Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie - pare pytan...


Rekomendowane odpowiedzi

Prezes, wątpię, bo jak się ustawi na MAX to wtedy grzeje pełną parą. Dopóki wyświetlacz pokazuje cyferki to nie grzeje tak jak powinno. Problem dokładnie tak samo wygląda jak w pierwszym poście kol. michasio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę w Płocku to przy okazji zapytam <ok> A na początek może wystarczy odłączyć ten czujnik i wtedy sprawdzić co się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie,

wczoraj w nocy jak wracałem to odłączyłem czujnik temp. i klima nie chciała przejść w tryb AUTO, poza tym żadnych błędów.

Ale zatrzymałem się, zdemontowałem ten górny panel i te dziurki w formie plastra miodu zakleiłem taśmą izolacyjną i co się stało...

Według mnie to tak... turbinka wytwarza ciąg powietrza, które jest automatycznie schładzane. Wokół czujnika wytworzyła się na pewno chłodna otoczka z powietrza.

Praktycznie po kilku chwilach od zastosowania patentu z wlotów zaczęło wiać naprawdę ciepłym wiaterkiem, a miałem ustawione na 24 stopnie...

Dziś jadę na szrot, stoją tam dwa Scenic'ki rozbite, wymontuje turbinkę, jeżeli trzeba będzie to kupię nowy układ do mierzenia temp. i go wlutuję...

pozdr.

michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, To może nagrzewnicą trzeba się zająć <ok>

 

Jak wspomniałem wcześniej nagrzewnicę wymieniłem i to samo, zauważalna równica jet tylko wtedy gdy uruchamiam silnik z wcześniej ustawioną temperaturą np 22 stopnie i wtedy po rozgrzaniu całego układu leci ciepłe powietrze.

 

 

Może jest coś co odłącza nagrzewnicę

 

Nagrzewnica jest zasilana cały czas ( gorące rurki zasilanie - powrót, gorąca nagrzewnica ), ciepłe powietrze jest dostarczane po uchyleniu klapki więc sądzę że może być problem ze sterowaniem klapką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

wymieniłem turbinkę na inną. Jest tak jak było, grzeje np. na 26 i po jakimś czasie zaczyna się schładzać, jak dam na HIGH to w aucie nie idzie wyrobić...

Aha mam takie pytanie dodatkowe, w którym miejscu powinna znajdować się wskazówka temperatury to zagrzaniu silnika. U mnie jest praktycznie na środku skali... Czy to dobrze jest?

Czy można jakoś sprawdzić termostat???

pozdrawiam i dzięki

michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

na chwilę obecną jest wszystko jasne. Skontaktowałem się z osobą która pracowała kilka lat w serwisie Renault w Poznaniu i wyjaśniła mi parę rzeczy, a mianowicie:

w niektórych Reniach wychodziły dwa różne systemy klimatronika. Jeden działał w ten sposób, że po przejściu w tryb ręczny - manualny przestawał kontrolować temperaturę za pomocą czujnika - turbinki. Za to miał dodatkowy w tzw. mieszalniku powietrza. Natomiast drugi, który jest montowany w Lagunach, choć nie we wszystkich... działa cały czas w oparciu o temp. z turbinki. Tryb manualny różni się od automatu tym, że możesz skierować ciąg powietrza na nogi, szybę lub każdą inną kombinację... a także zwiększyć lub zmniejszyć ciąg wichury ;-) .

Żadna klapka nie ma tu nic do rzeczy. Może mieć wpływ jeśli np. ustawimy temp na HIGH i z nawiewów leci co najwyżej letnie powietrze. U mnie jest tak, że leci gorące, że w aucie nie idzie wyrobić...

pozdr. michal

 

[ Dodano: 2009-10-15, 13:06 ]

witam,

ja to rozumiem tak, jeżeli załóżmy na zewnątrz jest 5 stopni i w aucie tyle samo, to ustawieniu na wspomniane 26, system dąży do podniesienia temp. wewnętrznej, a w momencie gdy zbliża się do tej granicy zaczyna stopniowo ochładzać powietrze wydobywające się z kratek...

pozdr. michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy zbliża się do tej granicy zaczyna stopniowo ochładzać powietrze wydobywające się z kratek...

To tak jak napisałem na początku;) No, może z małą modyfikacją <ok> . uzupełnienie dodane przez marek_c doprecyzowuje kwestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Odświeżę trochę temat.

Po całkowitym odłączeniu czujnika temperatury wewnętrznej, na każdym ustawieniu temp. leci max gorące powietrze - taka drobna informacja, która wcześniej nie padła w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się trochę pod temat. Scenic IphII z klimatronikiem.

Jechałem ostatnio w dość niskiej temp. i zauważyłem, że zamiast grzać daje tylko powietrze z zew. Klima działała prawidłowo tylko nie leciało ciepłe powietrze. Na nagrzewnicy ciepłe rurki, temp. silnika też ok. Odpiąłem klemy i po podłączeniu nie działała już dmuchawa (sprawna). Panel zaświeca się ale nic nie robi. Zmieniłem oprnicę nadmuchu - to samo.

Komp. u mech. pokazał "Błąd obwodu mieszalnika". Co to może być, może jakiś silniczek? tylko, który?

Pozdrawiam

AR

P.S.

Już doszedłem. Silniczek krokowy klimatyzacji (steruje ciepłe zimne powietrze) - znajduje się po lewej stronie od filtra kabinowego, przy nogach pasażera. Wymiana to dwie śrubki (6) i już wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziś wyciągnąłem filtr kabinowy i wyglada, że trzeba zmienić. Filtr kabinowy powinien być czysty bo to wpływa na ciąg powietrza a tym samym lepsze działanie nawiewu. Na razie wyczyściłem filtr aż nie kupię nowego. :mrgreen:

Wysypało się tyle piachu i liści, że szkoda gadać. Cóż, jedyny filter którego nie wymieniłem po zakupie.

 

Dodano: 29 mar 2012 - 00:45

Filterek jeszcze stary ale OK.

Mam pytanko. Wyczyściłem turbinkę od klimy na suficie. Wydmuchałem syf. Tam jest taki mały wiatraczek. Czymś to smarujecie czy wystarczy wydmuchanie? Przypomniało mi się aby tam zajrzeć i stąd takie przemyślenia.

Teraz czekam na temperatury powyzej 20 aby zabrać się za przeczyszczenie wentylatorka od ogrzewania. Poczytałem na forum. Musi być ciepło bo trzeba sie położyć i pogimnastykować :mrgreen: .

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

OK Prezesie.

Późno było bo 00:45 więc pomyślałem może ktoś siedzi to na szybko coś rzuci :-)

Zgadza się. Na forum przerabiano temat turbinki. Jakiś czas temu czytałem ale zapomniałem jak tam z tym smarowaniem. Cóż, trzeba spojrzeć.

 

Dodano: 27 kwi 2012 - 01:06

Jak to jest?

Jak włączam przycisk automatycznej klimy to minimalna ilość kresek nawiewu to co najmniej dwie, ale może być więcej.

Jak obniżę do jednej to przełącza się na ręczną. To jest normalne?

 

Po naciśnięciu przycisku ręcznej klimy można podnosić i obniżać siłę nawiewów. Wiadomo, to oczywiste.

Czyli automatyczna ma określone parametry i określone minimum poziomu nawiewu?

 

I jeszcze coś.

Wentylator chłodnicy ( w czasie pracy klimy) chodzi cały czas czy tylko okresowo?

Nie zwracałem na to uwagi. Dziś posłuchałem odgłosów tuż po wyłączeniu auta. Wiatrak chodził jeszcze dosłownie moment. Nie wiem jak w czasie jazdy.

Temperatura na wskaźnikach normalnie, chłodzi w aucie, wężyki lodowate i gorące czy tak jak być powinno.

 

I na koniec.

Wcześniej na forum szukałem odpowiedzi, gdzie jest wężyk odprowadzajacy wodę z klimy. Odpowiedź dostałem. Niestety mój jest chyba dość króŧki i widać go dopiero stojąc w kanale.Jak często spływa taka woda. Ciągle czy co jakiś czas?

 

Dodano: 13 maj 2012 - 22:51

Co do wężyka.

Jak wspominałem mój wężyk od klimy jest praktycznie niewidoczny. Muszę oglądać go z kanału :-). Ostatnio zaobserwowałem, że jednak woda wypływa(kałuża pod autem czyli nikt mi nie wypija wody :-))

 

Co do wentylatora chłodnicy to chyba OK.

Zbieram się aby rozebrać wiatrak w środku auta(sporadycznie ciut popiskiwał na mrozie)Niestety jak nie zimno i deszcz to znowu chwilowa gorączka, że brakuje tchu.

 

Dodano: 23 maj 2012 - 00:02

Dziś zabrałem się za obejrzenie wiatraka od nawiewu bo jak wspominałem czasem popiskiwał na chłodach Cóż opis na forum to jedno a życie to drugie....

Na forum było to dość proste, ale w moim przypadku zajęło to trochę więcej czasu. Miały być trzy śruby, osłonka i już a tu niespodzianka. Były 4 śruby mocujące wiatrak, następna do przykręcenia przekaźnika, kolejna do osłonki. Razem 6 śrub. I jeszcze odkręciłem zabezpieczenie filtra przeciwpyłkowego. To kolejne 2 śruby. Gimnastykowałem się na progu aż czuję próg na plecach :-) .

Kombinowanie, kręcenie, odkrecanie, dokręcanie, demontaż maty wygłuszającej(zabezpieczającej) W trakcie obrobił się klucz. Kurde, szukałem i znalazłem drugi, stary ruski porządny. Nie to co ten nowy markowy złom.

Wiatrak wyglądał dobrze, zero rdzy, troszke ciężko chodził(pewnie od nowości nie był ruszany, ale nalałem płynów i od razu lepiej. Nie rozbierałem na kawałki bo to dość skomplikowane a nie widzę potrzeby skoro olej wleciał tam gdzie trzeba.Szczotki jeszcze w normie. Podłączyłem, troszke pochodził poza autem. Wyczyściłem i poskładałem. Zobaczymy czy problem z piszczeniem ustąpił, ale to trzeba poczekać na chłodniejszy dzionek. Tak czy inaczej następnym razem będzie łatwiej bo wiem co i jak chociaż dostęp do śrub jest tragiczny. Fakt, miałem problemy z odpowiednimi kluczami ale jakoś poszło.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest?

Jak włączam przycisk automatycznej klimy to minimalna ilość kresek nawiewu to co najmniej dwie, ale może być więcej.

Jak obniżę do jednej to przełącza się na ręczną. To jest normalne?

Automat sobie sam steruje. U mnie czasem jest min. kresek.

Jeśli ręcznie zmienisz to normalne, że zmienia się na ręczne.

Czy automat ma określone min. Nie wiem.

U mnie czasem wydaje się, że zaraz po rozruchu prawie nie dmucha a potem sobie zaczyna automatycznie sterować.

Wentylator chłodnicy ( w czasie pracy klimy) chodzi cały czas czy tylko okresowo?

U mnie się wyłącza i włącza jak potrzebuje :) Jak w twoim to musisz spr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!