Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa ramienia wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Scenic II 1,9DCI :)

i właśnie miałem przyjemność regenerować prawe ramię wycieraczki

 

sprawa jest bardzo prosta:

po demontażu ramienia dokonujemy wstępnych oględzin łożysk - u mnie padło jedno, delikatnie wybiłem ja na imadle( tak by łożysko pozostało na osi, następnie pozbyłem się starego łożyska - nie bawić się - rozbić szalkę na kowadełku, następnie lekko naciąć kątówką i wywaliłem resztę z ośki, - trzeba jeszcze zeszlifować końcówką ośki tak by nowe łożysko weszło bez większych problemów.

montujemy nowe wbijając je bardzo delikatnie - ja robię to tulejkami z mosiądzu, lub miedzi. wbijamy całość do ramienia wycieraczki również bardzo delikatnie i pozostaje tylko montaż w pojeździe. czas wymiany ok. 15 min :)

 

pozdrawiam

 

Marcin

Edytowane przez marcink76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!!!

Mam problem.Przy wyciąganiu łożyska pękło mi ramię (w miejscu łożyska)

Może ktoś wie z jakiego jest to materiału i czy da się to pospawać??

Myślałem że to ramię jest stalowe,ale się pomyliłem,wykonane jest z jakiegoś kruchego materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest z auminium. Podjedź to zakładu, który spawa aluminium.

Możesz też napisać priva do użytkownika mrarek: http://megane.com.pl/user/17925-mrarek/

Jest z Piekar Śląskich i też połamał ten element (do poczytania na autokaciku) i dał potem do spawania.

Ma z tym doświadczenie - to Ci pomoże.

 

Przy okazji kolejne ostrzeżenie dla innych - bo jesteś juz kolejnym z wielu, którzy to połamali (zresztą sam jedno złamałem).

Ten element, w którym "siedzą" oba łożyska jest bardzo kruchy, nalezy się z nim obchodzić baaardzo delikatnie. To jest moment jak mamy po ramieniu.

I jeszcze o rozbijaniu bierzni łożyska na kowadle/imadle. Jest to element hartowany dosyć twardy. Uważać na oczy itp. Mi jak jedno odprysnęło odbiło się od zewnętrznej części dłoni rozcinając ją na długości około 1,5 centymetra, następnie uderzyło rykoszetem w brzuch (dosyć boleśnie, czułem to do wieczora). Miałem zaczerwienie na brzuchu. Gdybym dostał w oko (a nie miałem żadnych okularów ochronnych - bo po co?? :) ) to chyba byoby po oku, albo przynajmniej wizyta u okulisty, albo w zęby - to pozbył bym się z pewnością jedynek. A taka błacha robota niby. Ten odpryśnięty kawałek zewnętrznej bierzni łożyska miał ostre jak brzytwa krawędzie (tam gdzie się ukruszył).

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzisiaj wymieniałem łożyska z wycieraczce tej od strony pasażera. Objawy były typowe czyli nie zbierało wody z ok 1/3 szyby przez co głupiał czujnik deszczu. Miałem robić zdjęcia jednak naprawa okazała się bardzo prosta więc napisze tylko co jest potrzebne do naprawy.

 

1. 2 szt. łożysk 608zz cena ok 2pln za chińskie ok 10 za polskie odporne na temperaturę co w tym przypadku jest zbędne.

2. 2 szt. nitu fi 8 mm dobrze jakby były stalowe. Ja osobiście założyłem aluminiowe.

3. Wiertarka + wiertło 8mm (jeżeli ktoś jest zwolennikiem rozwiercania to 6 i 8 mm)

4. Młotek, imadło i zwykły zacisk stolarski do wciśnięcia łożyska.

5. 2 szt. podkładek chyba, że uprzemy się i odzyskamy oryginalne podkładki dystansowe.

 

Oryginalnie w wycieraczce jest nit stalowy jest on bardzo twardy i ciężko go rozwiercić tak aby nie zboczyć na ścianki mechanizmu. Naprawa zajmuje ok 1h bez większego stresu. Chyba, że zauważymy oryginalną podkładkę dystansową i będziemy chcieli ją odzyskać to zejdzie nam więcej czasu. Podkładkę widać na zdjęciu- jakość nie jest zadowalająca ale jak ktoś zacznie robić to będzie wiedział o co chodzi.

post-37995-0-27323700-1324151782_thumb.jpg

Edytowane przez spamergt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zważywszy nitowanie i roznitowanie (jeśli to ma dobrze, bez luzów pracować) to ja już wolę dać lepsze łożyska. lewych łapek do roboty nie mam i naprawić mogę wiele, ale w tym przypadku jedno ramię uszkodziłem - pękło. dobrze, że mam dobrego spawacza alu pod ręką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam.

A czy ktoś z Was koledzy miał problem z tym, że nowe pióra wycieraczek mają luz na samym mocowaniu. Mocowanie jest na tzw. bolcu, a pióra zarówno BOSCH jak i VALEO mają znaczący luz. Poza tym trzpienie które są w samym mechanizmie w podszybiu również mają luz. Czy ktoś walczył z tym problemem i wie może jakie nowe tulejki podpasują do mechanizmu np. z rozrusznika od .... Pytam dlatego, że u mnie nie ma jakiegoś znaczącego luzu na łożyskach, z kątem ramienia kombinowałem, i nadal lipa. Mam wrażenie że suma luzów na mocowaniu i na mechanizmie ma olbrzymi wpływ na jakość zbierania wody z szyby.

Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

 

Pozdrawiam miłośników marki RENAULT.

post-28499-0-87580900-1349874126_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz, o którym piszesz objawia się stukami w momencie jak wycieraczka "zawraca" z max punkcie. Ale nie ma wpływu na jakość wycierania. Nigdy nie miałem luzu na mocowaniu piór w nowo kupionych wycieraczkach. Pojawiał się z czasem. Wątpię aby ten luz był spowodowany wytarciem bolców ramion wycieraczek - bo trze żelazo o plastik - co się pierwsze wytrze?

Na czym polega u Ciebie zła jakość zmywania przez wycieraczki?

Luz na łożyskach objawia się brakiem zmywania w środkowej części wycieraczki po stronie pasażera. Z czasem pole nie wycierane powiększa się coraz bardziej aż do rozpadnięcia przegubu.

Jeżeli u Ciebie także prawa wycieraczka nie zmywa - to nie próbuj wyważać tzw. otwartych drzwi - tylko wymieniaj łożyska.

Jak sprawdziłeś luz na nich? Wymontowałeś w ogóle całe ramię?

Normalnie łożyska nie mają wcale luzu albo minimalny liczony w setkach milimetra.

Przy zużytych łożyskach te "płaskowniki" latają góra-dół i przy okazji wycierają ładne wyżłobienie w tym aluminiowy króćcu, w którym są usadowione oba łożyska.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Więc tak, założyłem kilka dni temu (w zeszłą sobotę) nowe BOSCH AERO TWIN i luz na bolcach jest niewiele mniejszy niż przy starych (od zeszłej jesieni) VALEO XTRM. Pióro prawe zbiera w miarę ok, ramię miałem dzisiaj w rekach bo zmieniałem poduszkę silnika i demontowałem podszybie wiec nie dało się inaczej. Luzu na łożyskach naprawdę nie ma dużego, a kilka łożysk już w swoim życiu wymieniłem <czerwona>. Lewe pióro natomiast oczywiście klapie przy zawracaniu, ale przede wszystkim nie zbiera w drodze na dół. Bolec ramienia nie wygląda na wypracowany, więc podejrzewam że dokładność mocowania pióra BOSCH jest taka że to połączenie ma taki luz. Zaznaczam że oba nowe pióra mają luz identyczny, po zamienieniu na próbę prawa z lewą jest to samo. Martwi mnie natomiast bardziej luz na trzpieniu napędowym mechanizmu i na ramieniu które ten trzpień napędza, bo tam luz jest naprawdę spory. Może ktoś przy okazji przyglądnie się u siebie czy też ma taki luz na trzpieniu mechanizmu. W najbliższym czasie pokombinuję jak zmniejszyć luz połączenia ramię pióro (jakaś tulejka czy coś), a na sam mechanizm też przyjdzie czas, bo obawiam się że jeżeli tam były jakieś tulejki czy to teflonowe czy z brązu samosmarującego to ich kondycja jest już w kiepskim stanie i w czasie kiedy zmienia się kąt nazwijmy to wykorbienia pomiędzy trzpieniem a ramieniem które idzie z silnika zmienia to kąt samego trzpienia a tym samym kąt natarcia ramienia wycieraczki w stosunku do szyby. Trochę pogmatwałem ale może zrozumiecie. Niech ktoś pomyśli czy mam rację czy nie, a może ktoś to już robił.

Optima dzięki za błyskawiczną odpowiedź.

Pozdrawiam.

post-28499-0-64095700-1349879439_thumb.png

Edytowane przez Paweł##
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!