Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klapka recyrkulacji nawiewu - jak się do nie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

A więc i mnie również udało się wymontować nawiew, a następnie usprawnić napęd klapki. U mnie nie było wyłamanego zęba, tylko zębatka na klapce odgięła się. Ponadto jeden z grubych zębów był starty z jednej strony. Ząb "naprawiłem" wkręcając od strony spiłowanej strony dwa malutkie wkręty, które podniosły jego krawędź, ponadto naprostowałem ośkę. Blokadę wykonałem z blaszki na tyle grubej, że z jednej strony blokuje zębatkę "kantem". Ogólnie jest to chyba najmniej estetyczne wykonanie w całym wątku, ale... działa i to bardzo skutecznie. Po zmontowaniu napęd klapki jest na tyle bezgłośny, że musiałem odkręcić panel wysokości świateł, aby się upewnić, że wciąż działa.

Aby to tematu nie wracać chcę zastosować patent aniewy, tj. wlutowanie opornika w przewód przy panelu klimatyzacji zasilający silniczek. Jednak napotkałem problem, bo nie udało mi się ustalić odpowiedniego przewodu. Sam silniczek sterujący klapką jest trzypinowy. Posprawdzałem przejścia od wtyczki silniczka do dużej wtyczki zasilającej cały nadmuch, aby namierzyć kolory przewodów biegnące do wnętrza pojazdu. I tak:

1 przewód od silniczka przechodzi w dwa czarne przewody (grube),

2 przewód przechodzi w cienki żółty przewód z potrójnym srebrnymi paskami

3 przewód przechodzi w biały (albo raczej blady) cienki przewód.

Po zdemontowaniu panela klimatyzacji oczywiście okazało się, że przewody po drodze prawdopodobnie zmieniły kolory, bo jest cienki żółty, ale bez srebrnych pasków, za to blady jest z paskami. Chyba, że coś pokręciłem. Zamieszczam zdjęcia z obu stron wtyczki. I teraz prośba. Aniewa, Ty wiesz wszystko😉. Czy byłbyś w stanie podać do którego przewodu wlutować opornik? Czy to działa tak, że opornik wlutowany w jeden przewód spowoduje spadek prądu dla pracy w obu kierunkach? Bo jeśli nie, to oczywiście istotniejszy jest kierunek otwierania obiegu. Zamieszczam zdjęcia obu stron wtyczki przy panelu klimatyzacji.

Blaszka.jpg

Zębatka.jpg

Kostka1.jpg

Kostka2.jpg

Udało mi się  namierzyć przewód odpowiadający za sterowanie klapki (zdjęcie). System ten działa dosyć dziwnie, bo gdy obieg ustawiony jest na zewnętrzny na przewodzie tym jest cały czas +12V. Po przełączeniu na obieg wewnętrzny, napięcia brak. Jednak przecięcie przewodu powoduje brak pracy klapki w obu kierunkach. Nie miałem oporników 1-2W, więc doraźnie wlutowałem szeregowo dwa oporniki 0,25W, o łącznej oporności ok. 50 Om. Na razie działa, przy okazji zakupię mocniejsze oporniki.

Kostka2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!