Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sprezarka wogole sie nie zalącza moze oznaczac ze spadl lub przetarl sie jakis kabelek trzeba sprawdzic do ktorego miejsca dociera prad a gdzie juz go brakuje.jezeli prad dochodzi do sprezarki a ona sie nie zalacza to moze oznaczac ze padlo sprzeglo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam proszę o pomoc nie działa mi klima byłem w jednym warsztacie fachowiec sprawdził i doładował czynnika , i pojechałem nad morze ale stwierdziłem że ta klima chyba nie działa bo gdy na zewnątrz jest ponad 30 stopni to ja mam troszkę mniej , i to powietrze nie jest takie zimne , a na postoju otworzyłem maskę i przewody od klimy są gorące co z nią jest nie tak, preszę o rady

 

Przeniosłem do tematu istniejącego. Zapoznaj sie z postami wyżej. - lepper_pl

 

[ Dodano: 2008-07-28, 14:52 ]

mam pytanie czy ktoś może mi wskazać dla pewności w których miejscach są ; 1 czujnik temperatury ( klimatronic ) 2 gdzie jest zawór ciśnieniowy. 3 czy zawór ciśnieniowy to to samo co zawór trójdrożny i jak sprawdzić działanie, sprężarka się załącza ale słabo chłodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak na chłodnicy nic niema wspólnego z klimatyzacją.
oczywiście to nie prawda :mrgreen:

ale wracam do swojego problemu: ponownie prośba do posiadaczy silnika 1,4 16V w MII phI z klimą o zamieszczenie fotki chłodnicy z wentylatorem ... mój jest taki jak na zdjęciach ... jakiś mały ... patrzyłem w skrzynkę bezpieczników i nie widać tam nic ciekawego, ale z opisu na pokrywie wynika, że jest 40A od klimy (ale to chyba bezpiecznik) ... nie mam schematów elektrycznych - może ktoś ma ??? najwyraźniej pajace z ASO zamontowali klimę, ale olali temat wymiany wentylatora !!! Może sam wymienię na "mocniejszy" od wersji z klimą i dopasuję instalację z 1 lub 2 przekaźnikami ... w sumie to może działać od razu na szybszym biegu.

post-7874-1217871404_thumb.jpg

post-1-1217871404_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś podpowiedzieć, gdzie są te przekaźniki do sterowania/zasilania wentylatora z klimą? w sumie to u siebie też jeszcze nie wiem gdzie go szukać :mrgreen:

 

[ Dodano: 2008-08-06, 13:10 ]

U mnie w Meg I phase II jest o wiele większy.
oglądałem na allegro wentylatory do MI i faktycznie są wielkie, więc może po prostu były kiedyś inne - większe nawet do wersji bez klimy ...

 

[ Dodano: 2008-08-12, 20:41 ]

dziś już zakręciłem się jeszcze bardziej :) ... przeglądając schematy do Megi II (wer. 09.2002r.) stwierdziłem, że dla silnika K4J730 dla złącza wentylatora chłodnicy w złączu są 2 piny, ZASILANIE WENTYLATORA DUŻEJ PRĘDKOŚCI oraz MASA !!!!

Nie ma nic na temat jakichś przekaźników od różnych prędkości wentylatora .... w wersji z klimą jest tylko razystor małych prędkości w szeregu z bezpiecznikiem F11-40A i silnikiem wentylatora.... gdzie fizycznie jest ten opornik?!

Ze schematów wynikałoby, że wersje z manualną klimą (CA) i regulowaną (CAREG), wentylator (jako taki sam w sobie) miał tylko jedną prędkość - plus wspomniany rezystor w szeregu ograniczający prędkość obrotową , który sterowany jest czujnikiem temperatury.

Może ktoś mądry/doświadczony w końcu rozwieje wątpliwości :) Czyżby wspomniana wcześniej książka WKŁ tyczyła się Megi I i nie "pasowała" do Megi II????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

W mojej Megi II, klima (manualna) działa tylko kiedy na zewnątrz jest bardzo wilgotno, czyli pada deszcz, przy swiecącym słońcu sprężarka się nie załącza :roll:

Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł co to może być, będę widzięczny za info..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie się w końcu wyjaśniło ... padła mi pompa wody i to pewnie przez to w korkach grzał się silnik, bo latem jeszcze trochę tłoczyła, a ostatnio padła całkowicie ... zmieniłem razem z rozrządem (na szczęście i tak właśnie miałem zmieniać <piwko> )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem moi mili. Zrobiło sie ciepło, więc chłodek z A/C jest bardzo potrzebny. I mam u siebie ten chłodek wszystko działa ok, ale po włączeniu klimy nie włącza się wentylator chłodnicy. Włącza się dopiero jak auto dłużej postoi i temperatura cieczy wzrośnie. Ale po naciśnięciu przycisku A/C z wentylatorem nic się nie dzieje... Co to może być? Jak się zabrać za szukanie usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba cię nie do końca rozumiem ... chodzi ci o wentylator na chłodnicy? przecież on wcale nie musi się włączać ... robi to dopiero , gdy temperatura cieczy chłodzącej wzrośnie do pewnego poziomu ... włączona klima obciąża silnik i ten bardziej się grzeje ... może chodzi ci o nadmuch do kabiny ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bm639 - w momencie włączenia klimatyzacji włącza się pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. Powód jest prosty na chłodnicy zamontowany jest skraplacz, który wytwarza znaczne ilości ciepła. Dlatego musi być chłodzony. Nie ma to nic wspólnego z temperaturą w układzie chłodzenia silnika.

macv6 - poszukaj w Sam naprawiaj tabelki ze stykami komputera. W momencie załączenia klimatyzacji na którymś pinie powinien być podany sygnał do uruchomienia I-go biegu wentylatora. Być może gdzieś nie ma styku.

Po za tym w zimie też powinieneś uruchamiać co jakiś czas klimę, w ten sposób dbasz o jej dobry stan. Poczytaj temat, a jak tu nie ma to są inne podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, zimą włączałem klime przynajmniej raz w tygodniu na 5min.

Jutro poszukam tych tabelek w książce.

 

Jeszcze jedna dziwna rzecz się dzieje z tym wentylatorem, kiedy silnik jest zimny i włącze klimę to wnetylator się włącza, ale tylko na jakieś 5s, po czym na chwile wyłącza i znowu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy silnik jest zimny i włącze klimę to wnetylator się włącza, ale tylko na jakieś 5s, po czym na chwile wyłącza i znowu...

 

No to się podepnę, mam podobnie. Wentylator (po włączeniu klimy)włącza mi sie na jakies 15 sekund co 40 sekund, a jak silnik jest ciepły to własnie na jakies 5 sekund z krótszą przerwą. Doczytałem, że to włączenie awaryjne wentylatora. Wg WKŁ przekażnik wolnych obrotów znajduje się we wnęce silnika i jest oznaczony jako "e"- nie znalazłem go u siebie (jest "a" do "g"-bez "e"). Włącznik 3-funkcyjny włącza i wyłącza sprężarkę, czy pomimo tego może nie załączać wentylatora chłodnicy? Klima działa a problem jest tylko z wentylatorem chłodnicy a konkretnie to brakiem I biegu wentylatora :-/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od godziny czytam ten wątek i ...... no właśnie nadal nic mi nie rozjaśniło się.

Byłem na nabiciu klimy i tam stwierdzono, że środka chłodzącego jest wystarczająca ilość, lecz sprężarka nie załącza się. Podejrzewają cewkę sprzęgiełka.

I tu mam pytanie jak sprawdzić czy to jest słuszna diagnoza – bo to powiedzieli tak na oko bez sprawdzania głębszego. Sam sprawdziłem, że napięcie pojawia się na wtyczce, która dochodzi do sprężarki (co dziwne przy wyłączonej klimatyzacji pokazuje około 5V po załączeniu już jest 12V.) Jak włączam klimatyzację obroty na chwilę wzrastają i zaraz wracają do normalnego poziomu (to wyczytałem że jest OK. )

Próbowałem zmierzyć rezystancję jak jest na gnieździe w sprężarce czy też sprzęgiełku, ale nie mogę tam dosięgnąć – jak grzebałem na ślepo to była przerwa.

I kolejne pytanie – co to jest co dochodzi do sprężarki z jednym przewodem ? czy to jakiś czujnik temperatury ? i jak tą wtyczkę odczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest co dochodzi do sprężarki z jednym przewodem

Daj jakieś zdjęcie. Masz Climatronica czy ręczną klimę? Jak Climatronic sprawdź czujnik temperatury w kabinie nad lusterkiem, albo ustaw na panelu max temp. 27°C i zobacz czy się klima włącza.

Do poczytania, może to coś wyjaśni http://megane.com.pl/dload.php?action=file&id=4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!