Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problemy z obrotami inne niz wszystkie 1.4.


jwww

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszysztkich.

po niedawnym zakupie megi i oczywiście po szczegółowym przeglądzie i czyszczeniu przepustnicy i czujnika położenia wału, bo gasł pojawił się nowy problem tj. obroty są powyższone do około max 1500 i spadaja, ale po dłuższej chwili, czyli z 20-30 sec, ale tak jest zawsze. Czy ktoś się spotkał z czymś takim, bo praktycznie przy normalnym użytkowaniu start-stop nie maja czasu spaść do swoich 800, czyli jeżdże jakby na ssaniu, i przy zmianie biegów szarpie jakbym zmieniał bieg ze wciśniętym gazie. Świece filtry zmienione. co to może być, dzieki za sugestie. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był to clip?pisałeś że czyściłeś przepustnice, wyjomwałeś ją, rozłączałeś wtyczkę jeśli tak to potrzebna jest adaptacja przepustnicy robi się to za pomocą kompa, jak przepustnica była wyjmowana czyszczona itp to błędu i tak nie pokaże, to powinno naprawić twój problem

po adaptacji przepustnicy odpal auto wciskając sprzęgło ( nie chamulec serwo zacznie pracować i zacznie dławić silnik) muszą być również wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne radio światła itp (alternator obciąży silnik) i po odpaleniu niech silnik popracuje przez 3 minutki w takich warunkach powinno być oki

pisałeś również o tym że czyściłeś czujnik położenia wału powinieneś wiedzieć że po każdym jego demontażu lub wymianie powinno się go zaprogramować

robi się to w taki sposób że rozpedza się auto na 3 biegu do prędkości obrotowej silnika 3000 obr/min po czym puszcza się gaz i czeka aż auto będzie zwalniać i zwolni do momentu kiedy na obrotomierzu będzie 1000 obr/min po czym należy znów wcisnąc gaz do uzyskania 3000obr/min puszczeniu pedału gazu i kolejnemu odczekaniu kiedy auto zwolni do 1000 obr/min ( programujemy czujnik położenia wału więc prędkosc nie ma znaczenia tylko obroty na 3 biegu tzw przełożenie bezpośrednie silnik niemal idealnie hamuje więc czujnik w tych warunkach sie programuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałeś również o tym że czyściłeś czujnik położenia wału powinieneś wiedzieć że po każdym jego demontażu lub wymianie powinno się go zaprogramować

Pierwsze słyszę o czymś takim, nawet w ASO takich rzeczy nikt nie robił, bo auto z nowym czujnikiem odpalało od razu, wyjeżdżało i już nie wracało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem na nowy, wyczyściłem stary i ponownie go zamontowałem, ale takich kombinacji alpejskich nie robiłem. Po każdej, wymianie, auto normalnie odpaliło i jeździło.

jwww, dla pewności rozłącz akumulator (pamiętaj o kodzie do radia i przyuczeniu szyba) może komp załapał jakiś błąd i nie może się teraz wykasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był to clip?pisałeś że czyściłeś przepustnice, wyjomwałeś ją, rozłączałeś wtyczkę jeśli tak to potrzebna jest adaptacja przepustnicy robi się to za pomocą kompa, jak przepustnica była wyjmowana czyszczona itp to błędu i tak nie pokaże, to powinno naprawić twój problem po adaptacji przepustnicy odpal auto wciskając sprzęgło ( nie chamulec serwo zacznie pracować i zacznie dławić silnik) muszą być również wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne radio światła itp (alternator obciąży silnik) i po odpaleniu niech silnik popracuje przez 3 minutki w takich warunkach powinno być oki

 

Dziwią mnie również te czary-mary nad przepustnicą w MII. Czy to co opisujesz jest oficjalnym zaleceniem producenta/ serwisu? Ja miałem czyszczoną przepustnicę i powiedziano mi, że po podłączeniu następuje autoadaptacja. Nikt się CLIPem nie podłączał, a wszystko jest ok: spalanie, obroty, itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału trzeba przyuczyć w taki sposób jak opisałem , nie jest to kombinacja alpejska tylko standardowe zalecenie producenta, a że w aso tego nie robią to wiem(jest nas 6 mechaników i tylko ja to u mnie w pracy robie reszta to pier..li, mówią i tak będzie chodził, to tak jak wymiana gumy na przegubie też nie smarują bo jak mówią też bedzie chodził a jak nie na smaruje to za jakiś czas wróci i będzie praca) bo jak nowy założysz to będzie odpalał i niby wszystko oki ale niezgodnie z procedurą i komputer wtrysku ma mylne informacje co do dawki paliwa i jej momentu co z kolei powoduje problemy i szukanie przez mechaników przyczyny nierównej pracy czy tym podobnych motywów, a wam klientom sie wciska pozniej że był problem z komputerem wtrysku i płacicie po kilka tyś złotych, tylko dlatego że nie mieliście przyuczonego czujnika położenia wału, i przpustnice trzeba też przyuczyć a że mechanik tak powiedział że się sama przyuczy to tylko jego lenistwo o tym świadczy że nie chciało mu się podłączyć kompa do auta

mechanik mechanikowi nie równy więc nie należy mechanika słuchać jak jakiegoś guru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos ma swoje to atwo znajdzie ten wlasciwy dokument, dokument jest p angielsku ale mysle ze dacie sobie rade z rozczytaniem tego a jesli nie to prosze kogos o wklejenie wasciwej strony z dialogys bo nie wiem jak sie to robi skopiowalem tylko text i moglem to zrobic tylko w jezyku angielskim gdyz pracuje po za granicami kraju

 

PETROL INJECTION

Fault finding - Interpretation of faults 17B

17B-88

V9

MR-366-X84-17B050$376.mif

S3000 Injection

Program No.: AD

Vdiag No.: 4C / 54

DF154

PRESENT

OR

STORED

FLYWHEEL SIGNAL SENSOR CIRCUIT

1.DEF: Abnormal voltage

2.DEF: Tooth lost

3.DEF: Non-compliance with emission control standards

NOTES

Priority when dealing with a number of faults:

If faults DF154, DF119 Camshaft sensor circuit and DF080 Camshaft dephaser

circuit are present, ignore DF080 and deal with the other 2 faults first.

Conditions for applying the fault finding procedure to stored faults:

The fault is declared present after the starter motor has been running for 10 seconds

or at an engine speed above 600 rpm.

Special note:

– the OBD warning light is lit,

– In the event of flywheel signal loss, the injection and ignition are cut off: the vehicle

stalls and cannot be restarted.

1.DEF NOTES None.

Check the cleanliness, condition and the fitting of the flywheel.

Repair if necessary.

(Ponizej pisze jak o programowaniu czujnika poozenia walu)

 

If the flywhee sensor has been replaced or removed, the flywheel target has to be reinitialised, then reprogrammed.

Programming reinitialisation:

Use command RZ005: Programming.

Carrying out the flywheel target programming:

– Decelerate a first time with injection cut-off (i.e. feet off the brake, accelerator pedal and clutch pedals) between

3500 and 3000 rpm, in 3rd gear for a manual gearbox and 2nd for automatic gearbox, for at least 5 seconds.

– Decelerate a second time with injection cut-off (i.e. brake, accelerator and clutch pedals released) between

2400 and 2000 rpm for K4 engines and between 1800 and

1400 rpm for F4R engines, in 3rd gear for a manual gearbox and 2nd for an automatic gearbox, for at least

5 seconds.

After the operation, check that status ET089 Flywheel target programming is COMPLETED.

(*This is the moment when, during deceleration with no load, the engine drops to idle speed and recovers torque).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopię temat..

Czy jest ktoś na forum, kto czyścił przepustnicę i nie dokonał potem adaptacji i wszystko było ok? Zamierzam w niedługim czasie czyścić i nie mam dostępu do CLIP'a. Czy da radę wyczyścić przepustnicę bez jej rozłączania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!