Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie - pare pytan...


Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie,

proszę Was bardzo mocno o pomoc, problem dotyczy ogrzewania. Dodam, ze jest to wersja z klimatyzacja automatyczna.

W momencie, gdy podniesie się temp. autko zaczyna grzać, powiedzmy ustawie na 26 stopni, ładnie grzeje przez jakieś 15 minut, potem powietrze z nawiewów zaczyna lecieć coraz chłodniejsze.

Dla przykładu jak ustawie na MAX to cały po powietrze jest tak gorące ze w aucie można nago siedzieć i nie ma objawów jak wyżej, ze zaczyna z czasem się ochładzać. Zastanawiam się czy to może być wina nagrzewnicy???

Czy może to coś innego...

Co Wy o tym myślicie.

Aha temperaturę trzyma cały czas równo, tak wskazówka jest na środku skali....

proszę o rade.... pozdr. michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszalnik a czujnik tem.wewnętrznej. Na waszym miejscu otworzyłbym do niego i wyczyścił turbinkę oraz delikatnie sam czujnik . Wszystko znajduje się za oświetleniem kabiny z przodu ( takie dwa otworki z plastrem miodu ) <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik 1970, już to robiłem i nawet sprawdzałem komputerem który nie wykazał błędu czujnika. Zastanawiam się czy przyczyna może leżeć po stronie panelu klimatronika.

I jeszcze jedno - czy czujnik temperatury wewnętrznej działa gdy używamy klimatronika w manualu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie . Może po prostu nagrzewa wnętrze do tej temperatury tylko jest ona mało lub słabo odczuwalna . Sprawdźcie temperaturę dodatkowym termometrem i wszystko sie wyjaśni ;-). Tak , działa , przynajmniej tak mi się wydaje :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy to nie jest tak, ze w momencie gdy temperatura we wnętrzu osiągnie nieco ponad 26 stopni, system dążąc do wyrównania jej do żądanego poziomu daje chłodniejsze powietrze?

Wybierając temperaturę max, nie okreslacie jaka ma być - grzejecie do jak najwyższej i czujnik nie ma wtedy górnej temp granicznej, więc nie schładza powietrza w razie jej przekroczenia. Powyższe stwierdzenia opieram na znajomości klimatroników z VAGów, Alfy Romeo i Opla. Sam w Renówce nie posiadam, więc ręki za to uciąć sobie nie dam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszalnik a czujnik tem.wewnętrznej. Na waszym miejscu otworzyłbym do niego i wyczyścił turbinkę oraz delikatnie sam czujnik . Wszystko znajduje się za oświetleniem kabiny z przodu ( takie dwa otworki z plastrem miodu ) <ok>

 

Dzieki serdeczne za pomoc...

 

Mam jednak jedno pytanie, czyszczenie turbinki ?? rozumiem ze mowimy o dmuchawie, czy tak??

 

pozdr.

michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy to nie jest tak, ze w momencie gdy temperatura we wnętrzu osiągnie nieco ponad 26 stopni, system dążąc do wyrównania jej do żądanego poziomu daje chłodniejsze powietrze?

 

Spokojnie, po kolei bo zaczynamy mieszać - układ działa na dwa sposoby:

1. Automatycznym - ustawiamy np 24 stopnie i klimatronik utrzymuje zadaną temperaturę grzejąc lub chłodząc, w tej opcji działa czujnik temperatury wewnętrznej zwany inaczej "turbinką" sterując układem.

2. Manualny - ustawiając temperaturę w zakresie min..16...........26..max ( w normalnym układzie od niebieskiego do czerwonego ) ręcznie regulujemy temperaturę w aucie, czujnik temperatury wewnętrznej nie powinien działać bo i po co?

Jako że nagrzewnica jest w sposób ciągły zasilana gorącym płynem z układu chłodzenia jedynym sposobem aby regulować temperaturę w aucie jest mieszalnik powietrza - to w trybie automatu. Jak kontrolujemy ilość i temperaturę w układzie manualnym? Wg mnie problem tkwi w sposobie otwierania klapki ciepłego powietrza, po prostu się nie otwiera w zakresie do 26 stopni albo otwiera się w tylko nieznacznie, natomiast przy ustawieniu wartości max. otwiera się w całości. Czy za otwarcie klapek odpowiada panel klimatronika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

moje zdanie jest takie, że w wersji z klimatyzacją automatyczną turbinka a dokładniej czujnik umieszczony przy niej jest cały czas wykorzystywany, cały czas analizuje temp. otoczenia.

Dlaczego, ponieważ w momencie gdy ustawimy na np. 25 stopni to w początkowej fazie grzeje mocniej bo czujnik "stwierdza", że temperatura znacząco odbiega od tych 25 st. C, w momencie wyrównania zaczyna mieszać powietrze.

Przeczyściłem czujnik wraz z turbinką i jest znacznie lepiej.

Czujnik był cały w kurzu, dość grubo.

Jeżeli o mnie chodzi to jeżeli jest brudna nagrzewnica, to i płyn w zbiorniczku powinien być brudny, u mnie przynajmniej jest czysty...

pozdr.

michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego, ponieważ w momencie gdy ustawimy na np. 25 stopni to w początkowej fazie grzeje mocniej bo czujnik "stwierdza", że temperatura znacząco odbiega od tych 25 st. C, w momencie wyrównania zaczyna mieszać powietrze.

 

W takim razie po co jest automat skoro w manualu czujnik temp. wewnętrznej reguluje temperaturę? A co będzie jak zachcę mi się włączyć ogrzewanie w lato ( nagrzane wnętrze ) to co będzie leciało zimne powietrze jak ustawię na 26 stopni?

Co raz bardziej do mnie zaczyna przemawiać fakt że w renault regulacja ciepłego powietrza jest lekko pisząc "niedopracowana". Ostatnio miałem przyjemność jeździć nowym clio III ( 6 tys km przebiegu ) i odczuwalne ciepło z nawiewów było czuć po przekręceniu ok 90% pokrętła w kierunku max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie po co jest automat skoro w manualu czujnik temp. wewnętrznej reguluje temperaturę?

Ale mieszacie . ano po to kolego by ci [****] nie przygrzało ani nie przechłodziło . Koledzy Ci dokładnie wytłumaczyli po co on jest a jeśli według Ciebie jest zbędny to go wywal <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek_c ma rację. W trybie manualnym ma grzać do oporu, bez względu na wszystko. W automacie informacja jest brana z czujnika i wtedy się automatycznie zmniejsza siła nawiewu.

Mam dokładnie ten sam problem, dlatego śledzę temat na bieżąco. Kiedyś powietrze w zimę grzało gorące, teraz tylko ciepłe. Te same objawy itd, ale jeszcze nic nie zdziałałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!