Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana łożyska w sprężarce klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest z tym łożyskiem, kiedy ono brzęczy ?

W moim aucie buczenie słychać po włączeniu klimatyzacji, bez włączania jest cisza.

Czynnik i olej jest, więc to raczej nie mała ilość czynnika.

Jakie powinno być łożysko do sprężarki przy silniku 1,6 16V o nr 8200316164 ?

Podobno jest to inna sprężarka niż przy 1,9 dCi i w sklepie podawali trzy rozmiary łożyska 35x52x22, 35x50x20 oraz wyżej wymienione 35x55x20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. odświeżę temat.Mnie też czeka wymiana łożyska.Numery mojej sprężarki Delphi 8200316164 czyli takiej samej jak u Kolegi Pawel - post wyżej.Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc,o jakich wymiarach kupić łożysko? Mam silnik 1.5dci 101kM 2004r

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Norb,kupiłem używaną sprężarkę delphi 8200316164 01140017 która pracowała podobno w megance benzyna,a ja mam 1.5dci.Czyli sprężarki o tych numerach co pisałem ,były montowane do diesli i benzyny. Jeśli komuś to pomoże,to łożysko jest o wymiarach:35x55x20 35BD219DUM firmy NSK Japan,

średnica koła 129mm, liczba Pk-6 - czyli pasek akcesorii jest 5 o na kole pasowym mam 6 rowków.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem łożysko koła pasowego sprężarki(delphi) jest takie samo w bęzynie benzynie i dieslu.Może to ktoś na 100% potwierdzić.

Gdzie można kupić ww łożysko.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Właśnie jestem po wymianie sprężarki klimy nr 8200316164. Też myślałem, że wystarczy wymienić tylko łożysko i będzie ok. Objawy były takie, że po załączeniu klimy było słychać bardzo lekko metaliczny dźwięk od strony sprężarki. Oczywiście zero chłodzenia. Niestety okazało się, że poszło całe sprzęgiełko, stopił się plastik. Mechanik załatwił używaną sprężarkę i zamontował. Ważne: należy też sprawdzić bezpiecznik od klimy, sprężarki. U mnie był przepalony i nie dało się za pierwszym razem po wymianie sprężarki nabić klimy. Krótko mówiąc niezłe badziewie z tą sprężarką klimy w Megankach II. Czy czasami serwis Renault nie prowadził jakieś akcji serwisowej odnośnie sprężarek klimatyzacji?

Edytowane przez lk73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zdejmował może ktoś takie sprzęgło z kompresora Delphi 8200470242 w Megi II. Muszę wymienić łożysko koła pasowego bo buczy po włączeniu klimy i na "sucho" bez paska też je słychać.

thumb_hosting_zdjec_1407234762__sprzeglo_przod.jpg thumb_hosting_zdjec_1407234806__sprzeglo_tyl.jpg

 

Próbuję to zrobić na aucie, dostęp kiepski, ale problem mam ze zdjęciem tego sprzęgła. Widziałem ściągacze jak sądzę do takich tarcz ale u mnie nie ma w tych trzech otworach gwintu.

thumb_hosting_zdjec_1407235402__sciagacz-sprzegla-kompresora-klimatyzacji.jpg thumb_hosting_zdjec_1407235844__uniwersalny_sciagacz.jpg

 

Domyślam się że jedynie coś takiego dałoby radę i chyba będę musiał sobie wyprodukować coś podobnego

thumb_hosting_zdjec_1407235430__sciagacz_kol.jpg

 

Może macie jakiś inny patent na to?

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w serwisówce wyraźnie pisze,

Wyciągnąć ruchomą płytę łączącą za pomocą narzędzi z zestawu MS1755.

Potem na koło zakładasz ściągacz(duży) do łożysk, następny rysunek.

Nie wiem co to za przyrząd, nie miałem jeszcze okazji dobrać się do sprężarki. ;)

Swoją drogą ja bym zdemontował sprężarkę, oczywiście po wcześniejszym opróżnieniu układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakieś narzędzie wygląda mi na coś takiego

thumb_hosting_zdjec_1407245084__aaaa.jpg

u mnie tego nie wkręcę bo nie mam gdzie. Żadnej ruchomej płyty też tam nie ma patrząc na kompresor widać od razu tarczę sprzęgła z pierwszego zdjęcia lub jak niżej. Może ten manual tyczy się phI.

thumb_hosting_zdjec_1407245746__bbbb.jpg

Ten manual dotyczy Delphi V5P z Megi/Scenic I, wg noty 6001A powinienem mieć Delphi 6CVC135 ale na nalepce znalazłem 5CVC.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten manual tyczy się phI.

Możliwe.

Może trzeba po prosty odkręcić nakrętkę i ściągaczem ściągnąć całe sprzęgło?

Nie wiem. Ja bym to wyciągnął i na warsztacie robił. Wiem, że to dodatkowy kłopot i koszty, ale czasami jak pójdzie coś źle to te koszty mogą znacznie wzrosnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nakrętkę odkręciłem i próbowałem podważyć sprzęgło jak kolega w 1 poście sugerował, ale ani drgnęło dlatego zacząłem szukać czym by to można złapać i zdjąć. Nie sądziłem że na wieloklinie coś może tak mocno siedzieć. Dopytałem w warsztacie i wołają 150 za wymianę łożyska a w tym nabicie klimy bo i tak będą opróżniać. Chyba się skuszę bo ucieka mi przy osuszaczu więc przy okazji nowe oringi założę.

 

Dodano: 18 sie 2014 - 16:59

Jednak wymieniłem sam, bez wyciągania sprężarki. Zdjąłem zderzak, nadkole i dolne osłony. Bez kanału i podnoszenia auta, ciasnawo ale bez tragedii. Kompresor Delphi 8200470242 łożysko było NSK 35BD219DUM1 55x35x20. Kupiłem też japońskie ale Nachi (65PLN). Robota prosta ale bez prasy ciężko, próbowałem wycisnąć imadłem i trochę poszło ale w moich skromnych ciasnych piwnicznych warunkach prędzej bym zepsuł koło więc zrobiłem to w warsztacie na prasie za 10PLN. Ściągacz do sprzęgła zrobiłem na wzór tego ze zdjęcia, kawałek blachy i podpiłowane śruby i poszło lekko, koło ściągnięte zwykłym ściągaczem, był jeden pierścień na szyjce kompresora zabezpieczający koło pasowe i dwie podkładki dystansujące sprzęgło. Zeszło mi na wszystko prawie 5h łącznie z bieganiem do sklepu po łożysko i na prasę do warsztatu.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę temat, gdzie mogę dostać zestaw naprawczy do sprężarki delphi. W internecie nic takiego nie odnalazłem jak na razie, ewentualnie jakiś numer tego zestawu, mianowicie potrzebuję łożysko sprzęgła i uszczelkę bo otwarłem sprężarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Łożysko da się wymienić bez kanału.

 

1 podnosimy prawe koło odkręcamy je

2 zdejmujemy plastikowe nadkole

3 odkręcamy osłonę metalową 4 śruby 13mm

4 zdejmujemy pasek wieloklinowy

5 odkręcamy śrubę torx 20 lub 25 nie pamiętam dokładnie (u mnie trzeba było dospawać śrubę ponieważ torx objechał)

6 zdejmujemy tarczę sprzęgła (uwaga w tarczy jest podkładka dystansowa której nie należy zgubić)

7 zdejmujemy pierścień zegera

8 zdejmujemy łożysko wraz z kołem pasowym (jest bardzo ciasno należy przesunąć silnik żeby całkowicie wyciągnąć koło na zewnątrz przyda się cierpliwość i ktoś do pomocy)

9 wybijamy łożysko, wkładamy nowe... dobrze jest przeczyścić tarcze sprzęgła oraz koła pasowego papierem ściernym.

zabawę zaczynamy od 8 do 1

powodzenia u nie sprężarka deplhi 01140017 nr renault 8200316164 łożysko NSK 35BD219DUM1 o wymiarach 35x55x20 silnik 1.4 98km 2004r.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!