Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie / hałas w tylnej części samochodu


Lovecraft

Rekomendowane odpowiedzi

Będąc na rutynowej kontroli w serwisie został wyminiony tylny wieszak rury wydechowej. Od te chwili zaważyłem, że co auto za głośno chodzi. Ale najbardziej dziwne jest to, że owe buczene dochdzące z tynej cześci sachodu i jest odczuwlne przy 1900 obrotów do 2000 i 2900 do 3100. W innych zakrsach jest oki. Wymieniłęm już tłumik koncowy ale nic się nie poprawiło. Zaden mechanik nie potrafi zdignozwać dlaczego tak się dzieje. Mówią, że wizulne cały układ wydechowy jest oki. Najciekasze jest że hałas ma dzwięk pustej dużej puszki i jest słyszalny tylko wewnątrz auta. Proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo marnej jakości tłumik, albo są niespasowane elementy, tzn. źle spasowane rury, połączenia. Miałem bardzo podobny objaw. Okazało się, że połączenie po prostu rury lekko wysunęły się z połączenia, połączenie jest typu kielichowego. Więc czasami może się tak zdarzyć że się lekko rozłączy. Wtedy część spalin zamiast do tłumika ucieka na zewnątrz. Na postoju może to być słyszalne po przegazowaniu i utrzymaniu obrotów na w/w zakresie. Najlepiej to zrobić w dwie osoby, jedna naciska gaz, a druga sprawdza połączenia po autem. Jeżeli będzie nieszczelność to na połączeniu będą również widoczne czarne smugi sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie osłana i nie nowy tłumik bo na starym był podobny efekt. Zauważyłe dzisiaj rano, że buczenia i żadnego innego dzwieku nie słychać po przejechaniu kilku kilometrów się dopiero zaczyna. Kiedy silnik jest mocno nagrzany to nawet na postoju przy dodaniu i odjeciu gazu buczy z tym ze bardziej kiedy schodzi z obrotów. Na zewnątrz słychać z rury kaszel i teraz nie wiem, czy jest to normalne. Tzn gaz dodaje jest oki a kiedy schodzi z obrotów zaczyna kaszleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Będąc na rutynowej kontroli w serwisie został wyminiony tylny wieszak rury wydechowej. Od te chwili zaważyłem, że co auto za głośno chodzi. Ale najbardziej dziwne jest to, że owe buczene dochdzące z tynej cześci sachodu i jest odczuwlne przy 1900 obrotów do 2000 i 2900 do 3100. W innych zakrsach jest oki. Wymieniłęm już tłumik koncowy ale nic się nie poprawiło. Zaden mechanik nie potrafi zdignozwać dlaczego tak się dzieje. Mówią, że wizulne cały układ wydechowy jest oki. Najciekasze jest że hałas ma dzwięk pustej dużej puszki i jest słyszalny tylko wewnątrz auta. Proszę o sugestie.

Panowie, mam dokładnie taki sam problem.

Byłem u kilku mechaników, każdy mówi że wydech jest w idealnym stanie i nie widać przedmuchów.

Może ktoś rozwiązał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No i jak tam udało się komuś coś zrobić? Mam to samo u siebie w aucie ale nie mam pojęcia co to jest. Dodam że auto mam od niedawna a poprzedni właściciel zaczepil wydechem i urwał kable sondy. Mysle ze ten objaw zrobił się po tym zdarzeniu. Ktoś coś? Jakiś pomysł? 

 

Muszę zauważyć jedna rzecz że sprawdzałem wydprzeglajac auto w czasie jazdy i niekoniecznie czuć różnice. Różnice są tylko przy określonych prędkościach samochodu a nie obrotach silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!