Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wału


anwili

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku miesiący, borykam się z problemem wadliwej pracy czujnika położenia wału, przez który mam kłopoty z uruchamianiem silnika (1,9 dti) po dłuższym postoju. Odpala po 3, 4 a czasami po 5 razie. Problem ten pojawił się od chwili wymiany sprzęgła w listopadzie 2008 r. Podpięcie pod komputer w stacji diagnostycznej wykazuje uszkodzony w/w czujnik. Wymieniłem na nowy i przez parę dni było dobrze. Kupiłem kolejny nowy czujnik, zamontowałem i tak samo. Wystarczy że wykręcę czujnik i zamontuje go ponownie a przez ok 3 dni odpala prawidłowo. Co to może być, mechanicy rozkładają ręce, proszę o pomoc.

Ostatnio zauważyłem że, gdy poruszam wtyczką i kabelkami dochodzącymi do czujnika, silnik czasami zaskoczy za pierwszym razem.

Czy mogę bez obaw wymienić wtyczkę od czujnika położenia wału? Mam nową wtyczkę z kabelkami o dł. ok. 10 cm i chodzi mi o to, czy można uciąć kabelki przy starej wtyczce i przylutować nową wtyczkę nie przejmując się jakąś opornością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakim komputerem sprawdzaleś auto?

Clip z tego co wiem nie pokazuje błędów czujnika polożenia wału przy wyłaczonym zaplonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Gdy zaczęły się kłopoty z odpalaniem, w pierwszej kolejności udałem się z reklamacją do mechanika, który wymieniał sprzęgło. Dał mi namiary i poradził najpierw podpiąć pod komputer. Fachura od kompa to pracownik serwisu renault. Zadzwoniłem, umówił się ze mna na parkingu (trochę mnie to zdziwiło, ale się nie znam) Podjechał z laptopem, podpiął i sprawdzał wpirew na wyłączonym oraz włączonym silniku. Badanie to trwało ok 15 - 20 minut. Na koniec powiedzał, że uszkodzony czujnik położenia wału i wykasował jeszcze jakiś błąd nie związany z czujnikiem.

Koszt: 50,00 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak gość z serwisu to na pewno wiedział o co kaman. Moim zdaniem to nie będzie wina czujnika, a może być to uszkodzenie na wiązce jak piszesz, lub mechaniczne uszkodzenie któregoś zęba, z którego czujnik zlicza impulsy.

 

P.S. Swoją drogą to niezły koleś z tego mechanika, prawdopodobnie zawinął Clipa z serwisu i sobie zarabia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

O jakich zębach kolega meganecoupe02 piszesz? Któregoś razu gdy wyciągnąłem czujnik, widziałem tylko wieniec zębaty współpracujący z rozrusznikiem i koło zamachowe w którym znajdują się chyba cztery wycięcia (poprzeczne rowki o głębokości ok 5 mm). U mnie czujnik przykręcony jest nad tym kołem zamachowym o gładkiej powierzchni tylko z czterema wycięciami. Oprócz tego wieńca zębatego, który z czujnikiem chyba nie ma nic wspólnego, żadnych innych zębów nie widzę. Pierwszym, drugim i trzecim razem, gdy wyjmowałem czujnik po wymianie sprzęgła, pełno było na nim opiłków.

post-13604-1251227918_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze właśnie o tym kole pod czujnikiem. Nie wiem czy to jest koło zamachowe czy co, ale warto to sprawdzić, tym bardziej że piszesz o opiłkach - one nie są wskazane. Widziałem przez miesiąc kilkanaście tych czujników i opiłki na nich nie występowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Ciągle mam ten sam problem.

Kupiłem miernik elektryczny i chciałem sprawdzić w swoim aucie (Scenic 1,9 dti) wszystkie czujniki i urządzenia, które mogą być powodem złego odpalaniem zimnego silnika.

Narazie sprawdziłem nowy czujnik położenia wału, który ma 826 Ohm. Stary ma 725 Ohm.

1.Czy mógłbym prosić o parametry, które powinny mieć sprawne czujniczki?

2.Które urządzenia powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności?

3.Jaki może być dopuszczalny spadek napięcia podczas odpalania i w którym miejscu dokonać pomiaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, czujnik powinien mieć ok 800 Ohm +/- 30 Ohm.

Zastanawiam się że jak kilka czujników nie pomogło, to może przyczyna leży gdzieś indziej?

Świece żarowe albo paliwo się cofa?

Wymieniłeś tą wiązkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
mam pytanie co to jest?

elektrozawór podciśnienia

http://megane.com.pl/megane-i-phii-elektro...+podci%B6nienia

Czujnik położenia wału jest nad kołem zamachowym, to czarne to raczej nie to, słabe zdjęcie.

Przepływki tu nie widać, jest między silnikiem a ścianą grodziową, taka gruba czarna plastikowa rura i do niej dochodzi wiązka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w kółeczku na 2 zdjęciu to odpowietrzenie skrzyni biegów.

Czujnik położenia wału jest na składaniu =silnika i skrzyni biegów, mniej więcej pod termostatem, Inaczej, jakieś 10 - 15 cm od odpowietrznika skrzyni w kierunku grodzi, i jakieś 10 cm w kierunku silnika.

Chyba dobrze wyjaśniłem.

Na pierwszym zdjęciu jest jakiś elektrozawór, ale z racji tego że nie bardzo wiem w którym miejscu komory się on znajduje nie powiem od czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!