Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalnie.. Komputer = oszust ?


kepa416

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym się dowiedzieć czy istnieje i jak duży może być błąd w średnim spalaniu i spalonych litrach ON mam 1.5 dCi i dwa tygodnie temu zalałem do pełna aż się wylało, komputer pokazywał 60 litrów, choć weszło na pewno więcej ~ 64 nie wiem dokładnie bo zostało trochę na rezerwie, no ale okey dziś wybiła połowa na liczniku i zalałem znów wg komputera spaliłem 29,6 litra ON przy 5.4 średnim a udało mi się dolać 39 litrów ? Czego to może być błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer pokazywał 60 litrów, choć weszło na pewno więcej

Liczy się to co jest w zbiorniku. Pływak podniesiony na max = 60 litrów. Nie zlicza się paliwa z przewodu.

wg komputera spaliłem 29,6 litra ON przy 5.4 średnim a udało mi się dolać 39 litrów ?

Dolałeś znów do pełna, więc pojawiły się dodatkowe litry których komputer nie zliczy, a dystrybutor tak.

Czego to może być błąd ?

Błąd pomiaru:

-dystrybutora

-licznika

-pływaka

-komputera zliczającego spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kepa416, A spalanie w zatłoczonym zakorkowanym mieście policzył komputer ;) Stoisz, silnik pracuje, pobiera paliwko a komp nie zlicza kilometrów. Już kiedyś to pisałem, że przy dzisiejszych sytuacjach w miastach komp powinien podawać zużycie paliwa w motogodzinach :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak pisze gojgien. W korkach stoisz, albo toczysz się gdzieś z prędkością 20-30km/h, a komputer łapie dopiero pomiar przy prędkości 30km, więc zanim się rozpędzisz to już hamujesz i tyle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie komputer na postoju z uruchomionym silnikiem też zlicza. A oto przykład: zatankowałem do pełna, skasowałem pomiary spalania i ze stacji wjechałem prosto w korek, gdzie stałem i wlokłem się prawie 30min po czym ruszyłem. Spojrzałem na pomiary, a tu szok średnie 30,3l/100 !!!, średnia 3km/h ;) to jeszcze nic pewnego razu zimą auto stało kilka dni na tęgim mrozie na dodatek było całe w lodzie, uruchomiłem skasowałem pomiary i zostawiłem na 15min, po rozmrożeniu ruszyłem i na wyświetlaczu ujrzałem średnie spalanie 99,9l/100, byłby pewnie więcej, ale cyfr na wyświetlaczu brakło ;) Oczywiście jadąc dalej, szybko zaczęło spadać.

Tak wiec jak widzicie Panowie pomimo, że auto nie jechało średnią spalania policzył.

Problem niestety jest z dokładnością pomiaru przez komputer u mnie zaniża o 1,5 do 2l/100 u kolegi w Lagunie 1,9dci 1l u siostry w Sceniku 1,9dci 1,5l/100.

Kolega ostatnio jechał przez Niemcy i na autostradzie zapaliła mu się rezerwa i że może jeszcze przejechać 57km, przejechał 10km i stanął z braku paliwa.

Jeśli chodzi o diesle to w większości przypadków tak duże błędy w pomiarze spalania występują po tzw. chiptuningu, gdzie po takim zabiegu komputer mocno zaniża spalanie, a defakto pali więcej niż paliło przed. Przykład Meganka II 1,5dci 101KM podkręcona do 120KM spala w mieście typu Wrocław 7,4l ON/100, a komputer pokazuje 5,3l/100 i na forum później czytamy, że komuś spala 3,5l/100 ;) Więc najdokładniejszy pomiar to lanie pod korek ilość km i kalkulator, a jak nie wierzycie sprawdźcie sami.

Komputer wylicza średnie spalanie i ilość zużytego paliwa na podstawie czujników: ilość zasysanego powietrza przez silnik, czasu otwarcia wtryskiwaczy, ciśnienia atmosferycznego, temp.zasysanego powietrza, przebytych kilometrów lecz nie wie tylko o jednym - o jakości zalanego paliwa !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja mam szczeście ale u mnie komp zawyża spalanie ;)) Tak Tak zawyża nie odwrotnie. MAłżowinka jeździ dzień w dzien do pracy 20 km w jedna stronę ( Gdańsk Zad.. do Sopotu) Praktycznie cała droga w korku i komputerek pokazuje spalanie 6,7 l/100 po tankowaniu i ręcznym przeliczeniu wychodzi 6,4/6,5. Do przeżycia ale myślałem że będzie mniej. Ale ogólnie wierzę w to co pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Stary temat ale skoro jest to po co nowy zakładać :) Mój komputer pokazuje spalanie średnie ponad 13l/100km ale po przejechaniu 200km pokazało że spaliłem troszkę ponad 20l benzyny z baku... Co ciekawe jeżeli bak ma 60l (nie wiem czy każda wersja tak ma?) to po tych 20l spalonych wskazówka jest na połowie a powinna być w pozycji 2/3, tak dużo paliwa zostawia na rezerwe? Któremu czujnikowi wierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wg. mnie komputer liczy również spalanie jak stoimy. Świadczy o tym wskazanie zużytego paliwa. Kasujemy licznik, zapalamy samochód i czekamy. Po chwili mamy wskazanie na że auto zużyło 0,1 l, a przejechało 0 km. Poza tym gdyby liczył tylko powyżej prędkości 30 km/h to nie wskazywałby prędkości średniej poniżej 30km/h a ja mam średnią po mieście od 20-25 km/h.

Ostatnio wyzerował mi się komputer samoczynnie, ale licznik dzienny kilometrów pozostał bez zmian. Podejrzewam że może to być spowodowane tym, że dystans na jakim mierzyłem średnie spalanie przekroczył 10 tkm. 2 tygodnie temu miałem jakieś 9 i pół tysiąca wiec myślę że to może być to. Zdarzyło się może komuś coś podobnego?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten zaraz za głównym. Ten licznik się nie wyzerował, natomiast wszystko co jest dalej czyli zużyte paliwo, średnie zużycie, itd zostało wyzerowane. 10 000 było na liczniku dystansu, z którego zliczane były średnie: prędkość i spalanie (chyba przedostatnia pozycja). Mówiąc prościej nie zerowałem komputera przez 10 000 km i wtedy sam się wyzerował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!