Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Na innym forum przeczytałem żeby sprawdzić czy działa rezystor trzeba jakimś kablem dotknąć ten radiator i do masy  auta tak też zrobiłem zaiskrzylo  i po chwili dmuchawa zaczęła działać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
Dnia 11.11.2017 o 17:14, bacablue napisał:

Witam. Przerwa w obwodzie wentylatora. Pewnie padły szczotki na silniku wentylatora. Raczej do wymiany.

Witam, czy udało się rozwiązać problem? U mnie dmuchawa podłączana na krótko działa, ale po wpięciu z powrotem już nie :43_slight_frown: Rezystor i sam panel sterowania w porządku. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

podepnę się pod temat, mam tak że po dłuższej jeździe (30-40km) słabnie nadmuch, pomimo ustawienia wentylator na FULL działa jak na 30-40%. Obstawiam  że jest problem z rezystorem dmuchawy, nabyłem już nowy, ale nie za bardzo wiem jak się zabrać  za wymianę, gdzie on jest zlokalizowany w Megane III ph I ? Wymieniał ktoś ? 

Panel klimatyzacji wymieniłem ale nic nie pomogło (poza tym że byl od scenica i w zakresie 20st.C-HI grzał zawsze na max, a poniżej 20st.C tylko chłodził), więc wróciłem do swojego.

Dodam że ten rezystor miałem, niby, wymieniony w ramach akcji fabrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ten sam problem ale auto postało tydzień na mrozie i pewnie to jest przyczyna, jest jakiś sposób by skasować ten błąd bez wizyty w ASO ? bo z tego co czytam to wymiana rezystora (opornika) nie wystarczy ?

opornik wymieniony, łatwo nie było, ale efekt bez zmian dmuchawa nie działa, teraz albo zakup Clipa albo ASO

 

Aktualizacja 08.02

Podłączyłem Clipa i po wykonaniu diagnostyki wyświetla błąd " Przerwa w obwodzie wentylatora". Niby ten błąd kasuję ale problem nie znika, może robię to źle bo z Clipem nie mam doświadczenia, ktoś z was wie jak skutecznie wykasować ten błąd ?

 

Aktualizacja 13.02

Dziś zakończyłem walkę z niedziałającym wentylatorem sam nie wierzę ale wentylator po prostu był zblokowany. Auto nie jeździło 2 tygodnie i z tego powodu wentylator się zblokował. Więc zanim zaczniecie wydawać kasę na rezystor Clipy kasowania błędów i wizyty w ASO to proponuję sprawdzić czy przyczyna usterki nie jest taka jak u mnie. By to określić musiałem zdemontować schowek i osłonę wentylatora.

 

Pomocne były te filmy:

 

 

Teraz wiem, że demontaż osłony był zbędny bo bez tego mogłem wsadzić śrubokręt i zakręcić wentylatorem by go rozblokować.

 

Na koniec taka moja mała dygresja. Mam lagunę 3 z 2008 roku jeżdżę 5 lat bez żadnej awarii w garażu stoi FSO odpalane raz na 3 miesiące wszystko działa a tu Megana najnowsze auto z mojej kolekcji i tak banalna awaria, ech szkoda słów z takiego powodu zaczynam tracić sentyment do tej marki

Edytowane przez soly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ostatecznie problem rozwiązała wymiana panelu sterowania nawiewem, który teoretycznie był sprawny (niemniej wentylator ruszył dopiero po podpięciu nowego używanego panelu). Dziś niestety problem powrócił -  po przełączeniu klimatyzacji na górny nawiew szyby wszystko padło. Panel się świeci, ale nie działa zarówno klimatyzacja, jak i nawiewy. O ile wcześniej było słychać przełączanie nawiewów i nie działał po prostu sam wentylator, to teraz nie słychać w ogóle, aby coś się przełączało... jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Siemanko, bezpiecznik jest ok dmuchawa nie dziala :(. Na allegro zamowilem juz kowa dmuchawe i rezystor. Jakies rady jak wymontowac dmuchawe? Mam widok taki jak na zdjeciu - od strony schowka. Dookola dmuchawy sa 2 sruby i je odkrecilem - ale dmuchawa dalej siedzi ciasno - jakas rada gdzie szukac miejsca zaczepu?

 

w fluensie rezystor tez jest od strony kierowcy i przy pedale?

D9BCECA9-1E1B-4106-B91C-145A59E88EC5.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja również miałem problem z wentylatorem. Miałem zatkane otwory na podszybiu i woda wlała się do wentylatora. Rano okazało się że nawiew nie działa na żadnym z biegów. Na panelu było wszystko w porządku ale wentylator się nie kręcił . Nawet nie jęknął. Pojechałem do mechanika , który wymyślał rożne teorie i podobno wszystko posprawdzał i chciał rozbierać połowę wnętrza samochodu. Odebrał auto z diagnozą na komputerze "błąd obwodu wentylatora" . Wieczorem jednak postanowiłem jeszcze sam sprawdzić co tam jest pod schowkiem. Wziąłem cienki stalowy drut i włożyłem w kratę wentylatora - oczywiście na wyłączonym zapłonie . Wentylator dawał dość  duży opór ale w końcu dał się obrócić kilka razy i już się kręcił leciutko. Następnie uruchomiłem samochód i o dziwo wentylator ożył . Wszystko działa jak wcześniej . Zawsze trzeba sprawdzić po mechanikach którym się nie bardzo chce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam serdecznie.

Mój problem jest zupełnie odwrotny Megane 3 2013r 1,5 diesel. U mnie dmuchawa chodzi cały czas czyli wystarczy że otworzę auto załącza się dmuchawa, wydaje mi się, że automatycznie jest sterowana a manualnie nie daje się zmniejszyć czy zwiększyć siły nawiewu ani wyłączyć. wyłancza się dopiero po odcięciu zasilania przez samochów i włancza się odrazu po włączeniu zasilania w aucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!