Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prędkość maksymalna fabryczna a rzeczywista


Renaultowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zwracam się z "apelem" do wszystkich użytkowników Megane III 1.6 110 KM (silnik K4M) o informację dotyczącą osiągniętej przez Was prędkości maksymalnej.

Moja Megi nie może osiągnąć wyższej prędkości niż ok. 180 km/h pomimo, że producent deklaruje i to nie tylko w materiałach reklamowych ale przede wszystkim w świadectwie homologacji, że prędkość maksymalna dla tego modelu (Coupe) i silnika 1.6 110 KM to 195 km/h.

 

Aby było jeszcze ciekawiej autko rozpędza się do ok. 160 km/h w miarę "płynnie" - jak na ten silnik - a następnie o kolejne 20 km/h w tragicznie wolnym tempie (czasami osiągnie np. 178 km/h a czasami "z wiatrem" :) (tj. z lekkiej "górki") 182 km/h).

 

Oczywiście biorę pod uwagę wszystkie czynniki zewnetrzne - czyli jak wyżej zaznaczyłem prób dokonuję na prostych i płaskich odcinkach autostrady i nie było też większej różnicy czy błyła to bezwietrzna pogoda czy z lekkim wiatrem.

 

Dodam, że ten "objaw" występuje od pierwszej podjętej próby a ponadto silnik jest też (przy 10.000 km) po wymianie oleju i filtrów i nie miało to żadnego wpływu na jego zachowanie.

 

Przedstawiłem ten temat w ASO. Samochód został podłączony pod komputer, który oczywiście nie wykazał żadnych nieprawidłowości, więc stanowisko ASO jest takie iż wszystko jest w porządku. Zażądalem zbadania samochodu na hamowini aby sprawdzić czy silnik ma istotnie te 110 KM i jak na razie cisza.

 

Proszę o Wasze doświadczenia w tym temacie bo sądzę, że raczej każdy (po dotarciu) próbował sprawdzić "ile fabryka dała" Waszej Megi.

 

Znając zdolności i fantazję naszych użytkowników, (niejednokrotnie już przerabiane z MAX szybkościami) temat od razu przenoszę do OFF TOP-a.

Tu powinien być bezpieczniejszy co zapewni mu dłuższy żywot. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leci nieco szybciej bo da sie kulnąć do licznikowych 210.
gojgien-bardzo dobrze zrobiłeś bo juz się zaczyna...TouRinG, czyli w takim razie 2.0 16v powinna pójść ze 240km/h? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam się z "apelem" do wszystkich użytkowników Megane III 1.6 110 KM (silnik K4M) o informację dotyczącą osiągniętej przez Was prędkości maksymalnej... ..... modelu (Coupe) i silnika 1.6 110 KM to 195 km/h.

 

Chyba jasno i wyraźnie określono o jakie wypowiedzi chodzi w temacie. Następne mijające się z meritum, będą odsyłane do innej Galaktyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik w Megance II Grandtour i leci nieco szybciej bo da sie kulnąć do licznikowych 210. Wydaje mi się jednak że aktualnie jest zima i chyba jeździsz na oponach zimowych które raczej mają wpływ na prędkość samochodu. Drugi czynnik może być taki czy masz założone seryjne opony czy nieco szersze??

 

Dzięki, za zainteresowanie tematem ale niestety - pomimo tego samego silnika K4M - posiadasz całkiem inny model Megi np. masz 5 biegową skrzynię a nie 6 biegową jak w Megi III, a więc zestopiniowanie jest inne i jest jak napisałem to całkiem inny samochód.

Twój silnik ma (jezeli dobrze pamiętam) 115 KM, mój 110 KM. Ta zmiana na minus to zapewne "sprawka" skrzyni biegów i innego układu wydechowego a w szczególności katalizatora.

 

Moje "próby" dokonywałem na autostradzie w Niemczech wiosną i latem, na letnich oponach i na paliwie PB98 Ultimate. Na PB95 samochód był jeszcze bardziej "mułowaty" niż wyżej opisałem.

 

Opony założone bezpośrednio w fabryce to 205/55/R17 Continental SportContact 3 - przy zakupie wybrałem opcję dodatkową zamiany felg z 16" na 17".

 

Z tego powodu (zamiany felg i rozmiaru opon) w ASO sprawdzoano czy został wpisany prawidłowy rozmiar opon do komputera - miałoby to wpływ ewentualnie na przekłamainie wskazań prędkościomierza i komputera pokladowego. Okazało się, że jest wszystko Ok.

 

Chciałbym dodać, że moim celem nie jest zachęcanie innych użytkowników do dokonywania jakiś ekstremalnych prób osiągniecia prędkości maksymalnej i "licytacji" która Megi więcej "wyciągnie", tym bardziej, że w Polsce obowiązuje ogranicznie do 130 km/h (na autostradzie) i każdy użytkownik forum jako posiadacz samochodu, również posiada prawo jazdy i zna (lub przynajmniej powinien) przepisy ruchu drogowego.

 

Moje próby jak wyżej zaznaczyłem dokonywałem na autostradach niemieckich gdzie nie obowiązują (co do zasady) limity prędkości.

 

Sprawę proszę traktować poważnie bowiem dotyczy nowego samochodu - który objęty jest jeszcze ponad roczną gwarancją. Być może ta "właściwość" dotyczy większej ilości egzemplarzy (nie tylko mojego) co świadczyłoby o wadzie fabrycznej silnika (np. brak odpowiedniej mocy).

Opinie użytkowników na ten temat pozowolą mi jak i innym podjąć ewentualne kroki prawne w stosunku do sprzedawcy i/lub gwaranta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental SportContact 3

to nie są opony przyjazne dla prędkości. Mają niezłą przyczepność ale spore opory toczenia.

Producent podaje zawsze osiągi dla optymalnego wyposażenia, w tym wypadku pod 195/65/15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie podstawą jest świadectwo homologacji a ono nie "preferuje" konkretnej marki opon tylko podaje rozmiary.

Podstawą jest oczywiście 195/65/R15 ale dopuszcza się (w świadectwie homologacji) dla tego modelu z tym silnikiem (K4M) zastosowanie opon o rozmiarach 205/55/R17.

 

Tak, więc nie ma znaczenia z punktu widzenia dokumentacji jakiej marki zastosujemy opony oraz w jakim rozmiarze pod warunkiem, że mieści się w granicach dopuszczalnych rozmiarów wymienionych w świadectwie homologacji.

 

Oczywiście opory toczenia właściwe dla danej marki czy modelu opony są istotne ale z punktu widzenia czasu w jakim samochód ma pokonać dany odcinek drogi lub ma to wpływ na zużycie paliwa.

Nie powinno to mieć natomiast wpływu na sam fakt "dojścia" do deklarowanej przez producenta prędkości maksymalnej (195 km/h). Może to trwać po prostu dłużej lub nie może być to różnica aż 15 km/h.

 

W moim Megane III tak jak pisałem samochod po osiągnięciu 160 km/h "dalej nie chce iść" i zwiększenie o kolejne 20 km/h do 180 km/h odbywa się na odcinku ok. 5-8 km !

A wymęczone 180 km/h to nie 195 km/h - a ta różnica przy tej prędkości to bardzo dużo.

 

Dla przykałdu podam, że w Megane II (też silnik K4M) prędkość maksymalna "fabryczna" to 192 km/h. Przez okres ponad 6 lat użytkowania tego modelu bez względu na opony - letnie, czy zimowe o rozmiarze też zwiększonym a mieszczącym się w granicach okreslonych przez świadectwo homologacji można było osiągnąć 195 k/h a czasami nawet 205 km/h (jeżeli wskazania prędkościomierza są prawidłowe). Czyli było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scar, czepiasz się detali, chyba nie o to chodzi w tym temacie. Tworzycie posty, a odpowiedzi na konkretne pytanie jeszcze nie udzielono.

To że temat OFFTOP- owy nie znaczy, że można w nim pisać "na każdy temat" lub od tematu odbiegać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renaultowiec, weź głęboki oddech i przeczytaj to ze zrozumieniem:

 

prędkość maksymalna dla tego modelu (Coupe) i silnika 1.6 110 KM to 195 km/h

 

Prędkość maksymalna to nie to samo co "gwarantowana prędkość maksymalna". Jednym słowem producent stwierdza, że to auto nie pojedzie szybciej niż 195 km/h (i jest to jego prędkość maksymalna). Nie mówi natomiast nic o gwarancji osiągnięcia takiej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: Zaczynasz relatywizować. Jaka "gwarantowana prędkość maksymalna" ? Proszę, bardziej rzeczowo.

 

Przeczytaj to Ty ze zrozumieniem:

- ponieważ nie ma dwóch idealnie takich samych samochodów a tym samym silników które posiadałyby identyczne parametry, własnie dla tego w procesie badań i pomiarów dla celów homologacyjnych dokonuje się kilku prób i określa wynik powtarzalny z określeniem odstępstwa (tolerancji) +/-.

 

Każdy inny wynik powyżej "na plus" lub poniżej "na minus" poza podane "widełki" jest odstępstwem od normy.

 

W przypadku prędkości maskymalnej parametr ten wynosi 5% na "+" od wskazanej w prędkości maksymalnej w punkcie 4.7 świadectwa homologacji.

 

Oznacza to iż pojazd powinien osiągnąć prędkość maksymalną "gwarantowaną" <czerwona> 195 km/h a może i do 204,75 km/h. (w zaokrągleniu do pełnych km/h 205 km/h)

 

Dlatego też jak pisałem poprzednio w Megane II (też silnik K4M) prędkość maksymalna "fabryczna" określona została na 192 km/h a mogłem rozpędzić to auto do 205 km/h.

 

Aby uciąć wszystkie dalsze dywagacje należy też zaznaczyć, że ważnym czynikiem są warunki w jakich były dokonywane pomiary (odchyłka wzniesienia terenu/drogi, siła i kierunek watru, ciśnienie n.p.m, temperatura zewnętrzna, temperatura silnika itp.). W przypadku prędkości maksymalnej pomiar był zapewene wykonany na torze testowym Renault, więc czekam (jak równeż ASO) na informację z Francji o tych warunkach i przebiegu testu "prędkości".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, by zaspokoić ciekawość, należało by skontaktować się indywidualnie z kilkoma użytkownikami takiego samego auta, z takim samym silnikiem i zaprosić te kilka osób do wspólnego odwiedzenia hamowni i wykonaniu pomiarów w tych samych warunkach, na tych samych rolkach itd. Wtedy nie będzie miało znaczenia to, na co zwracasz uwagę w ostatnim poście, co zresztą jest ważne przy testach drogowych ale nie do uzyskania na drogach w różnych rejonach w Polsce. Popatrz w temat o zlocie w Borkach, może nawet na PIKURze i tam poszukaj czy czasami na zlocie nie będzie hamowni w programie. Również tam możesz znaleźć więcej użytkowników takiego auta jak Twoje. Później zostanie już tylko tam podjechać i przeprowadzić wspólne pomiary. Jak zasponsorujesz to chętni zapewne się znajdą <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze, że do tej pory maksymalnie udało mi się wyciągnąć 192km/h ale miałem jeszcze 1900obr luzu :)<czerwona> wydaje mi się, że spokojnie do 210km/h powinien dojść. Jeżeli twoje auto nie może przekroczyć 180Km/h to jest coś nie tak być może ogranicznik elektryczny został źle skonfigurowany :mrgreen::mrgreen: Jak jedziesz te 180Km/h to masz jeszcze jakiś zapas obr. ??? Ewentualnie spróbuj na tempomacie ustawić większą prędkość jeżeli wtedy pojedzie to znaczy, że coś nie tak z pedałem gazu. Kolega miał podobną sytuację w LAGUNIE II.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od lutego 2008 mam takie samo autko, 8500 km - żadnych zmian oleju i filtrów to dopiero za rok zrobię.

Prędkość jaką zrobiłem na A4 to ok 190 km/h ale jeszcze pod pedałem było co wcisnąć, może masz zamulony silnik nie wiem, ja czasami robię na 3 biegu 120 km/h a na 5 do 150 ale to rzadko . Myślę że można czasem docisnąc to auto i pożyłować żeby je przewietrzyć. Nagorzej jeśłi ktoś jeździ bardzo spokojnie i nigdy gwałtownie nie podepta wtedy można silink zamulić. Oczywiście nie ma to wpływu na prędk max te 195 musi polecieć .

ps może masz coś nie tak z prędkościomierzem , jakie masz opony rozm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!