Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak wspomagania hamulców po dłuższym posto


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że po nocnym postoju, pedał hamulca do chwili uruchomienia silnika jet twardy jak skała. W czasie jazdy wszystko jest ok, kilku godzinne postoje też nic nie zmieniają, dopiero po ok. 10 godz. gdzieś ucieka powiertze z serwa. Jest to jakaś typowa usterka, gdzie szukac nieszczelności?

 

P.S. Tak troche z innej beczki... czy sa w Megankach II ph.II czujniki zuzycia kocków hamulcowych? Zaczynam słyszeć dziwne szorowania przy hamowaniu swiadczące że coś się kończy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Tak troche z innej beczki... czy sa w Megankach II ph.II czujniki zuzycia kocków hamulcowych? Zaczynam słyszeć dziwne szorowania przy hamowaniu swiadczące że coś się kończy...

 

u mnie to samo ale nie chce mi sie odkrecac kol - czekam do przekladki wtedy zobacze jak wygladaja klocki i tarcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od najprostszego - wymiana płynu i odpowietrzenie. Jak to nie pomoże to szukałbym dalej.

Zużycie klocków objawia się zaświeceniem kontrolki na desce na skutek zmniejszenia się ilości płynu w zbiorniczku - NIE DOLEWAĆ PŁYNU :!: - wymienić klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

A co to ma wspólnego z ucieczką powierza z serwomechanizmu? Gdzies jest naprawdopodobniej nieszczelność, myslałem że jest jakies typowe miejsce rozszczelniania się układu...

 

Regulamin forum radzę zgłębić z naciskiem na zasady cytowania i pisowni postów :!: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rade Panie Prezesie :)

A będąc już przy radach ja natomiast proponuje skupić się na meritum sprawy i nie udzielać odpowiedzi nie mających nic wspólnego z pytaniem, po co zaśmiecać nasze forum.

Stary płyn hamulcowy czy też zapowietrzony układ hamulcowy nie może mieć wpływu na ucieczkę powietrza z serwomechanizmu wspomagania hamulców.

Pozdrawiam

Sebastian

 

[ Dodano: 2010-02-26, 14:27 ]

a skad wiesz,ze to wlasnie tam sie rozszczelnia?

 

Domyslam się :) Może jeszcze z jakiegoś przewodu podciśnieniowego, łączenia itp.

Na pewno nie ma prawa mieć nic wspolnego z sugerowanym zapowietrzeniem układu hamulcowego nawet gdyby takowe miało wystąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary płyn hamulcowy czy też zapowietrzony układ hamulcowy nie może mieć wpływu na ucieczkę powietrza z serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Ja tam nie byłbym tego taki pewien. Zwłaszcza, że nie wiesz w czym problem. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ,że jet to normalne i po wyłączeniu silnika zanika efekt wspomagania hamulców ,(silnik nie pracuje i nie wytwarza podciśnienia) .Dlatego pedał hamulca jest twardy ,trzeba dodatkowo pokonać opór samego SERWA ,większa siła ,żeby zahamować .Nie wskazane jest holowanie samochodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne bo do niedawna był nawet po kilkudniowym postoju "miękki". Zresztą sprawdzcie w swoich autach jaki jest pedał rano.

Po wyłączeniu silnika nadal w komorze serwomechanizmu pozostaje wytworzone podczas pracy silnika podciśnienie i jesli wszystko jest szczelne to powinno ono się długo jeszcze utrzymywać (no chyba, że po wyłączeniu silnika naciśniemy kilka razy pedał chamulca i tym samym wyrównamy ciśnienie w serwie do atmosferycznego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że po nocnym postoju, pedał hamulca do chwili uruchomienia silnika jet twardy jak skała.
a wcześniej było inaczej?

Ja dzisiaj specjalnie zwróciłem na to uwagę w swoim autku.Po zgaszeniu silnika i czekaniu na żonkę 5 minut, pedał hamulca był juz twardy jak kamień po pierwszym naciśnięciu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Megi od czerwca 2009 a opisany objaw zacząłem zauważać od kilku tygodni. W drugim posiadanym pojeździe rano pedał jest miećiutki.

Naprawdę 5 min po zgaszeniu silnika przy pierwszym depnięciu masz twardy pedal?? To dopiero wydaje mi się swiadczy o jakiejś awarii :shock: , u mnie po postoju 2-3 godzinnym nadal pedał jest miekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę 5 min po zgaszeniu silnika przy pierwszym depnięciu masz twardy pedal??
naprawdę i nie wydaje mi się,żeby to był jakiś problem.Poobserwuję od poniedziałku inne autka w firmie (różne marki) i dam znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!