprócz tego wieńca zębatego, który z czujnikiem chyba nie ma nic wspólnego, żadnych innych zębów nie widzę. Pierwszym, drugim i trzecim razem, gdy wyjmowałem czujnik po wymianie sprzęgła, pełno było na nim opiłków.

post-13604-1251227918_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze właśnie o tym kole pod czujnikiem. Nie wiem czy to jest koło zamachowe czy co, ale warto to sprawdzić, tym bardziej że piszesz o opiłkach - one nie są wskazane. Widziałem przez miesiąc kilkanaście tych czujników i opiłki na nich nie występowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Ciągle mam ten sam problem.

Kupiłem miernik elektryczny i chciałem sprawdzić w swoim aucie (Scenic 1,9 dti) wszystkie czujniki i urządzenia, które mogą być powodem złego odpalaniem zimnego silnika.

Narazie sprawdziłem nowy czujnik położenia wału, który ma 826 Ohm. Stary ma 725 Ohm.

1.Czy mógłbym prosić o parametry, które powinny mieć sprawne czujniczki?

2.Które urządzenia powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności?

3.Jaki może być dopuszczalny spadek napięcia podczas odpalania i w którym miejscu dokonać pomiaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, czujnik powinien mieć ok 800 Ohm +/- 30 Ohm.

Zastanawiam się że jak kilka czujników nie pomogło, to może przyczyna leży gdzieś indziej?

Świece żarowe albo paliwo się cofa?

Wymieniłeś tą wiązkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
mam pytanie co to jest?

elektrozawór podciśnienia

http://megane.com.pl/megane-i-phii-elektro...+podci%B6nienia

Czujnik położenia wału jest nad kołem zamachowym, to czarne to raczej nie to, słabe zdjęcie.

Przepływki tu nie widać, jest między silnikiem a ścianą grodziową, taka gruba czarna plastikowa rura i do niej dochodzi wiązka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w kółeczku na 2 zdjęciu to odpowietrzenie skrzyni biegów.

Czujnik położenia wału jest na składaniu =silnika i skrzyni biegów, mniej więcej pod termostatem, Inaczej, jakieś 10 - 15 cm od odpowietrznika skrzyni w kierunku grodzi, i jakieś 10 cm w kierunku silnika.

Chyba dobrze wyjaśniłem.

Na pierwszym zdjęciu jest jakiś elektrozawór, ale z racji tego że nie bardzo wiem w którym miejscu komory się on znajduje nie powiem od czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!