Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Martwe pola w Megane III


RM3USER

Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników Megane III!

Ostrzegam przed kiepską widocznością - zwłaszcza poprzez prawy przedni słupek z miejsca kierowcy.

Właśnie dokonałem kasacji nowego Megane III kompletnie nie widząc nadjeżdżającego z prawej strony auta.

Już wcześniej zwracałem uwagę na to spore "martwe pole" - objawiało się często przy próbie przejeżdżania przejścia dla pieszych na "zielonej strzałce" - kompletnie nie widać pieszego zbliżającego się do auta!

O kiepskiej widoczności do tyłu nie muszę chyba nic dodawać.

Reasumując - deginersko ładne, ale - jak się okazuje - bardzo niebezpieczne auto!

Szkoda, bo całkiem dobrze jeździ - bardzo wygodna pozycja kierowcy i pasażera, z tyłu już dużo gorzej - ale trzeba mocno uważać, bo oprócz drogi na wprost niewiele ze środka widać.

To moje chyba 20-te auto, które użytkuję, mam przejechane dobrze ponad 1,5 mln km bez wypadku - a tu taka (przykra) niespodzianka :)

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem dla przedmówcy, ale sadzę, że są auta z gorszą widocznością. Pomimo tylu przejechanych kilometrów, myślę , że to jednak Pana błąd zadecydował o kasacji.

U mnie był problem na poczatku z lusterkami, bo w porównaniu do ceeda gorzej widziałem do tyłu i na boki. Ale stosuję jeszcze tą zasade, że odwracam głową do tyłu, na boki i wychylam się-żeby się upewnić, zwłaszcza w Warszawie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc ja powiem tak. Jeżdżę czasem M III od ojca. Ale widoczność z przodu nie jest zła. Być może złe ustawienie fotela kierowcy to spowodowało. Z tyłu to się zgodzę ponieważ słupki są bardzo szerokie i spory kawałek zasłania.

Pozdrawiam i współczuje utraty auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każde auto ma swoje plusy i minusy. ja jeżdżąc póki co Astrą II - np parkując równolegle do krawężnika - cofam na czuja - bo nie sposób na lusterka ocenić odległość.

Przy widoczności w bocznych lusterkach - to logiczne i wiadome nie od dziś że masz coś takiego jak martwe pole, i to już odruch, oprócz patrzenia w lusterko, lekkie spojrzenie w bok czy nie ma kogoś obok nas.

Co nie zmienia faktu że auta szkoda. Współczucia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to prawda. Raz w ogóle nie widziałem pieszego wchodzącego na pasy, bo słupek pokrywał się z momentem wejścia na pasy. Na szczęście hamulce zadziałały. Drugi raz... zatrzymałem się na samochodzie przy wyjeżdżaniu z wąskiej uliczki. Ja wycofywałem wzdłuż niej, a on wycofywał prostopadle do mnie. W wersji kombi tył to jest po prostu martwica. Dobrze, że mnie czujniki zatrzymały i nic się nie stało. Także niestety, auto idealne nie jest pod tym względem. Za to cała reszta in plus :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba w MIII Coupe widocznosc jest "najgorsza" a parkowanie czy normalna jazda po miescie nie sprawia mi jakis wiekszych problemow.

Czujnym trzeba byc zawsze bo to na innych glownie trzeba uwazac.

Temat chyba niepotrzebnie zalozony :) poprostu auto skasowane i nie ma co winic martwe punkty :) no ale mimo wszystko szkoda wozidelka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat chyba niepotrzebnie zalozony

Wręcz przeciwnie, powinien być, by potencjalni nabywcy M III mieli świadomość tego faktu.

A tak poza tematem, zauważyłem, że większość dzisiejszych nowych aut ma te same przypadłości. Wyglądają jak wozy pancerne, dużo blachy, małe i niskie szyby.

Czyżby zastosowanie większej ilości szkła aż tak drastycznie podnosiło koszta produkcji :)

A może to tylko takie........ wizje obecnych Desinger-ów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro to już 20 auto, zakładając średnią zmianę co 2 lata,

to może pora pomyśleć o byciu wożonym przez kogoś :cry: ?

Sugerujesz jakiś karawan pogrzebowy? Na to chyba jeszcze za wczesnie :)

Ale nie mam nic przeciwko limuzynie z kierowcą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm zauważcie jak wygląda np. stara laguna kombi, astra II kombi, vectra kombi, czy też mondeo kombi... a zwróćcie uwagę na tył (chodzi mi o szyby w tył od tylnych drzwi) np. właśnie megi III, czy też np. kia ceed - od razu widać że będzie mniej widać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to prawda. Raz w ogóle nie widziałem pieszego wchodzącego na pasy, bo słupek pokrywał się z momentem wejścia na pasy....

No więc w żadnym poprzednim aucie nie miałem takich "sensacji" - stąd takie niemiłe zaskoczenie.

Owszem, w tym moim przypadku winna jest pewna rutyna - oznacza to jednak, że każde nowe auto w takim "designie" wymaga szczególnej uwagi.

Proszę zwrócić uwagę, że gabarytowo i designersko podobna nowa Astra została wzbogacoana o "peugeotowskie", dodatkowe, trójkątne szybki, które mogą minimalizować ten problem - i też wygląda całkiem nieźle :)

[ Dodano: 2010-02-13, 15:41 ]

chyba w MIII Coupe widocznosc jest "najgorsza" a parkowanie czy normalna jazda po miescie nie sprawia mi jakis wiekszych problemow.

Czujnym trzeba być zawsze bo to na innych glownie trzeba uwazac.

Temat chyba niepotrzebnie zalozony :) poprostu auto skasowane i nie ma co winic martwe punkty :) no ale mimo wszystko szkoda wozidelka :)

Mi też parkowanie i manewrowanie na ciasnych parkingach nie sprawia najmniejszych problemów w RM3 - ale teraz jeżdżę zastępczym, także RM3 i zrobiłem sobie test dzisiaj - zatrzymałem się na podporządkowanej, a z prawej snuł się powoli sznur aut - i okazuje się, że jednego przez ten słupek kompletnie nie było widać - 100% fit!

Teraz, bogatszy o to szokujące doświadczenie - zawsze wychylam głowę, żeby starać się zobaczyć więcej - mam nadzieje, że i to stanie się czynnością rutynową.

Niemniej jednak namawiam użytkowników RM3 do zrobienia sobie takiego testu... żeby uniknąć podobnej przygody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo trauma jest np w oplu combo, albo w renault kangoo nie pamiętam teraz dokładnie. W jednym z tych dwóch, przednie słupki są tak mega szerokie, że trzeba się postarać, żeby coś zobaczyć. Mówiąc krótko massakra.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czytając tą smutną wiadomość i to skąd jest założyciel tego tematu muszę powiedzieć tylko tyle moim zdaniem są w tej megance martwe punkty ponieważ tak jak tu kolega pisze przednie słupki zasłaniają i wymagają od kierowcy troszkę gimnastyki czyli wychylić głowę i sprawdzić czy coś nie nadjeżdża,ale także wszystkie tylnie szyby są za małe :-/ miałem okazję się przekonać na własnej skurze gdy wyjeżdżając z drogi podporządkowanej musiałem bardziej się wychylić by zobaczyć czy nie nadjeżdża auto co najgorsze obracając się o 105 stoni w tylną prawą szybę nie zawsze dojrzę pojazd :-/ z tym renault mi się wydaje nie wyszło.

I tak na zakończenie widząc skąd jest założyciel tematu czyli "Warszawy"napisze tylko tyle,ci kierowcy wogule nie potrafią jeździć.Gdy widzę takie programy jak "uwaga pirat"czy co najlepiej pokazuje "jazda polska"w Warszawie jeżdżą jak samobójcy,ludzie bezmyślni!!!Gdy jade Meganką i widze szarżującego kierowce i zobacze tablice rejestracyjne to zaraz wiem z WARSZAWY i to bez obrażania was ale nie tylko ja tak myślę lecz każdy kierowca w Polsce ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Martwe punkty są - to stwierdzone.

natomiast odnośnie Warszawy - bo jak rozumiem, to odniesienie do mojej aktualnej lokalizacji - otóż - w większym stopniu mogę powiedzieć, że jestem z Poznania, Krakowa, Aten i Berlina, niż z Warszawy :)

Ale co "prawda ludowa" to "prawda ludowa".

Bezspornym jest mój błąd - bo to ja nie wychyliłem nosa, żeby lepiej się upewnić, czy coś jedzie, czy nie.

A jechałem 30-40km/h - więc z tą "szarżą" to też gruba przesada.

BTW - dziś na rogatkach Warszawy strasznie szarżował Opel Astra z numerami SB*****.

Najwyraźniej chciał zemścić się na warszawiakach :)

 

Z regulaminem forum należało zapoznać się przy rejestracji :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!