Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słąbo świecące xenony?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem niedawno sobie Megane PhI w wersji z xenonami, skórą itd. Jest to moje pierwsze auto z xenonami i mam dziwne uczucie że świecą słabo a przede wszystkim krótko.

 

Jak odpalam auto to światła sie podnoszą do góry w 3 szybkich skokach, a potem powolnie płynnie opadają trochę.

 

Moje pytanie jest takie:

Czy właśnie tak zachowują się też wasze lampy?

Czy xenon powinien świecić dużo jaśniej niż zwykłe lampy? (wg mnie światło jest takie dośc szare, jak się jedzie na całkiem ciemnej drodze nie jest źle- jest szaro ale widać daleko ), ale jak jest szaro albo prawie ciemno to moim zdaniem jest gorzej niż na zwykłych lampach.

 

Moje auto ma 90tyś przebiegu.

Nie wiem jaka to wersja bo była mocno doposażona- ma pełne skóry czarne dziurkowane z podgrzewaniem foteli, dachem solarnym, tempomatami itd itp.

 

PROSZĘ O OPINIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytuje posta bo sam znalazłem odpowiedź co do regulacji.

System sprawdza się komputerem czy czujniki są w zakresie swojej pracy (miałem kontrole i wszystko bylo ok) a resztę reguluje się ręcznie śrubkami.

Jeszcze nie byłem w stacji diagnostycznej ale na ścianie sprawdziłem i były ciut za nisko, podregulowałem trochę ale mimo wszystko na drodze światła wydają się bardzo blade.

Co do regulacji może ktoś zna jaki powinien być kąt padania świateł ksenonowych w Megane II?

 

Znacie jakieś pewne i niedrogie źródło palników do ksenonów do Megana?

 

[ Dodano: 2009-11-16, 18:52 ]

Dziś mam kilka informacji na temat xenonów. Mam nadzieje że się wszystkim przydadzą.

Poczytałem na necie trochę o soczewkowych lampach ksenonowych i postanowiłem przed kupieniem nowych żarników za 270zl zrobić coś co mnie nic nie kosztowało. Sprawdziłem czystość elementów optyki.

 

1- zdjąłem zderzak- w sumie to jakieś 10 minut roboty - bardzo prosta czynność

2- odkręciłem światła- pamiętajcie górna śrubka jest krótsza -przyda się ta informacja przy przykręcaniu

3- rozebrałem światła- aby wyjąć soczewkę z odbłyśnikiem odkręca się 3 małe śrubki M3- kluczyk nasadowy 5.5 jest konieczny

4- teraz trzeba rozdzielić soczewkę od odbłyśnika i przesłony żeby wyczyścić całość

5- odginamy delikatnie 2 metalowe zaciski, a dwa kolejne odchylamy o 90 stopni aby móc zdjąć odbłyśnik z obudowy soczewki.

6- delikatnie czyścimy wszystko pamiętając o złożeniu w odpowiedniej kolejnośći i nie do góry nogami.

 

W linku różnica pomiędzy wyczyszczoną soczewką, a nie wyczyszczoną. Dodatkowo zdjęcie odbłyśnika po czyszczeniu-był przydymiony podobnie do soczewki.

czyszczenie soczewek

 

Jakość świecenia oczywiście lepsza jednak nie mam pewności o ile gdyż nie jezdziłem za bardzo po nieoświetlonej drodze. Ale jeśli będzie nadal źle to przynajmniej mam 100% pewność że to żarówki, a całą robota zajęła mi 1h 20min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

lepszy efekt uzyskamy jak oddamy soczewki do regeneracji bo te niestety ale z czasem ulegaja wypaleniu

(koszt ok 80pln/sztuke)

 

Lampy bedą świecić jak nowe

 

żeby utrzynać je jak najdłużej w dobrej kondycji zamontuj światła do jazdy dziennej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

aston76

co z tego, skoro problem wciąż jest aktualny

ostatnio u ciebie przeprowadziłem taką regenerację

poniżej link do posta:

http://megane.com.pl/topic/34698-regeneracja-lamp-ksenon/page__pid__268420#entry268420

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!