Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące i wieszające się obroty


arka3

Rekomendowane odpowiedzi

I prawie wszystko wiadomo (prawie, bo nadal nie wiadomo co to )

Map sensor został podmieniony - brak różnicy, czyli wszystko po staremu. Wieszają się obroty i czasami spadają na 500 (przy uruchamianiu silnika)

Ten komputer co mi podłączali to był Clip.

 

Aktualnie są takie podejrzenia:

- Walnięty sterownik silnika - nie zapamiętuje ustawień podczas przyuczania

- Uszkodzona elektronicznie przepustnica (tyle że obroty wieszają się tylko przy delikatnym wciskaniu gazu i podczas postoju, na klimie i przy obciążeniu jest ok.)

- Gdzieś jednak łapie lewe powietrze bo czasami jak się obroty zawieszą to lekko zaśmierdzi gazem. Na Pb też się wieszają ale już niczym nie czuć.

- Cokolwiek innego trudnego do identyfikacji

 

Podam jak to się zaczęło.

Zaraz po wymianie komputera UPC obroty podczas odpalania silnika spadały na chwilę na poziom 500 i szły do normalnej pozycji. Elektronik powiedział że trzeba przyuczyć komputer. Podczas przyuczania wyskoczył błąd i do wymiany poszedł czujnik położenia wałka rozrządu. Po ponownym przyuczeniu obroty trzymały już poziom podczas odpalania ale zaczęły wieszać się obroty....

Został sprawdzony pedał gazu i wyczyszczona przepustnica - brak jakichkolwiek efektów.

Tyle że podczas przyuczania zapalił się service który zgasł dopiero po kilku godzinach.

W tej chwili wyeliminowany został jeszcze Mapsensor. Obroty dalej się wieszają i spadają do 500 podczas odpalania i czasem przy wrzuceniu na luz.

Aha, w między czasie jeszcze podmieniany był czujnik temperatury powietrza (w kolektorze)

Ogólnie Megi od 13 stycznia kosztowała już mnie 2tys. (razem ze sprężynami), a problem nie został rozwiązany.....

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kilka tendencyjnych pytań. Czy objawy występują na LPG i na PB? Czy próbowałeś zresetować ECU i pojeździć wyłącznie na PB? Jak rozumiem, jest to IVgen. Jakiej firmy? Może wtryskiwacze LPG są nieszczelne? Jeśli jest możliwość, podmieniłbym też cewki zapłonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A CLIP nie jest dedykowany Renaultom? Jak sie nazywa ten komuter co ma ASO?

Nie wiem jak się nazywa. W Dialogysie jest termin"walizka serwisowa" i z tego co wyczytałem dotychczas nie do końca działa to jak narzędzia, które można kupić na allegro.

Odczyt odbywa się się zupełnie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób zresetować ECU ?
Odpinając akumulator. Jak go podepniesz z powrotem, pojeździj na samej benzynie i poobserwuj zachowanie auta, czy znowu będą się zawieszać obroty.
które można kupić na allegro.
No CLIP nie jest pierwszym lepszym narzędziem z Allegro, bo nawet chińska podróbka kosztuje niemałe pieniądze. W sumie jest to rodzaj interfejsu, pomiędzy laptopem a samochodem. Laptop upchany jest właśnie w walizkę, stąd taka nazwa.

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://...ved=0CBwQ9QEwBg

http://www.automotiveecu.co.uk/uploader/re...r%20website.JPG

http://www.auto-diagnostics.info/images/clip.jpg

Tak to wygląda i ASO właśnie tego używa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długo akumulator ma być rozłączony ?

Bo ostatnio jak wymieniali czujniki to mi rozłączył tak na 2-3 sek. bo service się zaświecił i zgasł dopiero po odłączeniu klemy. Na obroty w każdym razie to nie pomogło...

 

[ Dodano: 2010-03-02, 19:22 ]

Sprawa zamknięta, Megi naprawiona :)

Wyłączną przyczyną wieszania (zacinania) się obrotów oraz ich spadania do 500 lub do zera był wadliwy komputer UPC. Był on wymieniony 2 miesiące temu po jego zalaniu. Bezpośrednio po tej awarii nastąpiły wcześniej wymienione "efekty"

Gdy kilkakrotnie o tym wspominałem moja "teoria" była odrzucana ponieważ podobno to "niemożliwe" a UPC nie odpowiada za obroty...

Przez 2 miesiące wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu (2x), była czyszczona przepustnica, wymieniony Map sensor oraz nie zliczona ilość resetów i nowych ustawień.

Dzisiaj był jeszcze wymieniany sterownik silnika co oczywiście nic nie dało :)

Ponownie zaproponowałem podmianę UPC i zrezygnowany elektronik podmienił mi go na zasadzie "a niech tam". No i okazał się cud :) Wszystko działa po staremu, obroty po starcie idealnie spadają na swój prawidłowy poziom. Wszystko cacy.

I tu pytanie do forumowych znawców. Co to mogło być ? Jeżeli UPC działało dobrze ze wszystkimi funkcjami jakie powinno spełniać, a powodowało błędy tam gdzie nie powinno ?

Niezbadane są nasze Meganki.... :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam kolegów i koleżankę mam bardzo podobny problem, samochód jest serwisowany w Reno i też nie mogą sobie z tym poradzić . mam gaz od 2 lat i w tym roku zaczęły mi falować obroty, wymieniłem już sondę i silniczek krokowy i dalej nic :evil: , chcę jeszcze sprawdzić dokładnie instalację gazową i wykluczyć ją jako przyczynę , potem zaczniemy sprawdzać wszystkie czujniki , .może tam tkwi problem. Jak tylko będę coś wiedzieć to dam zaraz znać. Wasze uwagi przekaże w serwisie może coś ich nakieruje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam objawy są na gazie i na benzynie

 

[ Dodano: 2010-05-02, 12:11 ]

witam ponownie co do falujących obrotów to jest bardzo dziwne , falowanie ustało jak tylko poprawiła się pogoda na zewnątrz jak jest ciepło to jest wszystko okey wystarczy że się tylko ochłodzi 3-5 stopni to obroty znowu falują i są około 1500 , może to faktycznie jakiś czujnik ??? . Muszę chyba poczekać do zimy i zobaczyć czy to znowu będzie się powtarzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

 

Podam jak to się zaczęło.

Zaraz po wymianie komputera UPC obroty podczas odpalania silnika spadały na chwilę na poziom 500 i szły do normalnej pozycji. Elektronik powiedział że trzeba przyuczyć komputer. Podczas przyuczania wyskoczył błąd i do wymiany poszedł czujnik położenia wałka rozrządu. Po ponownym przyuczeniu obroty trzymały już poziom podczas odpalania ale zaczęły wieszać się obroty....

Został sprawdzony pedał gazu i wyczyszczona przepustnica - brak jakichkolwiek efektów.

Tyle że podczas przyuczania zapalił się service który zgasł dopiero po kilku godzinach.

W tej chwili wyeliminowany został jeszcze Mapsensor. Obroty dalej się wieszają i spadają do 500 podczas odpalania i czasem przy wrzuceniu na luz.

Aha, w między czasie jeszcze podmieniany był czujnik temperatury powietrza (w kolektorze)

Ogólnie Megi od 13 stycznia kosztowała już mnie 2tys. (razem ze sprężynami), a problem nie został rozwiązany.....

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić ?

 

Witaj

Czy udało Ci się rozwiązać problem?

Ja kiedyś czyściłem przepustnice i po czyszczeniu zaczął gasnąc po zapaleniu i się zawieszał na wysokich obrotach.

Okazało się że rozregulowała się przepustnica.

Więc odpiąłem akumulator ustawiłem palcem delikatnie otwartą przepustnice.

Podpoiłem akumulator i działa

:) Zrobiłem ręczną adaptację bez komputera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam..... od kilku tygodni mam problem z megane 1.6 16v. Podczas jazdy gdy wrzucę luz obroty falują w zakresie 1200-1800 obrotów , natomiast po rozgrzaniu się obroty szybko spadają aż gaśnie i po odpaleniu trzyma przez chwile 500 obrotów po czym spadaj i znowu gaśnie.... Rozrząd był wymieniany niedawno wraz z pompa wody ,,,, teraz niedawno nowy krokowiec i czyszczona przepustnica oraz nowy czujnik temp wody i nic , zero poprawy ,,,,prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam chciałbym się pochwalić, że autko mam już naprawione, obroty są idealne. Okazało się, że to nie wina kąputera czy silniczka krokowego, wymieniłem wszystkie uszczelki pod kolektorem ssącym i jest ok.

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.4 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Witam ja kupiłem Renault Megane Scenic 1999r silnik 2.0 16v . I mam takie objawy że obroty rosną nawet do 5 000 zamontowałem przepustnice do czyszczenia ale okazała się czysta. Za to zauważyłem że ktoś chciał ją wyciągnąć i nie odkręcił tych dwóch śrubek i ja urwał potem widzę że była spawana . Uszkodzony był czujnik położenia przepustnicy więc kupiłem nowy ale obroty nadal były wysokie wymieniłem silniczek krokowy i trochę się poprawiło ale objawy są takie że czasem obroty falują między 1000 a 1500 a podczas jazdy przy zmianie biegów rosną znów do 5000 a czasami poprostu falują na poziomie 1000 do 1500 a gdy auto zatrzymam po chwili się normują i schodzi z obrotów do 500 a czasami już sam nie wiem co może być nie tak ale jak widzę to ręce wkładał w ten silnik jakiś rzeźnik nie mechanik .  Urwana przepustnica i spawana , czujnik położenia przepustnicy pęknięty i rozbierany , na kolektorze dolotowym pozrywane gwinty wszystko na silikon poskładane masakra . 

Dodam że Renia nie posiada gazu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!