Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące i wieszające się obroty


arka3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jeszcze nie minęła pamięć o wymianie komputera UPC, jak już trzeba walczyć z nową awarią.

Forum całe przejrzałem i podobnych wątków jest kilka tylko nikt się nie chwali jak ten problem rozwiązał. (Poza jedną osobą która problemu pozbyła się sprzedając samochód....)

Problem jest taki. Przy zdejmowaniu nogi z gazu obroty wieszają się w przedziale 1100-1500

Czasami spadają do poziomu 900 i jest nawet ok tylko że potrafią na około 10sek. spaść jeszcze na 450-500.

Co zauważyłem w górnym przedziale wieszają się po delikatnym ruszaniu (korek), po hamowaniu silnikiem lub gdy spadają z poziomu 3-4tys dochodzą do 900.

Renatka była na komputerze i oczywiście żadnych błędów nie ma.

Wymieniony został czujnik położenia wałka rozrządu, ale po tej wymianie było jeszcze ok.

Potencjometr gazu sprawdzony, przepustnica czyszczona. Jedyna propozycja jaką usłyszałem to wymiana wszystkiego po kolei : przepustnica, sondy lambda, gros czujników. Oczywiście wszystko trzeba sfinansować....

W kilku wątkach podawaliście przyczyny, ale dalej autorzy pisali że po nie długim czasie problem wracał. Tak więc przyczyna siedzi głębiej.

Bardzo proszę kogoś kto się z tym uporał o relację.

ps. Po czyszczeniu przepustnicy była adaptacja ale g... dała. ehhhh....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam mam ten sam problem i wystąpił niedługo po naprawie komputera( auto nie miało prądu czy coś takiego) i tak samo nikt nie potrafi powiedzieć jaka jest przyczyna. Może jak zrobi się cieplej :/ to samo przestanie

może ktoś pomoże:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza jedną osobą która problemu pozbyła się sprzedając samochód....

bo to chyba najlepszy sposób <ok> tez to miałem, ale później samo się naprawiło :shock: i auto sprzedałem zanim znowu zaczęło się pieprzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie piszecie o silniczku krokowym .

 

Bo "jakoś" go w moim silniku nie ma... Jest elektroniczna przepustnica która została wyczyszczona i sprawdzona. I oczywiście nic to nie dało.

Ktoś mi podpowiadał że może łapać "lewe" powietrze, wie ktoś w którym miejscu to się może zdarzyć ? Tak żeby sprawdzić czy to to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś przeczyścić czujnik położenia wału korbowego?

Dodatkowo sprawdź w jakim stanie jest uszczelka czujnika podciśnienia na kolektorze dolotowym. Taki czarny prostopadłościenny element.

Nie piszesz też czy objawy występują na benzynie czy LPG?

Poza tym mam wrażenie, że właśnie blokuje Ci się przepustnica, nie wiem jak to jest w MII ale u mnie przepustnica regulowana jest właśnie silniczkiem krokowym, który jest umiejscowiony na przepustnicy, z drugiej strony jest obudowa z filtrem powietrza. Możliwe, że jest zabrudzony potencjometr przepustnicy i daje różne odczyty.

Co do zaciągania obcego powietrza, to newralgicznym elementem są oringi na połączeniu plastikowego kolektora ssącego z głowicą. Żeby się tam dostać trzeba zdemontować cały układ dolotu powietrza.

Na tym komputerze to byłeś w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym silniczkiem, to tak nie do końca prawda. Owszem jest. Porusza on całą przepustnicą, a nie jak w MI, gdzie sterował tylko dopływem powietrza biegu jałowego. Jeśli przepustnica została wymyta, to OK, ale jeśli silniczek jest uszkodzony i się zacina, to żadne mycie nie pomoże. Jak to sprawdzić? Nie mam pojęcia. Miejmy nadzieję, że komputer by to wykrył. Tylko pytanie. Czy byłeś u elektryka i podłączał do uniwersalnego komputera, czy może auto było sprawdzane CLIPem?

Jeśli chodzi o "lewe" powietrze, to wiele tam do sprawdzania nie ma. Przepustnica jest przykręcona bezpośrednio do kolektora, więc można sprawdzić uszczelkę, która tam jest.

MAPsensor można na chwilę podmienić z innej Renówki. Od dawna są identyczne. Montowany jest bezpośrednio na kolektorze. Przy okazji, wizualna ocena szczelności tego mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś mi wskazać gdzie ten czujnik map się dokładnie znajduje w MII 1.6 16v ?

Przy gwałtownym wciśnięciu gazu gdzieś z okolic kolektora dochodzi taki krótki syk, może to jest przyczyną. Niestety nie potrafiłem zlokalizować jego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zy gwałtownym wciśnięciu gazu gdzieś z okolic kolektora dochodzi taki krótki syk
To akurat jest normalne. U mnie jest identycznie.

Daję dwie foty. Z MII i z MI gdzie zaznaczyłem też czujnik temp. Pytanie też, co namodzili spece od LPG, bo kilka nawiertów w kolektor musieli zrobić. No i co z tym CLIPem o który pytałem?

post-3-1265967242_thumb.jpeg

post-1-1265967242_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za fotki <ok>

Co do Clipa nie wiem...

Ten elektronik zajmuje się tylko francuzami (w Auto Mazowsze na Zakręcie) Wydaje mi się że to Clip ale j..j nie dam sobie obciąć. Z innej broszki jak pojechałem po poradę do innego to mnie odesłał z powrotem bo podobno ten jest najlepszy. Oprócz ASO jest ktoś w W-wie z Clipem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do czujnika Map, to co wskazałeś na fotce to na pewno to ? Na alledrogo jako część wygląda trochę inaczej (wychodzi z niego rurka) a u mnie to jakaś część luźno siedząca w kolektorze i z podpiętą wtyczką. Właśnie to ma luźno siedzieć czy raczej powinno być sztywne ?

Jak to się demontuje, bo nie chciałbym tego urwać, a mam wrażenie że tam nie ma jakieś uszczelki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to to!. Ten z rurką jest do silników 8V, a sam czujnik jest przy zbiorniczku płynu hamulcowego na grodzi silnika.

Czujnik nie powinien się ruszać.

Poszukaj na forum, były nawet zdjęcia uszczelki i samego sensora.

do poczytania

http://megane.com.pl/scenic-i-phi-opis-czu...nik+ci%B6nienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się demontuje, bo nie chciałbym tego urwać, a mam wrażenie że tam nie ma jakieś uszczelki...
Są po bokach dwa zaczepy. Uszczelka jest na tulejce, która wchodzi do kolektora. Normalnie jej nie widać.
ASO nie ma CLIP-a, ma specjalny dedykowany komputer do renufek
A CLIP nie jest dedykowany Renaultom? Jak sie nazywa ten komuter co ma ASO?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!