Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tuning 2.0 TCE


Pingu

Rekomendowane odpowiedzi

A jak ogólnie wypada tuning Renault. Bo rzadko się słyszy, aby ktoś coś sensownego zrobił. Czy to raczej ciężka sprawa? Co jest największym problemem Renault nie licząc elektroniki. Co się zwykle szybko kończy(turbo, wtryski, wydech...)? Ile niutków trzymają skrzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo rzadko się słyszy, aby ktoś coś sensownego zrobił. Czy to raczej ciężka sprawa?

Każde auto podda się tuningowi. Wszystko zależy od budżetu jakim dysponujesz. Każdy silnik ma pewien margines bezpieczeństwa poza który na seryjnym osprzęcie nie ma co wychodzić. 300KM z 2.0T w ten sposób nie osiągniesz. A wymiana osprzętu (wałki, tłoki, turbo itd...) to już kosztowna zabawa dla fanów tuningu, bo zazwyczaj za wydane pieniążki można dostać seryjnie autko z odpowiednio mocniejszym silnikiem.

Renault z zasady jest niewdzięczne jeśli chodzi o tuning w sportowym wydaniu (garażowych przeróbek nie liczę). No bo po co tuningować Lagunę czy Scenica? To nie są auta do ścigania. Pamiętaj, że silnik to nie wszystko - do tego dochodzi wymiana zawieszenia (bo fabryczne zestrojone jest pod względem komfortu a nie sportu), hamulców, itd...

Trochę inaczej wygląda sprawa z autami ze stajni "Renault Sport". Tam auta produkowane są dla osiągów a nie dla rodzinki z gromadką dzieci (*) <ok> i tutaj można już się zabawić. Tak więc jak chcesz kupić auto do ścigania i z jakiś powodów chcesz żeby było to Renault radzę przyjrzeć się gamie "Sportów": Clio RS, Clio V6, Megane RS, Megane R23 (rok temu, w kategorii FWD, wykręcono nim najlepszy czas na Nurburgringu) - czy też nowemu Megane Coupe 250.

--

(*) Do Megane/Laguny Coupe gromadka dzieci nie wejdzie ale IMO nadal nie jest to auto stworzone do ścigania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam autko a konkurencja nic sensownego nie ma w tej cenie. Zawieszenie i hamulce to podstawa i będzie zrobione. A z tym marginesem właśnie jestem ciekaw jak jest z Renault. Bo np. niektóre auta warto modzić, innych lepiej nie ruszać, bo np. skrzynia odrazu pada czy blok nie znosi większej mocy. Clio RS, Clio V6, Megane RS, Megane R23 odpadają choćby przez wnętrza. A nowego Megane RS nie ma jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubal, dobrze pisze, każde auto można fajnie po modzić ,tylko że do jednych aut jak np. VAG są wszystkie części dostępne i szlak jest wielokrotnie przetarty i sprawdzony, a np. w reno trzeba trochę więcej zachodu i często też więcej kasy. Taką przepaść bardzo dobrze widać jeśli chodzi o diesle... wystarczy wejść na stronę " streetracing " tam na temat tuningu VAG jest dosłownie wszystko!, kopalnia wiedzy!, a na temat reno kilka tylko postów.

 

Jeśli chodzi o R26 F1 to ponoć najszybsze seryjne auto z grupy tz. GTI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam autko a konkurencja nic sensownego nie ma w tej cenie. Zawieszenie i hamulce to podstawa i będzie zrobione. A z tym marginesem właśnie jestem ciekaw jak jest z Renault. Bo np. niektóre auta warto modzić, innych lepiej nie ruszać, bo np. skrzynia odrazu pada czy blok nie znosi większej mocy. Clio RS, Clio V6, Megane RS, Megane R23 odpadają choćby przez wnętrza. A nowego Megane RS nie ma jeszcze.

Nowy Rs bedzie juz w Październiku. to moze byc swietne auto. Sprawdzony F4RT pod maska, szpera itd. Ale...nadwozie tylko coupe.

Przy2.0tce, jesli ktos zacznie je w koncu robic, nie balbym sie szczegolnei ani o silnik, ani o skrzynie PK4, ktora jest tez montowana w 2.0dci, a wiec umie sobie z momentem radzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clio RS, Clio V6, Megane RS, Megane R23 odpadają choćby przez wnętrza.

 

Z tych RSów jedynie R26 jest wyprute z wyposażenia. Reszta "sportów" zawsze wyjeżdżała z fabryki z baaaardzo bogatym wyposażeniem (w zasadzie więcej mieć nie można było). Nie wiem jak to wyglądało w Megane ale w przypadku Clio (do wersji 2 włącznie) obejmowało to również wnętrze obszyte skórą łączoną z alcantarą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

bzzz, wrong.

Caly czas najszybszą, seryjną ośką jest R26.R

Na ringu doklada focusowi 10 sek.

Regulamin forum się kłania i zasady cytowania.

 

[ Dodano: 2009-10-05, 14:05 ]

Gdzie juz na forum jest screen z jakiegos testu, w ktorym to 2.0tce na hamowni mialo fajne gratisy. Tu kolejny test, ciekawy o tyle, ze pokazuje tez czasy przyspieszen od 80 do 120 km/h na na 4/5 i 6 biegu.

http://img214.imageshack.us/img214/8375/pr...20tce1805p2.jpg

Tutaj, moc i wyszla na poziomie 196 koni.0-400 ->15,6 sek.0-1000m - 28,5 sek.

Ogólnie autko jest wiecej niz zwawe, szybsze niz np golf6 1.4tsi 16o km.

http://www.km77.com/00/volkswagen/golf/2009/p02.asp

czy bmw 123D

http://www.km77.com/00/volkswagen/golf/2009/p01.asp

czy 530D

http://www.km77.com/00/ford/mondeo/p01.asp

 

IMHO calkiem niezle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Zmieniam autko a konkurencja nic sensownego nie ma w tej cenie. Zawieszenie i hamulce to podstawa i będzie zrobione. A z tym marginesem właśnie jestem ciekaw jak jest z Renault.

dokładnie... megane to "prawie" 200 kucy silnik z potencjałem (=turbo) za cene "podstawowego" golfa czy astry...

dlatego tez wybrałem to auto i już zawczasu molestowałem Zdunka w Gdyni o tuning nie likwidujący gwarancji. Odpowiedz serwisu: producent nie przewiduje...

a chip konieczny - pewnie niewielkim kosztem można urwać te 0,8 s do 100 coby było "przyzwoiciej"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Przy okazji wizyty w ASO Jaszpol rozmawiałem sobie z osobą odpowiedzialną za tuning. Silnik 2.0T w Lagunie GT poszedł na coś ok. 220 KM. Program do Megane jest właśnie opracowywany ale 200KM powinno się uzyskać z palcem w nosie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
cięcie

 

w morde. liczylem ze juz beda mieli w polsce gotowy program.

 

http://www.chiptronic.com/de/tuning-benzin...-kw-204-ps.html

tutaj maja od pazdziernika 2009 juz... jakim cudem nikt do polski tego jeszcze nie sciagnal?

 

Regulamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zachodzi to mają w kilku miejscach, tutaj też:

wiss-chiptech.com/softwareoptimization_renault.html"]http://[ciach]wiss-chiptech.com/softwareopti...on_renault.html

 

zarówno przez Box'a jak i przez zmiane oprogramowania.

Tyle że trochę daleko ode mnie :mrgreen:

 

Ale może w końcu i u nas ktoś się dobierze do 2.0 TCE :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

Jeśli chodzi o R26 F1 to ponoć najszybsze seryjne auto z grupy tz. GTI.

 

Już nie, teraz rządzi Focus RS

 

Mylisz się. Zobacz sobie czasy na Nurburgringu.... R26 ma o ok. 10 s. krótszy czas przejazdu. ...przepaść. Moc to nie wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam serdecznie.

 

Zastanawiam sie nad zwiększeniem mocy w rmc tce 180. Interesuje mnie wzrost przyspieszenia z seryjnych 7,8 sekund do ok 7,2. Nie chce jakos strasznie zylowac silnika i zazwyczaj nie katuje go. Czasami mam fantazje ruszyć szybciej i tyle.

Czy uważacie że ten silnik ma możliwość bezpiecznego podniesienia mocy do ok 195km? I czy taki wzrost dałby wspomniany wyżej przyrost przyspieszenia?

 

Ostatnia kwestia: czy ktoś w aucie z tym silnikiem zdobią tuning? Bardzo chciał bym poznać opinie kogoś z takim doświadczeniem.

 

I czy był to box czy chip ?

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za Wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!