Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klapka recyrkulacji nawiewu - jak się do nie


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem cały temat, gdyż w mojej megane I PhII z klimą klapka "lata" luźno i słychać puknięcie przy zamykaniu drzwi, więc chciałbym się do niej dobrać. Kilku użytkowników napisało,że naprawiali ją bez rozszczelniania klimy, ale nie powiedzieli w jaki sposób- może ktoś podać więcej szczegółów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Udało mi się dostać do klapki i wyciągnąłem TYLKO silniczek z zębatką, a jak chcesz to naprawić, to radzę Ci opróżnij klimę i zabierz się za to porządnie!

 

Jeśli chcesz wyciągnąć TYLKO silniczek bez opróżniania klimy, to:

1. Potrzeba małych rączek i wiele szczęścia, żeby trafić na śrubę od silniczka.

2. trybik silniczka musi być w dobrym położeniu w stosunku do klapki, aby potem to działało - tu użyłem wiele niekulturalnych słów zanim to złożyłem!

3. śrubka nie może Ci spaść gdzieś z nasadki, bo wszystko zaczyna się od nowa...

 

W poście napisałem:

Potrzebne są:

-klucz nasadowy - wiadomo coś koło 6, lub 7.

-przejściówka z kwadratu na 6-kąt np. 19424d1c3caa84cdd3da289178e103.jpeg

-przedłużka giętka do bitów 1/4 cala np. 252769005_2_644x461_gietka-elastyczna-przezka-do-bitow-29-centymetrow-1-4-cala-dodaj-zdjecia.jpg

-dwie normalne przedłużki 1/4 cala np. 15c6399e1624d8ab44a7b1ee600d6.jpg

-pokrętło.

 

Składasz klucz z dwóch przedłużek, przejściówki, przedłużki giętkiej i nasadki i modlisz się, abyś trafił na właściwą śrubę silniczka...

 

O wiele prościej jest zapłacić 100zł i opróżnić klimę, wyciągnąć "lodówkę" z klapką, naprawić, a potem nabić klimę niż trudzić się z celowaniem w śrubki.

Ja niestety miałem wyłamany ogranicznik - musiałem opróżniać klimę i wyciągać wszystko na zewnątrz i dorobić ogranicznik.

http://poczta.2com.pl/showmage.asp?id=865&type=sr

 

Pozdrawiam,

Krzychu.

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę, że najporządniej byłoby wyciągnąć całą obudowę dmuchawy wraz z parownikiem i jego obudową, ale dopiero co miałem nabijaną klimę i chciałbym tego uniknąć. Póki co spróbuję rozebrać podszybie i przede wszystkim zobaczyć co jest uszkodzone.

 

Dodano: 02 kwi 2016 - 18:40

Rozebrałem podszybie i zobaczyłem, że wtyczka od silniczka recyrkulacji jest odpięta już od dawna, bo widać pajęczyny w jej gnieździe. Miałem dopiero co wymieniany parownik klimy i domyślam się, że to przy tym klapka została odblokowana i zaczęła luźno obracać się- szkoda, że mechanik mi o tym nie powiedział, bo zamówiłbym całą obudowę dmuchawy wraz z silniczkiem i klapką, widziałem je na jednej z aukcji za 80 zł- i mamy wszystkie elementy które potencjalnie mogą się połamać. Póki co na razie wpiąłem wtyczkę, włączyłem zapłon i po kilku takich próbach w czasie których słychać było trzaski i silniczek pracował trochę długo, nie zatrzymując się, udało mi się zablokować klapkę w położeniu dopływu powietrza z zewnątrz, bo włożywszy rękę nad bezpiecznikami czuć było, że mocno przylega do otworu no i nie puka denerwująco przy zamykaniu drzwi, wypiąłem wtyczkę i na razie tak zostawię. Zajmę się tym jak znów kiedyś może klima się rozszczelni. A co do demontażu klapki bez wyjmowania parownika i rozszczelniania klimy, to jest według mnie wprowadzanie w błąd kogoś, kto tam nie zaglądał, bo tak się nie da- dlatego nikt z tych, którzy pisali, że tak robili bez ruszania klimy nie podali szczegółów- mówimy oczywiście o M I phII. Krzychup- dzięki za fachowy poradnik jak zdemontować silniczek recyrkulacji bez demontażu klimy, sprawdziłem i faktycznie można to zrobić jak ty napisałeś, albo nawet wystarczy odpowiednio długie cięgno giętkie i niezbyt gruba ręka, żeby włożyć ją w tą dziurę i dostać się do silniczka w celu naprowadzenia końcówki klucza na łeb śruby 6- moja ręka z trudem ale weszła. Reasumując, jeśli uszkodzony jest tylko silniczek, lub kółko zębate na nim osadzone można to naprawić bez ruszania klimy, w pozostałych przypadkach uszkodzenia kółka zębatego klapki, lub ogranicznika plastykowego na obudowie dmuchawy, który blokuje kółko zębate silniczka w skrajnych położeniach- bez wyjmowania parownika klimy się nie obędzie. I jesze jedno, są dwa typy silniczków recyrkulacji- jeden ma 3 przewody zasilające i w oznaczeniu 13V, drugi 2 przewody i w oznaczeniu 11V. Tak ogólnie lubię swoją megi, ale czasami mnie zaskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zostały wyłamane dwa zęby na kole zębatym od klapki, a powodem ich wyłamania były uszkodzone ograniczniki obrotu koła na silniku i cały nacisk silnika w skrajnych położeniach klapki szedł na zazębienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Prawdopodobna przyczyna twojego problemu to wyłamany jeden lub kilka ząbków na klapce i wyłamane ograniczniki na obudowie. Niestety żeby się tam dostać trzeba rozpiąć klimę. thumb_hosting_zdjec_1460138041__klapka1.jpg

Edytowane przez slawinci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Mam pytanie o położenie tej klapki cyrkulacji . W jakim położeniu klapki jest otwarty ( nawiew zewnątrz) .

Kiedy jest skierowana w stronę podłogi czy dachu?

Odkręciłem regulację wysokości świateł i przez ten otwór zauważyłem wentylator dmuchawy.

Pod nim jest jakaś klapka, ale cały czas widzę wentylator :( . Już sam nie wiem co o tym myśleć ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Również mam problem z "brzęczeniem" silniczka klapki (Megane I ph2 z klimą). Mam takie pytania.

1. Przy demontażu i rozpięciu parownika należy założyć nowe o-ringi do klimy?

2. Czy przy demontażu zestawu nadmuchu z klapką, należy demontować skrzynkę bezpieczników?

3. Co należy rozebrać do (tymczasowego) zablokowania klapki w położeniu obiegu zewnętrznego (skrzynka bezpieczników, wygłuszenie?).

EDIT:

A więc tymczasowo odłączyłem zasilanie klapki upewniając się, że jest w położeniu obiegu zewnętrznego (przez panel sterowania regulacją wysokością świateł i podświetlenia) i wreszcie jest upragniona cisza przed odpalaniem. Przy okazji poobserwowałem jak to u mnie wygląda (przez otwór po demontażu panela). Klapka pozostaje w położeniu obieg zewnętrzny. Po przekręceniu zapłonu silnik brzęczy, klapka drga, ale się nie rusza. Gdy brzęczenie ustało przełączyłem na obieg wewnętrzny. Wówczas znów klapka drżała, ale się nie ruszała, ale gdy ja lekko pchnąłem, to otworzyła się do końca. gdy ponownie przestawiłem na zewnętrzny to się zamknęła. I znów została w tym położeniu.  

Jak to jest przy sprawnym systemie klapki? Brzęczenie przed odpaleniem nadal będzie, tylko krótsze?

Ponawiam pytanie, czy zmienialiście o-ringi po rozpięciu węży klimy (jakie)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, akm97 napisał(a):

Jak to jest przy sprawnym systemie klapki?

W SC II przy włączaniu zapłonu system domyślnie ustawiał klapkę w położenie obiegu zewnętrznego. Po prostu profilaktyczne włączany był silnika na 3-4 sekundy by ewentualnie ustawić klapkę na obieg zewnętrzny. Zazwyczaj po jeździe klapka i tak była ustawiona na obieg zewnętrzny więc przez ten czas silnika pracował jakby na zwarciu bez wykonywania obrotów. W SC I ph2 pewnie jest podobnie. Przy wyłamanych trybikach nie ma oporu dla silnika i występuje to klekotanie. W swoim dawnym samochodzie wstawiłem rezystor 50 omów w obwód silniczka by ograniczyć jego moc, to nie zakłócało jego pracy a oszczędzało zębatki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aniewa, rozumiem, że opór 50 Om dobrałeś tak, że nie mam potrzeby kupowania kilku, aby dobierać ich wartość? A pamiętasz jego moc? Pytam, bo kiedyś sam zastosowałem to rozwiązanie, aby ograniczyć moc dołożonego centralnego zamka, którego siłowniki chciały mi urwać drzwi przy zamykaniu i otwieraniu. I pamiętam dobrałem taki o parametrach ok. 5 Om/ 5W, który sprawdzał się dobrze, ale gdzieś po roku mi się spalił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@akm97 napisałem 50 omów tak ogólnie, weź rezystor z szeregu dostępnych wartości np. 56 omów o mocy 1- 2W. Możesz łączyć szeregowo lub równolegle kilka sztuk. Prąd płynący przez silniczek w moim przypadku spadł z 350 mA na 180 mA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ale najlepiej byłoby umieścić opornik, gdzieś w miejscu łatwiej dostępnym, niż przy samym silniczku, aby w razie czego znów wszystkiego nie rozbierać? Zasilanie pewnie biegnie gdzieś do skrzynki bezpieczników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!