Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zacinający się silnik przy rozpędzaniu


bartek87mikolow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :(

Mam pytanie co może być przyczyną tego że gdy wyjade z garażu autko jeszcze przez chwile stoi wyjeżdżam na drogę i przy lekkim rozpędzaniu (ponieważ jak zresztą zawarte jest w instrukcji obsługi samochodu nie należy go przy zimnym silniku gwałtownie rozpędzać)na drodze autko zacina mi się tak jakby była tam woda w baku albo coś w tym stylu.

Niedawno byłem w serwisie gdzie wymieniali mi przewód paliwowy,a teraz znowu kolejna usterka.Paliwo tankuję na b.dobrej stacji jednej z najdroższych i nie wiem co jest grane :-/

Autko zacina mi sie przez chwilę później idzie normalnie.

Co radzicie mi w tej sytuacji??

Za wszelką pomoc dziękuję

Pozdrawiam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy akurat 5 minut, ale jesli chodzi o dizle nie zalecane jest (zresztą jak sam napisałeś) przy zimnym silniku gwałtownie rozpędzać to raz, a drugie - zaraz po odpaleniu obciążać silnika - w sensie - powinien chyba postać chwilę na luzie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoły są różne i jedne zalecają po odpaleniu silnika odczekać kilka minut na osiągnięcie jakiejś temperatury ,a inne zalecają nie czekać tylko po małej chwili ruszać unikając gwałtownego operowania pedałem gazu( w czasie jazdy ślinik bardziej równomiernie się rozgrzewa) a w czasie sinych mrozów czas potrzebny na osiągniecie temperatury optymalnej byłby bardzo długi .Ja osobiście po uruchomieniu silnika wystawiam go z garażu i stoi on tak długo dopóki nie zamknę drzwi a następnie ruszam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Przecież napisał "przy lekkim rozpędzaniu". Tak więc to nie to. Mi przychodzi coś innego do głowy - a moze był jakiś moment lodu a Tobie zadziałał ASR - koła trafiły na lód, zabuksowały, załaczył się system, koła wróciły w tym czasie na suche i było uczucie jakby Ci autko "zacięło"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie jest to samo. Zaczęło się gdzieś od przebiegu ok. 1 tyś. Było tak w lecie i jest teraz w zimie. Raz jest to mocniejszy objaw a raz słabszy.

Oczywiście w ASO twierdzą, że jest Ok ... bo na komputerze nie wyskakują im żadne błędy.

Temat jest "rozwojowy".

Dodam, że jeden z pracowników ASO który jeździ służbową Megi III mówił mi, że też kilka razy miał taki objaw.

Teoria jest taka, że najprawdopodobniej gromadzi się skroplona woda w katalizatorze wskutek gwałtownego wychłodzenia (w nocy) i to powoduje następnego dnia taki objaw przy pierwszym rozruchu.

Niby ma to sens tym bardziej, że w 90% procentach wracam do domu ok. godz. 20-22 czyli pozostawiam rozgrzaną Megi na noc (pod chmurką) do wychłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm kilka minut to przesada. samochód stojąc kilka minut bez obciążenia i tak się nie rozgrzeje zbytnio. Generalnie, mi powiedziano że kilkanaście sekund poczekać, i ruszać. Ze swojego doświadczenia wiem że silnik zdecydowanie szybciej się grzeje na obciążeniu.

Druga sprawa to nie dawanie w palnik od razu... ja robie coś koło 3-4 km przez miasto zanim wyjadę na wylotówke na Toruń... pokazuje mi się pierwszy prostokącik od temperatury i coco jumbo i do przodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!