Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa prowadnicy szyby - opadnięta szyba


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, dotąd tylko czytałem szukając ciekawych dla mnie porad i opinii a dziś proszę o pomoc. Tak jak innym scenicowcom i mnie opadła szyba tylna prawa. Dzięki bardzo przydatnym manualom po otrzymaniu dziś zamówionego nowego wzmocninego plastiku zrobiłem co i jak trzeba ale...nie potrafię naciągnąć linki na nowy element :D . Sprawdzałem ułożenie linki w bębnie, rozkręciłem i po upewnieniu że leży ok dawaj dalej naciągać na rolki ale nadal "brakuje" mi 5-7 mm. Czy to możliwe, że np. w nowym elemencie rowki na końcówki linki z blokadą są płytsze i stąd ten brak paru milimetrów czy też zwyczajnie pominąłem coś istotnego w tym naciaganiu?. Czy inni wykonujacy tą naprawę mieli podobny problem czy też linka w mairę swobodnie wskoczyła w swoje miejsce? A może pomagali sobie jakimiś siłowymi rozwiązaniami? Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc w tym temacie, dziękuje i pozdrawiam.

 

Udało się jednak ;) ale nie bez pomocy - znajomy mechanik pokazał mi "sztuczkę". A mianowicie ten brak paru milimetrów linki oszukujemy odkręcając bębęn z linką - otrzymyjemy te magiczne dodatkowe parę milimetró luzu i jak już mamy ją nasadzoną na wszystkie elementy mechanizmu stanowczo dokręcamy trzema srubami poluzowany bęben i wszsytko gra. Drzwi już skręcone i trochę "skokowo" chodzi ta szyba ale mam nadziejże, że później to się doreguluje, pozdrawiam użytkowników sceniców i megane :rolleyes:

Edytowane przez Grendel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładałem po zdemontowaniu dolnego napinacza. A z tego co pamiętam, to na górnej rolce są nacięcia i z ich pomocą można linkę w rowek wcisnąć nawet jak wydaje się za krótka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "starym" Scenicu jest tak, że trzeba zdjąć z szyny jeden z plastikowych elementów na szynie. Założyć linki na środkowy element, a potem na zdjęty plastik i wsunąć go z powrotem na szynę. Wchodzi bez problemu, też "brakuje" kilku mm jak zakłada się linki na środkowy element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu II jest tylko jedna szyna, jeden ślizg i 2 wolne końce linek przeciwbieżnie nawiniętych na rowkowane koło napędowe. Te końce trzeba naprzeciwlegle pozakładać do ślizgu na szynie podnoszącego szybę

Na górze szyny jest rolka zwrotna, u dołu napinacz odchylany sprężyną.

Widać to na fotkach w manualu.

Patent zdecydowanie prostszy i mniej skomplikowany jak w starszych sceniolach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak samo jest w Sceniku I, tyle, że konstrukcja jest trochę inna, zasada działania jest taka sama.

Nie ma roki i napinacza. Linka przesuwa się po plastikowych ślizgach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sama zasada (jedna linka się zwija druga rozwija) jeszcze nie uprawnia do porównania jednego do drugiego i wspominania o elementach jakich tam nie ma..

To ze starszego sceniola prędzej można porównać do podnośnika w Seacie lub innej skodzince.

Poprawne postępowanie jest opisane w postach 5 do 9 na poprzedniej stronie tego tematu i w manualu w downloadzie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Czy jest gdzieś dostępny manual z naprawy ślizgów w scenicu II ? Pytam bo w dziale download znalazłem tylko do meganki.

Ewentualnie mógłby ktoś podesłać mi takowy manual na maila [email protected].

Byłbym wdzięczny.

Dziękuje, pozdrawiam.

Arek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w downloadzie przygotowany przez kol andrzej27r nawet kilka moich fotek jest w tym manualu jak wymieniamy ślizgi w sceniolu Tomik-a

http://megane.com.pl/files/file/138-naprawa-tylnych-elektrycznych-szyb-scenic-ii/

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

 

Czy w phII ten problem też występuje ?

Czu po 2006 roku montowano już w fabryce wzmocnione spinki ?

Pytam bo zastanawiam się czy profilaktycznie nie nabyć tego elementu zanim szyby spadną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

W uchwycie są 2 , 2 na dole w tym jeden mocuje również prowadnice ślizgu szyby i jeden jak napisano jest pod tapicerowana częścią boczka, nie pamiętam czy jest do tego wkręta dostęp po wyjęciu schowka w drzwiach jeśli takie posiadasz. Jest jeszcze jeden mocujący wnękę klamki wewnętrznej. Wszystkie to TORX.

Schowek natomiast w boczku jest wciśnięty od góry i zabezpieczony od srodka plastikowym kołkiem. Pamietaj by nie ciągnąć za otwartą klapkę.

Wszystko podważamy z krótszego boku. Zarówno schowek, wnękę klamki, jak i panel sterowania szybami

Przy panelach jest jednak różnica.

Ten po stronie kierowcy ma zatrzask z przodu, a wszystkie pozostałe drzwi z przodu mają długie plastikowe płetwy, a zatrzaski z tyłu.

Najlepiej pooglądaj sobie zdjęcia tych elementów w ofertach na allegro.

Jak wszystkie wymienione wkręty powykręcasz, to boczek trzyma na hakowym mocowaniu pod szybą i na 4 hakach (2 z dołu i 2 po bokach) Wszystkie luzują się jak boczek szarpniesz pionowo w górę.

Jest jeszcze jeden najbardziej upierdliwy w centralnej części, gdzie w odpowiednie mocowanie wchodzi blaszany element z ślizgu szyby

Zdemontować łatwiej gorzej jest z ponownym powieszeniem tego elementu.

W tych autach gdzie to zdejmowałem, zazwyczaj brzeszczotem do metalu odcinam wystający plastik z boczka, by sobie zaoszczędzić nerwów..

Jego brak w niczym nie przeszkadza, a wręcz ułatwia montaż.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schowka w drzwiach nie mam także 1 wkręt mniej. Mam tylko nadzieję,że nic tam poważnego się nie stało i że to z powrotem szybko złożę. Jeśli pękł tam ten plastik to w sobotę nigdzie raczej go nie dostanę. Dziękuję za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!