Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słąbo świecące xenony?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem niedawno sobie Megane PhI w wersji z xenonami, skórą itd. Jest to moje pierwsze auto z xenonami i mam dziwne uczucie że świecą słabo a przede wszystkim krótko.

 

Jak odpalam auto to światła sie podnoszą do góry w 3 szybkich skokach, a potem powolnie płynnie opadają trochę.

 

Moje pytanie jest takie:

Czy właśnie tak zachowują się też wasze lampy?

Czy xenon powinien świecić dużo jaśniej niż zwykłe lampy? (wg mnie światło jest takie dośc szare, jak się jedzie na całkiem ciemnej drodze nie jest źle- jest szaro ale widać daleko ), ale jak jest szaro albo prawie ciemno to moim zdaniem jest gorzej niż na zwykłych lampach.

 

Moje auto ma 90tyś przebiegu.

Nie wiem jaka to wersja bo była mocno doposażona- ma pełne skóry czarne dziurkowane z podgrzewaniem foteli, dachem solarnym, tempomatami itd itp.

 

PROSZĘ O OPINIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytuje posta bo sam znalazłem odpowiedź co do regulacji.

System sprawdza się komputerem czy czujniki są w zakresie swojej pracy (miałem kontrole i wszystko bylo ok) a resztę reguluje się ręcznie śrubkami.

Jeszcze nie byłem w stacji diagnostycznej ale na ścianie sprawdziłem i były ciut za nisko, podregulowałem trochę ale mimo wszystko na drodze światła wydają się bardzo blade.

Co do regulacji może ktoś zna jaki powinien być kąt padania świateł ksenonowych w Megane II?

 

Znacie jakieś pewne i niedrogie źródło palników do ksenonów do Megana?

 

[ Dodano: 2009-11-16, 18:52 ]

Dziś mam kilka informacji na temat xenonów. Mam nadzieje że się wszystkim przydadzą.

Poczytałem na necie trochę o soczewkowych lampach ksenonowych i postanowiłem przed kupieniem nowych żarników za 270zl zrobić coś co mnie nic nie kosztowało. Sprawdziłem czystość elementów optyki.

 

1- zdjąłem zderzak- w sumie to jakieś 10 minut roboty - bardzo prosta czynność

2- odkręciłem światła- pamiętajcie górna śrubka jest krótsza -przyda się ta informacja przy przykręcaniu

3- rozebrałem światła- aby wyjąć soczewkę z odbłyśnikiem odkręca się 3 małe śrubki M3- kluczyk nasadowy 5.5 jest konieczny

4- teraz trzeba rozdzielić soczewkę od odbłyśnika i przesłony żeby wyczyścić całość

5- odginamy delikatnie 2 metalowe zaciski, a dwa kolejne odchylamy o 90 stopni aby móc zdjąć odbłyśnik z obudowy soczewki.

6- delikatnie czyścimy wszystko pamiętając o złożeniu w odpowiedniej kolejnośći i nie do góry nogami.

 

W linku różnica pomiędzy wyczyszczoną soczewką, a nie wyczyszczoną. Dodatkowo zdjęcie odbłyśnika po czyszczeniu-był przydymiony podobnie do soczewki.

czyszczenie soczewek

 

Jakość świecenia oczywiście lepsza jednak nie mam pewności o ile gdyż nie jezdziłem za bardzo po nieoświetlonej drodze. Ale jeśli będzie nadal źle to przynajmniej mam 100% pewność że to żarówki, a całą robota zajęła mi 1h 20min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

lepszy efekt uzyskamy jak oddamy soczewki do regeneracji bo te niestety ale z czasem ulegaja wypaleniu

(koszt ok 80pln/sztuke)

 

Lampy bedą świecić jak nowe

 

żeby utrzynać je jak najdłużej w dobrej kondycji zamontuj światła do jazdy dziennej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

aston76

co z tego, skoro problem wciąż jest aktualny

ostatnio u ciebie przeprowadziłem taką regenerację

poniżej link do posta:

http://megane.com.pl/topic/34698-regeneracja-lamp-ksenon/page__pid__268420#entry268420

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!