Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa prowadnicy szyby - opadnięta szyba


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, dotąd tylko czytałem szukając ciekawych dla mnie porad i opinii a dziś proszę o pomoc. Tak jak innym scenicowcom i mnie opadła szyba tylna prawa. Dzięki bardzo przydatnym manualom po otrzymaniu dziś zamówionego nowego wzmocninego plastiku zrobiłem co i jak trzeba ale...nie potrafię naciągnąć linki na nowy element :D . Sprawdzałem ułożenie linki w bębnie, rozkręciłem i po upewnieniu że leży ok dawaj dalej naciągać na rolki ale nadal "brakuje" mi 5-7 mm. Czy to możliwe, że np. w nowym elemencie rowki na końcówki linki z blokadą są płytsze i stąd ten brak paru milimetrów czy też zwyczajnie pominąłem coś istotnego w tym naciaganiu?. Czy inni wykonujacy tą naprawę mieli podobny problem czy też linka w mairę swobodnie wskoczyła w swoje miejsce? A może pomagali sobie jakimiś siłowymi rozwiązaniami? Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc w tym temacie, dziękuje i pozdrawiam.

 

Udało się jednak ;) ale nie bez pomocy - znajomy mechanik pokazał mi "sztuczkę". A mianowicie ten brak paru milimetrów linki oszukujemy odkręcając bębęn z linką - otrzymyjemy te magiczne dodatkowe parę milimetró luzu i jak już mamy ją nasadzoną na wszystkie elementy mechanizmu stanowczo dokręcamy trzema srubami poluzowany bęben i wszsytko gra. Drzwi już skręcone i trochę "skokowo" chodzi ta szyba ale mam nadziejże, że później to się doreguluje, pozdrawiam użytkowników sceniców i megane :rolleyes:

Edytowane przez Grendel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładałem po zdemontowaniu dolnego napinacza. A z tego co pamiętam, to na górnej rolce są nacięcia i z ich pomocą można linkę w rowek wcisnąć nawet jak wydaje się za krótka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "starym" Scenicu jest tak, że trzeba zdjąć z szyny jeden z plastikowych elementów na szynie. Założyć linki na środkowy element, a potem na zdjęty plastik i wsunąć go z powrotem na szynę. Wchodzi bez problemu, też "brakuje" kilku mm jak zakłada się linki na środkowy element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu II jest tylko jedna szyna, jeden ślizg i 2 wolne końce linek przeciwbieżnie nawiniętych na rowkowane koło napędowe. Te końce trzeba naprzeciwlegle pozakładać do ślizgu na szynie podnoszącego szybę

Na górze szyny jest rolka zwrotna, u dołu napinacz odchylany sprężyną.

Widać to na fotkach w manualu.

Patent zdecydowanie prostszy i mniej skomplikowany jak w starszych sceniolach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak samo jest w Sceniku I, tyle, że konstrukcja jest trochę inna, zasada działania jest taka sama.

Nie ma roki i napinacza. Linka przesuwa się po plastikowych ślizgach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sama zasada (jedna linka się zwija druga rozwija) jeszcze nie uprawnia do porównania jednego do drugiego i wspominania o elementach jakich tam nie ma..

To ze starszego sceniola prędzej można porównać do podnośnika w Seacie lub innej skodzince.

Poprawne postępowanie jest opisane w postach 5 do 9 na poprzedniej stronie tego tematu i w manualu w downloadzie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Czy jest gdzieś dostępny manual z naprawy ślizgów w scenicu II ? Pytam bo w dziale download znalazłem tylko do meganki.

Ewentualnie mógłby ktoś podesłać mi takowy manual na maila [email protected].

Byłbym wdzięczny.

Dziękuje, pozdrawiam.

Arek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w downloadzie przygotowany przez kol andrzej27r nawet kilka moich fotek jest w tym manualu jak wymieniamy ślizgi w sceniolu Tomik-a

http://megane.com.pl/files/file/138-naprawa-tylnych-elektrycznych-szyb-scenic-ii/

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

 

Czy w phII ten problem też występuje ?

Czu po 2006 roku montowano już w fabryce wzmocnione spinki ?

Pytam bo zastanawiam się czy profilaktycznie nie nabyć tego elementu zanim szyby spadną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

W uchwycie są 2 , 2 na dole w tym jeden mocuje również prowadnice ślizgu szyby i jeden jak napisano jest pod tapicerowana częścią boczka, nie pamiętam czy jest do tego wkręta dostęp po wyjęciu schowka w drzwiach jeśli takie posiadasz. Jest jeszcze jeden mocujący wnękę klamki wewnętrznej. Wszystkie to TORX.

Schowek natomiast w boczku jest wciśnięty od góry i zabezpieczony od srodka plastikowym kołkiem. Pamietaj by nie ciągnąć za otwartą klapkę.

Wszystko podważamy z krótszego boku. Zarówno schowek, wnękę klamki, jak i panel sterowania szybami

Przy panelach jest jednak różnica.

Ten po stronie kierowcy ma zatrzask z przodu, a wszystkie pozostałe drzwi z przodu mają długie plastikowe płetwy, a zatrzaski z tyłu.

Najlepiej pooglądaj sobie zdjęcia tych elementów w ofertach na allegro.

Jak wszystkie wymienione wkręty powykręcasz, to boczek trzyma na hakowym mocowaniu pod szybą i na 4 hakach (2 z dołu i 2 po bokach) Wszystkie luzują się jak boczek szarpniesz pionowo w górę.

Jest jeszcze jeden najbardziej upierdliwy w centralnej części, gdzie w odpowiednie mocowanie wchodzi blaszany element z ślizgu szyby

Zdemontować łatwiej gorzej jest z ponownym powieszeniem tego elementu.

W tych autach gdzie to zdejmowałem, zazwyczaj brzeszczotem do metalu odcinam wystający plastik z boczka, by sobie zaoszczędzić nerwów..

Jego brak w niczym nie przeszkadza, a wręcz ułatwia montaż.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schowka w drzwiach nie mam także 1 wkręt mniej. Mam tylko nadzieję,że nic tam poważnego się nie stało i że to z powrotem szybko złożę. Jeśli pękł tam ten plastik to w sobotę nigdzie raczej go nie dostanę. Dziękuję za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!